English

یادداشت:

فریادهای بی ثمر نمایندگان مجلس

از ده جلسه علنی که در مجلس یازدهم برگزار شده، حضور محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباط و فناوری اطلاعات و محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه از جلسات پرحاشیه و جنجالی مجلس جدید محسوب می‌شود که بازتاب گسترده در رسانه‌های داخلی و خارجی داشته است.

فریادهای بی ثمر نمایندگان مجلس

 امید بایرام زاده-خبرگزاری موج اردبیل، از ده جلسه علنی که در مجلس یازدهم برگزار شده، حضور محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباط و فناوری اطلاعات و محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه از جلسات پرحاشیه و جنجالی مجلس جدید محسوب می‌شود که بازتاب گسترده در رسانه‌های داخلی و خارجی داشته است.

به غیر از این دو نفر وزرای دیگر دولت دوازهم نیز در بهارستان برای ارایه گزارش عملکرد حاضر شده‌اند و در صحن علنی مخالف‌هایی هم داشته‌اند اما تنش‌های نمایندگان و وزیران به اندازه ظریف و جهرمی نبوده است.

مطرح بودن نام محمدجواد ظریف و آذری جهرمی برای حضور در انتخابات ریاست جهموری ۱۴۰۰ جریان رقیب را نسبت به نام این دو نفر حساس کرده بود و نمایندگان در صحن علنی مجلس برای نشان دادن مخالفت خودشان با این دو نفر شرایط را به گونه‌ای پیش بردند که جو حاکم بر مجلس علیه آنها متشنج شود و به قول معروف گربه را دم حجله بکشند تا نشان دهند که دیگر دوران ماه عسل‌وزیران به پایان رسیده است و همه کابینه دولت دوازدهم باید پاسخگوی بهارستان‌نشینان باشند.

ظریف در دوران تحصیل خود عضو انجمن اسلامی دانشجویان آمریکا و کانادا بوده که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از جمله گروه‌های انقلابی فعال در مبارزه علیه رژیم پهلوی در خارج از کشور بودند. این انجمن توسط شهید مصطفی چمران تاسیس شده بود و افرادی نظیر محمدهاشمی، جواد لاریجانی، محسن نوربخش و حسین شیخ الاسلام از فعالین این انجمن بودند.

از شاخص‌ترین اقداماتی که انجمن اسلامی دانشجویان در خارج از خاک ایران در دوران انقلاب انجام می‌دادند، برگزاری مراسمات سخنرانی و جلسات تشکیلاتی در سطح ایالت‌های آمریکا بود که با افزایش فعالیت‌های ضد رژیم پهلوی در ایران تحرکات این انجمن در آمریکا افزایش یافت و در برخی از شهرهای کانادا نیز به صورت سخنرانی در دانشگاه‌ها، مجامع عمومی و برگزاری تظاهرات و تجمعات و اخبار انقلاب بخصوص پیام‌های امام خمینی(ره) از پاریس به زبان‌های فارسی و انگلیسی به ایرانیان و رسانه‌های آمریکایی ارسال می‌کردند.

محمد جواد ظریف فرزند انقلاب ۵۷ ایران است که سال‌های طولانی در حوزه امورخارجه برای تعامل با کشورهای بزرگ دنیا تلاش کرده و همچنان با گذشت چهار دهه از انقلاب به مسیر خود ادامه می‌دهد. اما در مقابل افرادی بودند که در شرایط سخت و بحرانی کشور که دشمن سعی در پیش‌برد پروژه نفوذ بود، نتوانستند از آرمان‌های والای کشور دفاع کنند و از قطار انقلاب پیاده شدند.

امروزه کشور به دلیل مشکلات اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه آمریکا در شرایط مناسبی قرار ندارد. مردم روزهای سختی را سپری می‌کنند به هیچ وجه دعواهای جناجی و تسویه حساب‌های سیاسی در این مقطع تاریخی به مصلحت کشور نیست به غیر از اینکه باعث خوشحالی دشمنان خارجی می‌شود هیچ سودی برای دولت و نظام ندارد.

آن های که با هزار آرزو و امید پای صندوق‌های رای برای تغییر وضعیت اقتصادی و معیشتی رای داده‌اند وقتی حرکت‌های افراطی برخی از نمایندگان تندرو را مشاهده می‌کنند بی‌شک دل سرد خواهند شد و مجلس یازدهم نباید این موضوع را فراموش کند که همه آنها وعده مجلسی انقلابی و قوی را داده‌اند و این بار کم‌کاری آنها به حساب نیروهای انقلاب نوشته خواهد شد.

باید توجه کنیم که با شعار نمی‌توان وضعیت اقتصادی را سامان داد و مجلس یازدهم باید برای بهبود و تغییر شرایط موجود راهکار عملی و قابل اجرا ارائه کند زیرا با فریاد زدن نمایندگان از پشت صندلی و بی‌اخلاقی هیچ مشکلی حل نخواهد شد. نمایندگان مجلس یازدهم باید به این نکته توجه کنند که مشکلات با همفکری و گفت‌وگو برطرف خواهد شد نه با فریادهای بی‌ثمر و آنها باید مسیر حل مشکلات کشور را به سمت بن‌بست هدایت نکنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه