English

نکات مهم برای انتخاب مبلمان مناسب برای بالکن

طراحی چیدمان مبلمان خانه‌هایی که دارای بالکن یا تراس با یک چشم‌اندار متوسط تا عالی هستند، کار آسانی نیست.

نکات مهم برای انتخاب مبلمان مناسب برای بالکن

به گزارش خبرگزاری موج، طراحی چیدمان مبلمان خانه‌هایی که دارای بالکن یا تراس با یک چشم‌اندار متوسط تا عالی هستند، کار آسانی نیست. ایجاد هماهنگی بین طراحی مبلمان داخلی منزل با تراس و از طرفی ایجاد تعادل بین چشم‌انداز و نوع چیدمان مبلمان برای استفاده حداکثری از نمای چشم‌نواز بیرون ساختمان سبب پیچیدگی امر طراحی را نشان می‌دهد.

در ادامه این مطلب به خصوصیات مهم و تاثیرگذار در انتخاب مبلمان مناسب برای بالکن خواهیم پرداخت. برای داشتن یک فضای فوق‌العاده عالی در تراس و بالکن خانه خود با ما همراه باشید تا از چند نکته کلیدی شما را آگاه کنیم.

 

اهمیت درب، دیوار و متراژ بالکن

مهم‌ترین موضوع در طراحی هر بخش از منزل و محیط، متراژ آن ناحیه از منزل است. متراژ هرچه کمتر باشد نحوه استفاده از بالکن تغییر می‌کنند. خانه‌های معمولی ایرانی ساخته شده نیز به دلیل متراژ کم بالکن به انباری دوم یا گلخانه کوچکی برای خانواده تبدیل شده است. اما اگر متراژ بالکن زیاد باشد می‌توان در کنار ساخت یک باربیکیو در گوشه تراس، از ست مبلمان دو الی چهار نفره مناسب به‌همراه میز پذیرایی نیز بهره برد.

نوع درب ورود و خروج و اندازه آن نیز می‌تواند در جدا کردن فضای بالکن یا اتصال و یک‌پارچگی نحوه چیدمان مبلمان با محیط داخلی خانه نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

 

مبلمان بالکن و آب و هوا

‌‌منطقه مکانی و نوع آب و هوا یکی از مهم‌ترین فاکتورها در انتخاب بالکن مناسب است. به‌طور مثال بارش برف، باران و تگرگ یا حتی تابش نور مستقیم خورشید به مبلمان سبب آسیب رسیدن به بدنه و اجزای سازنده مبلمان خواهد شد که در نهایت شما را به رنگ کاری، رویه کوبی یا تعمیر مبل نیازمند خواهد کرد. برای رفع این مشکل از دو طریق می‌توان اقدام کرد!

در ابتدا اینکه مبلمان انتخابی بالکن با فضای خانه هماهنگی داشته باشد و در مواقع لزوم از آن‌ها در فضای داخلی خانه استفاده کنیم. راه حل دیگر استفاده از نوع خاصی از مبلمان سازگار با شرایط مکانی و نوع آب و هوا است. دقت در نوع مواد استفاده شده در بدنه (چوب، آهن و آلومینیوم) و روکش مبلمان (پارچه‌ای، چرمی و پشمی) از جابجایی مبلمان جلوگیری می‌کند. استفاده از کاور مناسب برای این مدل از مبلمان درصد حفاظت از ست مبلمان بالکن را افزایش می‌دهد.

 

رفع آسیب مبلمان بالکن

 

طبیعی است که مدتی بعد از مصرف، مبلمان بالکن نیازمند تعمیر یا شستشوی مبل باشند. در معرض نور خورشید، باد و بارش قرار گرفتن مبلمان سبب پارگی و شکستگی‌ بدنه و کثیفی پارچه رویه خواهد شد. برای رفع نواقص به ‌وجود آمده می‌توانید از خدمات تمیز کردن و شستشوی انواع مبل پارچه ای یا مخمل استفاده کنید تا به سادگی کثیفی رویه مبل بالکن شما کاملا رفع شود.

همچنین در صورتی که پایه‌، تکیه‌گاه و هر بخش دیگر از مبلمان دچار شکستگی شد با ارجاع آن به مراکز تعمیر مبل به دنبال رفع آسیب و ترمیم مبل باشید. لازم به یادآوردی است که می‌توانید رنگ و جنس پارچه مبلمان بالکن را برای هماهنگی با مبلمان فضای داخلی خانه تعویض کنید. برای این کار می­توانید از خدمات تعویض پارچه و رنگ کاری مبل استفاده کنید و با مبلغ به صرفه و اطمینان خاطر از افراد ماهر در این حوزه کمک بگیرید.

 

انواع مبلمان بالکن

 

مبلمان فضای باز و تراس به دلیل نیاز به مقاومت بیشتر و راحتی در جابجای، به نسبت مبلمان فضای داخلی منزل تفاوت‌های اساسی دارد.

  • مبلمان آهنی: این نوع مبلمان دارای بدنه آهن فرفورژه، مقاوم و مستحکم در برابر آسیب‌های محیطی و فرسایش در اثر رطوبت است. جابجایی این مدل مبلمان ممکن است سخت باشد؛ اما برای زمان بارش می‌توانید رویه مبل را برداشته و در مواقع نیاز آن‌ها را بر روی بدنه قرار دهید تا برای استفاده شما مناسب باشند.
  • مبلمان آلومینیومی: این نوع مبلمان در برابر زنگ‌زدگی بسیار مقاوم است و سبب علاقه‌مندی مردم در تهیه این مدل از مبلمان در مناطق مرطوب و بارانی است. ایجاد طراحی متفاوت به همراه سبک بودن استفاده از مبلمان آلومینیومی را افزایش داده است. دو کوسن به­عنوان نشیمن‌گاه و پشتی تکیه‌گاه در صندلی‌های این مدل مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • مبلمان پلاستیکی: ارزان بودن از لحاظ قیمت و سبکی در زمان جابجایی امکان انتخاب این مدل از مبلمان بالکن را در خریداران افزایش داده است. برای شستشوی این مدل از مبلمان نیاز به آب و در صورت لزوم ماده شوینده است و به سادگی قابل شستشو هستند.
  • مبلمان چوبی: قدیمی‌ترین نوع مبلمان مصرفی برای فضای بالکن انتخاب موارد کلاسیک است. به دلیل استفاده از چوب در ساخت این گونه مبلمان، قرارگیری در معرض بارش باران و نور مستقیم آفتاب به منزله نابودی آنها خواهد بود. اما باید توجه داشته باشید که آنها را در فضای بالکن و به دور از وجود حشرات قرار دهید و یا از خدمات سمپاشی منازل برای از بین بردن آنها کمک بگیرید.
  • مبلمان حصیری: بالکن مناطق گرمسیری را نباید از یاد ببریم! استفاده از مبلمان ساخته شده از حصیر جنس مناسب و بدنه مستحکم انتخاب مناسب برای بالکن مناطق گرم کشور خواهد بود که با عبور هوا امکان آرامش را برای استفاده کاربر ایجاد خواهد کرد.

 

نکات مهم خرید و چیدمان مبلمان بالکن

  • سایز مبلمان متناسب با اندازه فضای بالکن باید باشد.
  • ارتفاع نشیمن‌گاه بر اساس مصرف‌کنندگان همیشگی آن تعیین گردد.
  • فضای رفت‌وآمد با گذاشتن ست مبلمان بسته نشود.
  • نکات مهم در بخش تکیه‌گاه و زاویه بر طبق استانداردهای تعیین شده ساخته شده باشد.
  • رنگ و مدل مبلمان با طرح بالکن و ست مبلمان فضای داخلی منزل هارمونی داشته باشد.
  • توجه به منطقه آب و هوایی محل زندگی بسیار مهم است.
  • توجه به میزان مقاومت مدل مبل انتخابی در برابر عوامل طبیعی آسیب‌زننده
  • دقت به جنس پارچه رویه مبل با جذب آلودگی و کثیفی متفاوت
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه