English

یادداشت؛

اثرات برگزاری رویدادهای بزرگ ورزشی با تاکید بر "میزبانی والیبال "

ورزش و تحرک عنصربسیار مهمی در زندگی مردم هر جامعه است . این امر به ویژه برای کودکان و جوانان اهمیت مضاعفی دارد . ورزشی نقش مهمی درسلامتی ، همگرایی و سیاست اجتماعی ایفا میکند و برگزاری رویدادهای ورزشی می تواند تأثیرات بسیاری را در ایجاد انگیزه برای روی آوردن به ورزش در افراد مختلف جامعه داشته باشد

اثرات برگزاری رویدادهای بزرگ ورزشی با تاکید بر  "میزبانی والیبال "

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، ورزش و تحرک عنصر بسیار مهمی در زندگی مردم هر جامعه است . این امر به ویژه برای کودکان و جوانان اهمیت مضاعفی دارد. ورزشی نقش مهمی درسلامتی ، همگرایی و سیاست اجتماعی ایفا میکند و برگزاری رویدادهای ورزشی می تواند تأثیرات بسیاری را در ایجاد انگیزه برای روی آوردن به ورزش در افراد مختلف جامعه داشته باشد. بسیاری از تحقیقات حاکی از آنند که در زمان برگزاری رویدادهای ورزشی ، توجه مردم به ورزشی و اثرات مثبت آن افزایش فراوان یافته است.

رویدادهای ورزشی بزرگ اثرات مثبت و مستقیمی بر نوجوانان و جوانان مستعد رشته های ورزشی مختلف می گذارد. تعداد بی شماری از ورزشکاران نوجوان و جوان درحین برگزاری رویدادهای ورزشی از قهرمانان و ستاره های ورزشی مورد علاقه خود الگوبرداری کرده و هدف خود را درآینده، رسیدن به جایگاه و موقعیت آنها ترسیم می کنند. آنها سعی و کوشش، استقامت و انگیزه و خواست برای رسیدن به هدف را با دیدن صحنه های رقابت تنگاتنگ وگاهی نفس گیر ورزشکاران نخبه درحین برگزاری رویدادهای ورزشی، ازآن ها فرا می گیرند. یکی دیگر از وظایف مدیران و مسئولان برگزاری رویدادهای ورزشی به ویژه رویدادهای ورزشی بزرگ این است که زمینه دیدار و تعامل کودکان و نوجوانان با ورزشکاران نخبه را فراهم کنند .

تمامی کشورها درعصر حاضر که عصر جهانی شدن است، درحال رقابت با یکدیگر و بالا بردن شهرت و اعتبار خود هستند. در این صفحه رقابت کشورها یا شهرها باید انحصاراتی را تکامل بخشند که آنها را از رقبا متمایز سازند رویدادها به ویژه رویدادهای ورزشی ( به دلیل موقعیت کنونی ورزش درتمامی جوامع بشری ) قادرند شهرت یک شرکت تولیدی ، یک مارک ، یک محصول یا شهری را به صورت مثبت افزایش داده یا تغییر دهند.

این شهـرت یا اعتبار، تأثیرات بسیاری بــر موفقیت یک کشــور ازنظر جذابیت برای گردشگران سرمایه گذاری خارجی، ارتباطات اجتماعی، نخبگان کشور، قدرت سیاسی و بالاخره بازاریابی محصولات تولیدی خود و نیز صادرات خدمات به خارج ازکشور دارد.

رویدادهای هنری و ورزشی برای هر جامعه با شکوه و غرور آفرین هستند. امکانات و تأسیسات لازم  برای برگزاری رویدادها اعم از تالارهای هنری یا ورزشگاه ها، این امکان را برای کسانی که علاقه دارند این رویداده را از نزدیک مشاهده کنند، فراهم می آورم که با حضور خود، با دیگران تعامل اجتماعی داشته باشند. نکته مهم تر نقشی است که برگزاری این رویدادهای ورزشی در ایجاد همبستگی ملی ایفا می کنند  .

امروزه برگزاری رویدادهای ورزشی بدون کمک و همکاری داوطلبان امکان پذیر نخواهد بود. کمک داوطلبانه به برگزاری رویدادهای ورزشی تا مدت ها بعد از پایان رویداد برای اشخاص داوطلب و جامعه اثرات مثبت به جا می گذارد. روحیه تعاون، همکاری و همگرایی بین اقشار مختلف برای برگزاری مناسب و با شکوه یک رویداد ورزشی ( به گونه ای که سبب غرور و افتخار مردم یک شهر یا کشور محل برگزاری شود ) را درزمان برگزاری رویدادهای ورزشی می توان به خوبی ملاحظه کرد.

اثرات مثبت برگزاری رویدادهای ورزشی در زمینه های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و افزایش شهرت واعتبار تنها منحصر به شهر یا کشور محل برگزاری نمی شود ، بلکه قبل و درحین بازی ها ، برنامه های متعددی درباره کشورهای شرکت کننده درآن رویداد از رسانه های مختلف پخش و ضمن معرفی موقعیت آن کشور درآن ورزش یا ورزش ها درسطح جهانی یا قاره ای ، آداب و رسوم و سایر توانایی های آنها به دیگران معرفی خواهد شد.

همچنین، موفقیت تیمی ازیک کشور در رویدادی ورزشی سبب افزایش غرور ملی و حس وطن پرست دربین اقشار مختلف جامعه می شود. نمونه هایی از این تأثیرگذاری ها در ادامه ذکرخواهد شد. تأسیسات و امکانات ورزشی که برای برگزاری بازی های المپیک یا مسابقات بزرگی مانند جام جهانی فوتبال به وجود می آید، نمونه بارزی از برنامه ریزی ورزشی و هنری با نگاه به آینده است. با این برنامه ریزی، تنها یک شهر از مواهب بزرگ برخوردار نمی شود، بلکه یک کشور خود را به بهترین وجه معرفی می کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه