English

قوانین مهم حمل حیوانات خانگی در سفرهای هوایی

عموما برای حمل حیوانات در سفرهای هوایی دو راه پیش روی شماست؛ یا قفس را به بخش بار تحویل دهید و خود وارد کابین شوید و در مقصد قفس را تحویل بگیرید. در روش دوم قفس رو به کارگو تحویل داده و شخص دیگری رو برای تحویل گرفتن قفس در مقصد معرفی می کنید.

قوانین مهم حمل حیوانات خانگی در سفرهای هوایی

به گزارش خبرگزاری موج، تا به حال بلیط پرواز برای حیوانات خانگی به گوشتان خورده است؟ این موضوع شاید برای کسانی که حیوان خانگی ندارند عجیب باشد اما به حتم از موضوع های موردعلاقه اشخاصی است که هنگام سفر مدام نگرانی های مختلف برای حیوانات خود دارند. وابستگی به حیوان خانگی که از شما دور است پتانسیل قوی برای این دارد که لذت سفر شما را به کل با نگرانی از بین ببرد. در این مقاله می خواهیم به پرسش های متداول در این زمینه و شرایط سفر با هواپیما برای حیوانات پاسخ دهیم.

آیا باید برای حیوانات بلیط هواپیما خرید؟

پیش از آن که به قوانین حمل حیوانات بپردازیم باید فرآیند نحوه ی خرید بلیط هواپیما حیوان را کامل باز کنیم. واقعیت این است که امکان خرید بلیط هواپیما برای حیوانات شما به هیچ عنوان وجود ندارد. اما نکته اینجاست که مسافران می توانند در کنار خرید بلیط برای خود، هزینه ی حمل بار برای حیوان را نیز انجام دهید. هزینه ی بار با توجه به وزن قفس، نوع حیوان و البته  طبق قوانین شرکت هواپیمایی محاسبه می شود.

اگر بخواهید خود نیز می توانید از فرمول محاسبه ی هزینه حمل حیوان استفاده نمایید. برای محاسبه ی این فرمول باید ابتدا نوع حیوان از قبیل پرنده یا نوع دیگر حیوان را مشخص نمایید. سپس وزن پرنده را در 4 و وزن سایر حیوانات را در 2 ضرب کنید. حاصلی که از این عملیات به دست می آورید برابر با اضافه بار سفر شما در نظر گرفته می شود. شما باید بنا بر قانون ایرلاین مبلغ نهایی را پرداخت نمایید.

حمل و نقل حیوانات در سفرهای هوایی

راه های حمل حیوانات با هواپیما

عموما برای حمل حیوانات دو راه پیش روی شماست؛ یا قفس را به بخش بار تحویل دهید و خود وارد کابین شوید و در مقصد قفس را تحویل بگیرید. در روش دوم قفس رو به کارگو تحویل داده و شخص دیگری رو برای تحویل گرفتن قفس در مقصد معرفی می کنید. در هر کدام از این دو روش قوانین و شرایط خاصی وجود دارد که بنا بر ایرلاین انتخابی و همچنین نوع حیوان موردنظر متفاوت خواهد بود.

قفس حیوان الزامی است!

برای ورود حیوان به هواپیما باید یک قفس مناسب برای آن در نظر بگیرید. این قفس باید محکم و دارای سوراخ های کافی برای تهویه باشد. همچنین قفس باید ابعاد مناسب داشته باشد، چرخدار و به اندازه بزرگ باشد که حیوان بتواند در آن بایستد. به علاوه قفل قفس باید محکم باشد.دقت داشته باشید که بستن پوزه بند و قلاده در قفس غیر قابل قبول است.  پیش از پرواز کارکنان هواپیما باید از خطرات مربوط به نیش زدگی و یا گاز گرفتگی حیوان آگاه باشند. نکته ی مهم و نهایی نیز این است که قفس حیوان باید برچسب اطلاعات داشته باشد و نام کامل، آدرس و شماره تماس مسافر روی آن واضح باشد.

حمل و نقل حیوانات در سفرهای هوایی

مقررات حمل حیوانات با خرید بلیط هواپیما

هر کدام از ایرلاین های داخلی و خارجی شرایط خاصی را برای حمل حیوان ارائه می دهند. در برخی از ایرلاین ها موضوع حمل حیوان به هیچ عنوان قابل قبول نیست. درباره ی ایرلاین هایی که امکان حمل حیوان خانگی با هواپیما را دارند، باید بعضی از قوانین را مدنظر داشته باشید. این قوانین عبارتند از:

  • ارائه ی مدارک پزشکی و شناسنامه حیوانات
  • محدودیت در تعداد حیوانات همراه هر مسافر (در اغلب مواقع حداکثر 2 قلاده سگ و گربه)
  • محدودیت در تعداد فرزندان هر حیوان (حداکثر 3 بچه برای سگ و گربه)
  • استفاده از قفس مناسب با ابعاد مجاز
  • دریافت کد AVIH از آژانس های هواپیمایی
  • توجه به مقصد سفر و بررسی قوانین آن ها (لازم به ذکر است که در برخی از کشورها امکان ورود حیوانات بدون گذراندن مدت قرنطینه وجود ندارد)
  • توجه به سن حیوان (بیشتر از 10 هفته از تولد گذشته باشد)
  • حضور به موقع در فرودگاه برای بررسی مدارک و شرایط حمل حیوان (حداقل 2 ساعت قبل از پروازهای داخلی و 3 ساعت برای پروازهای خارجی)
  • تماس با فرودگاه یک روز قبل از سفر و بررسی مشکلات پیش رو

حیوانات مجاز برای حمل با هواپیما

وقتی ایرلاینی امکان حمل حیوان را فراهم می کند به معنی آن نیست که حیواناتی مانند شیر، پلنگ و سایر حیوانات وحشی واجد شرایط سفر هستند. حمل این گونه حیوانات دارای شرایط و قوانین خاصی است که تنها از طریق کارگو امکان پذیر می باشد. اگر بخواهیم حیوانات مجاز برای حضور در سفرهای هوایی را نام ببریم می توانیم به سگ، گربه و انواع پرندگان اشاره نماییم. بهتر است بدانید که حیوانات آبزی در لیست حیوانات مجاز سفر هوایی جایی ندارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه