English

اصغر احمدنژاد:

۵۸ کیلومتر از کانال‌های آبی شهرستان بیله‌سوار لایروبی شد

مدیر امور منابع آب مغان گفت: امسال ۵۸کیلومتر با حجم ۱۴۴ هزار و ۲۸۶ مترمکعب از مسیر کانال‌های آبی شهرستان بیله سوار مغان لایروبی شده است.

۵۸ کیلومتر از کانال‌های آبی شهرستان بیله‌سوار لایروبی شد

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، اصغر احمدنژاد ، مدیر امور منابع آب مغان با بیان اینکه امسال ۵۸ کیلومتر با حجم ۱۴۴ هزار و ۲۸۶ متر مکعب از مسیر کانال‌های آبی شهرستان بیله سوار مغان لایروبی شده است گفت: برای این حجم از عملیات 8 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۸۰ کیلومتر از مسیر شبکه آبیاری و زهکشی در حوزه شهرستان بیله‌سوار لایروبی شود.

مدیر منابع آب مغان عنوان کرد: لایروبی کانال‌ها و زهکش‌ها موجب تامین ظرفیت و افزایش سرعت و کارایی و کاهش تلفات آب و تسهیل در خدمات‌رسانی به کشاورزان می‌شود.

احمدنژاد اظهار کرد: این عملیات توسط شرکت بهره‌برداری و زهکشی مغان به صورت دستی و مکانیزه در جهت نگهداری و بهره‌برداری از شبکه های آبیاری مغان انجام می‌شود و در حال حاضر لایروبی کانال اصلی بعد از سیفون یک و لایروبی زهکش  DR۱۹L  برای آماده سازی شبکه در سال آبی پیشرو در حال انجام است.

وی تاکید کرد: همه ساله براثر عوامل طبیعی و زیست محیطی، رویش نی و علف و انباشته شدن رسوبات در داخل کانال‌ها و زهکش‌ها که باعث کاهش راندمان و بهره برداری از شبکه آبیاری می‌شود، لایروبی به ضرورت انجام می‌شود.

مدیر امور منابع آب مغان گفت: بدلیل سپری شدن عمر مفید بهره‌برداری از شبکه آبیاری، لایروبی مداوم این شبکه گسترده همواره یکی از مهمترین اولویت‌های حوزه بهره‌برداری و زهکشی شبکه مغان می‌باشد که بصورت جدی همواره در دستور کار این مدیریت بوده است.

احمدنژاد افزود: در سال گذشته برای تعمیر و نگهداری شبکه آبیاری و زهکشی مغان ۹۵میلیارد ریال و از ابتدای امسال تا کنون ۵۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیر منابع آب مغان در ادامه بیان کرد:  تمامی  تاسیسات این  شبکه در واقع  متعلق به مردم و زارعین می‌باشد و از زارعین تقاضا داریم در بهره‌برداری و نگهداری و حفاظت شبکه با عوامل شبکه همکاری لازم را به عمل آورند و از ریختن هرگونه موادی که  موجب اخلال در بهره‌برداری کانالها و زهکش می‌گردد خودداری نمایند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه