English

بهترین میکروفن ها برای تولید پادکست

محبوبیت پادکست بیشتر به واسطه ی وجود گروه هایی است که حول پادکست های محبوب شکل می گیرند. پس منطقی است که هر روزه تعداد بیشتری از افراد به پادکست به عنوان راهی برای بیان داستان هایشان نگاه می کنند.

بهترین میکروفن ها برای تولید پادکست

به گزارش خبرگزاری موج، یکی از بخش های مدیا که این روزها به آن توجه زیادی می شود تولید پادکست است. صداهایی که قصه می گویند، انجام مصاحبه یا آموزش و دیگر چیزهای جالبی که باعث شده پادکست به یکی از مهمترین مدیوم های ارتباطی در قرن بیست و یکم تبدیل شود. حدود 73 میلیون آمریکایی خود را به عنوان شنوندگان همیشگی پادکست ها معرفی می کنند و این عدد رو به افزایش است. با در نظر داشتن این موضوع ما با معرفی بهترین گزینه ها بر اساس قیمت میکروفن برای خرید میکروفن های پادکستی که در جهان وجود دارد می خواهیم به شما کمک کنیم پادکست های خودتان را بسازید.

محبوبیت پادکست بیشتر به واسطه ی وجود گروه هایی است که حول پادکست های محبوب شکل می گیرند. پس منطقی است که هر روزه تعداد بیشتری از افراد به پادکست به عنوان راهی برای بیان داستان هایشان نگاه می کنند.

خبر خوب این است که برای وارد شدن به این عرصه موانع زیادی سر راه شما وجود ندارد. شما به دوربین های گران قیمت یا لوکیشن های خاص و عجیب نیاز ندارید؛ تنها چیزی که نیاز دارید خرید میکروفن پادکست است و راهی برای ویرایش کردن صدای ضبط شده. در ادامه نگاهی به برخی از بهترین میکروفن های پادکست خواهیم داشت، برای تمام بودجه ها و برای تمامی افراد با هر سطحی از توانایی.

بهترین میکروفن های پادکست حال حاضر

تنها یک میکروفن در لیست ما وجود دارد که از دیگر میکروفن های لیست متمایز می شود، و چندین دلیل برای آن وجود دارد. خیلی ساده بخواهیم بگوییم میکروفن Blue Microphones Yeti ترکیب بی نقصی از کارایی، دوام و کیفیت است. کمپانی Blue توانسته جایگاه ویژه ای را در حوزه ی میکروفن های پادکست با قیمت مناسب پیدا کند و دلیل آن کیفیت بالای محصولات این کمپانی است. هیچ کاربری پیدا نشده که یکی از میکروفن های Yeti را خریداری کرده باشد و از خریدش پشیمان شده باشد.

یکی دیگر از مدل های قابل توجه هم میکروفن Rode Procaster است. اگر می خواهید به سمت میکروفن های گران قیمت بروید و به دنبال یک میکروفن اختصاصی برای ضبط صدا می گردید، این میکروفن کاملا مناسب شماست.

بهترین میکروفن های پادکست: راهنمای خرید

در هنگام خرید میکروفن پادکست – چه بخواهید اولین میکروفن تان را بخرید و چه بخواهید میکروفن قدیمی تان را تعویض کنید – باید چند سوال را از خودتان بپرسید. اگرچه میکروفن ها تا حد زیادی عملکرد مشابهی دارند، تفاوت هایی وجود دارد که باعث می شود برخی میکروفن ها برای برخی کارها مناسب تر باشند.

اگر حرفه ی تولید پادکست شما حول ضبط صدای یک نفر در یک لوکیشن ثابت می گردد – مثلا اتاق خواب – و از لپ تاپ یا تبلت برای ضبط و ادیت استفاده می کنید، این موضوع روی نوع میکروفنی که انتخاب می کنید تاثیر خواهد داشت. به همین شکل ضبط چندین نفر یا چند سورس صدا نیاز به راه حلی متفاوتی دارد.

برای شروع بهتر است ببینید میکروفن ها چگونه به دستگاه ضبط شما متصل می شوند. یکی از این اتصال ها اتصال قدیمی و قابل اطمینان USB است. میکروفن هایی که دارای اتصال USB هستند مستقیما به دستگاه ضبط شما (کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت و...) متصل می شوند و برای استفاده از آن ها نیاز نیست اطلاعات زیادی راجع به صدا داشته باشید. کافیست این میکروفن ها را به لپ تاپ متصل کنید، دکمه ی ضبط در نرم افزار را فشار دهید و کارتان را آغاز کنید. برای سناریوهای پیشرفته تر، شما نیاز به استفاده از میکروفن هایی که کانکتور XLR داشته باشند و نوعی میکسر دارید. این تجهیزات به شما اجازه می دهند level ورودی چندین میکروفن را تغییر دهید تا صدای خروجی بالانسی داشته باشید.

نوع میکروفن ها نیز متفاوت است. برای تولید پادکست، معمولا از میکروفن های کاندنسر یا داینامیک استفاده می شود. میکروفن های کاندنسر برای محیط های استودیویی مناسب تر هستند، چرا که غنای بیشتری به صدای وکال می دهند، البته نکته ی منفی این نوع میکروفن ها حساسیت زیاد آن ها به نویز محیط است. در طرف دیگر، میکروفن های داینامیک برای ضبط در محیط خارج یا محیط هایی که نویز زیادی دارند ایده آل هستند.

بهترین میکروفن های پادکستی که می توانید بخرید

  • 1. Blue Microphones Yeti USB

بهترین و راحت ترین گزینه برای تمام کاربران

قیمت: 150 دلار

کانکشن: USB

نوع: کاندنسر

الگوی قطبی: کاردیود، دو جهته و چند جهته

اقلام داخل پکیج: میکروفن، استند

نقاط قوت:

ارزش خرید بالا

کارایی بالا

بسیار بادوام و مقاوم

نقاط ضعف:

به جز USB کانکشن دیگری ندارد

از استریم گیم در Twictch گرفته تا ویدیوهای آموزشی یوتیوب، می توان گفت Blue Yeti یکی از معروف ترین میکروفن ها برای این دست کارهاست که البته بی دلیل هم نیست. استفاده از این میکروفن آسان است، قیمت خیلی زیادی ندارد و به لطف داشتن سه کپسول کاندنسر، کیفیت صدای خارق العاده ای را ارائه می دهد.

این میکروفن دارای چند الگوی قطبی می باشد که تمام آن ها به خوبی عمل می کنند. شما می توانید میکروفن را طوری تنظیم کنید که تنها صداهایی که مستقیم به سمت آن می آیند را دریافت کند، که برای پادکست ایده آل است، و یا این که می توانید تنظیم الگوی قطبی را به شکلی انجام دهید که صدا را از زاویه ی بازتری دریافت کند؛ این حالت برای ضبط جلسات گروهی که در آن یک میکروفن وسط یک میز قرار داده می شود بسیار مناسب است. این میکروفن به شدت برای تمام افراد توصیه می شود، چه مبتدی و چه حرفه ای .

  • 2. NEAT King Bee

میکروفن کاندنسر با دیافراگم بزرگ

قیمت: 100 دلار

کانکشن: XLR

نوع: کاندنسر

الگوی قطبی: کاردیود

اقلام داخل پکیج: میکروفن، پاپ فیلتر، شاک مونت، کابل XLR

نقاط قوت:

کیفیت صدا

کیفیت ساخت بالا

دارای تجهیزات جانبی

نقاط ضعف:

نمی توان آن را برای ضبط چیزی به جز وکال پیشنهاد کرد

چه کسی گفته میکروفن ها باید ظاهر تکراری داشته باشند؟ NEAT King Bee پاسخی به تمام استایل های عادی است و در هر استودیویی جلوه ی زیبایی خواهد داشت. پشت این ظاهر زیبا، تکنولوژی بسیار خوبی استفاده شد است. King Bee یک میکروفن کاندنسر با دیافراگم بزرگ و کانکشن XLR است و این یعنی برای ضبط وکال ایده آل می باشد. کیفیت صدای این میکروفن فوق العاده است و در داخل پکیج آن یک شاک مونت و یک پاپ فیلتر قرار گرفته است.

  • 3. Audio-Technica AT2035PK

کیت باکیفیت برای پادکست

قیمت: 200 دلار

کانکشن: XLR

نوع: کاندنسر

الگوی قطبی: کاردیود

اقلام داخل پکیج: میکروفن، هدفون، بوم آرم، کابل XLR

نقاط قوت:

کیفیت فوق العاده

کیت ارزشمند

طول عمر بسیار بالا

نقاط ضعف:

با این قیمت نمی شود ایرادی به آن گرفت

Audio-Technica که یکی از نام های قابل احترام در صنعت ضبط و صداست، میکروفن AT2035PK را عرضه کرده که برای حوزه ی پادکست عملکرد فوق العاده ای دارد. این میکروفن کاندنسر که الگوی قطبی کاردیود دارد، پیکاپ صدا از پشت و اطراف را کاهش می دهد و ایزولاسیون فوق العاده ای را برای صدای شما ایجاد می کند. این میکروفن برای پادکست و استریمینگ ایده آل است.

آدیو تکنیکا با قرار دادن هدفون، بوم آرم برای وصل کردن میکروفن به میز و یک کابل XLR پکیج کاملی را در اختیار افراد تازه کار قرار داده است.

  • 4. Rode NT-USB

محصولی باکیفیت از برند تخصصی میکروفن

قیمت: 170 دلار

کانکشن: USB

نوع: کاندنسر

الگوی قطبی: کاردیود

اقلام داخل پکیج: میکروفن، پاپ شیلد، رینگ مونت، استند سه پایه ی رومیزی

نقاط قوت:

کیفیت آن نسبت به میکروفن های ارزان قیمت یک سروگردن بالاتر است

کارایی بالا

قابل استفاده با iPad

نقاط ضعف:

بین میکروفن های دارای اتصال USB قیمت بالاتری دارد

برند استرالیایی Rode اعتبار فوق العاده ای در دنیای میکروفن ها دارد. Rode NT-USB به عنوان یک میکروفن دسکتاپ تخصصی ساخته شده است و برای استفاده در محیط بیرون مناسب نیست، اما به عنوان یک میکروفن دسکتاپ عملکرد فوق العاده ای دارد.

در پکیج محصول هم تمام چیزهایی که نیاز دارید قرار داده شده است، شامل یک کابل شش متری USB که به شما اجازه می دهد میکروفن را بتوانید در استودیو هم استفاده کنید و از کیفیت فوق العاده ی آن برای سازهایی مانند گیتار آکوستیک بهره ببرید.

  • 5. Samson Meteor

مینی میکروفن دسکتاپ، ایده آل برای شروع

 قیمت: 60 دلار

کانکشن: USB

نوع: کاندنسر

الگوی قطبی: کاردیود

اقلام داخل پکیج: میکروفن، استند یکپارچه

نقاط قوت:

پرتابل

ارزش خرید بالا

نقاط ضعف:

معلوم نیست پایه های آن چقدر آسیب پذیر هستند

Samson Meteor میکروفن کوچکی است. این دستگاه کوچک دارای پایه های تاشو است که هم برای نگهداری از میکروفن و هم برای قرار دادن آن در کیف ایده آل است.

الگوی قطبی کاردیود و پاسخگویی فرکانسی وسیع این میکروفن، نسبت به چیزی که از میکروفن های این بازه ی قیمتی انتظار دارید، صدای باکیفیت تری را تولید می کند. همچنین امکان متصل کردن میکروفن به دستگاه های اندروید و iOS باعث شده تا Samson Meteor برای ضبط کردن سازها زمانی که به استودیو دسترسی ندارید ایده آل باشد.

  • 6. Shure SM7B

میکروفن داینامیک سطح بالا برای افراد حرفه ای

قیمت: 399 دلار

کانکشن: XLR

نوع: داینامیک

الگوی قطبی: کاردیود

اقلام داخل پکیج: میکروفن، صفحه ی بادگیر

نقاط قوت:

عملکرد صوتی فوق العاده

کیفیت ساخت بالا

پاپ فیلتر داخلی

نقاط ضعف:

کیفیتی این چنینی قیمت بالایی هم دارد!

اگر تا به حال به استودیوهای ضبط رفته باشید یا اجرای زنده ی گروه های موسیقی را دیده باشید، احتمالا میکروفن های Shure را مشاهده کرده اید. ساده بگوییم، میکروفن های این کمپانی استانداردی هستند که تمام میکروفن های دیگر با آن سنجیده می شوند. میکروفن Shure SM7B مهمترین وظیفه اش را به بهترین شکل انجام می دهد: ضبط با صدایی خارق العاده.

این میکروفن کانکشن USB ندارد و به جز یک صفحه ی بادگیر لوازم جانبی دیگری همراه آن عرضه نشده است. این میکروفن داینامیک به شکلی طراحی شده که صدایی واضح و شفاف را ارائه دهد. Shure SM7B یکی از معدود میکروفن های داینامیک موجود در این لیست می باشد و باید به این نکته اشاره کنیم که این میکروفن در محیط هایی که صدای بلندی دارد به خوبی عمل می کند.

بیشترین چیزی که در این میکروفن جلب توجه می کند پاسخگویی فرکانسی یکدست آن است؛ هیچ یک از فرکانس ها به هیچ شکلی برجسته نمی شوند. این یعنی وقتی نوبت به پردازش صدا می رسد (برای مثال کامپرس کردن یا اکولایز کردن صدا) صدایی که در اختیار شما قرار می گیرد مانند سورس اصلی طبیعی خواهد بود. یک میکروفن فوق العاده باکیفیت برای ضبط پادکست.

  • 7. Rode Procaster

میکروفن بادوام و اختصاصی وکال

قیمت: 228 دلار

کانکشن: XLR

نوع: داینامیک

الگوی قطبی: کاردیود

اقلام داخل پکیج: میکروفن، استند، کیف

نقاط قوت:

بدنه ی مستحکم

ایده آل برای وکال

شاک مونت داخلی

نقاط ضعف:

بجز وکال کاربرد زیادی ندارد

بعضی از میکروفن هایی که در این لیست قرار دارند برای ضبط وکال، گیتار، استریمینگ یا تماس های اسکایپ مناسب هستند و تمام این وظایف را به خوبی انجام می دهند. اما میکروفن Rode Procaster این گونه نیست. این میکروفن مشخصا برای ضبط وکال و به شکل مشخص تری برای سخنرانی و مصاحبه ساخته شده است. این محصول به عنوان یک میکروفن برودکست معرفی می شود که یعنی می توان از آن برای رادیو، تلویزیون یا دیگر شرایط پرفشار استفاده کرد.

نحوه ی عملکرد Rode Procaster در برابر نویز محیط بسیار قابل توجه است؛ الگوی قطبی بسته ی این میکروفن باعث شده تا صرف نظر از نویز محیط، هر چیزی که ضبط می کنید صدایی بسیار متمرکز و واضح داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه