English

۱۰ نکته مهم در خرید ترازو; توصیه های فروشگاه تجهیزات

نخستین گام برای انتخاب و خرید ترازو ، مشخص کردن مواردی است که کارایی مورد نظر شما را تامین نماید.

10 نکته مهم در خرید ترازو; توصیه های فروشگاه تجهیزات

به گزارش خبرگزاری موج، اگر شما در پی خرید ترازویی برای با هدف رونق دادن به کسب‌وکار خود، یا بهره‌گیری از آن در خانه و آشپزخانه خود هستید، این متن به شما کمک می‌کند تا در شلوغی انواع برندها و مدل‌های ترازوها، انتخاب بهتری داشته باشید. نخستین گام برای انتخاب و خرید ترازو ، مشخص کردن مواردی است که کارایی مورد نظر شما را تامین نماید. این نوشتار به 10 مورد از مهم‌ترین این موارد اشاره دارد.

خرید ترازو

مشخص کردن نوع و کاربرد ترازو

ترازو را برای چه کاری می‌خواهید؟ به‌طور طبیعی پیش از خرید ترازو کاربرد آن برای خریدار مشخص است. بر پایه کاربرد هر ترازو هم نوع آن مشخص می‌شود. اگر شما در کار تجارت اشیاء گران‌بها فعالیت دارید، پس به دنبال خرید ترازوی گرمی هستید. چنانچه برای پژوهش علمی و آزمایشگاهی خود در جست‌وجوی ترازویی مناسب می‌گردید، پس ترازوی آزمایشگاهی نیاز شما را برطرف می‌سازد. شاید شما دارای فروشگاه خواروبار یا شیرینی‌فروشی هستید، پس در این ‌صورت به دنبال ترازوی فروشگاهی می‌گردید. اگر هم در پی ترازویی برای کارگاه صنعتی یا کارخانه خود هستید، پس ترازوی صنعتی نیاز شما را برآورده می‌سازد. ممکن است ترازوی مورد نظر شما ترازویی باشگاهی و پزشکی باشد تا از آن در درمانگاه و بیمارستان استفاده شود، پس ترازوی قد و وزن، یا ترازوی کودک نوزاد مورد نظر شماست؛ اگرچه ممکن است به دنبال ترازوی ویلچری یا ترازوصندلی هم باشید. شاید هم به دنبال ترازویی برای دامداری خود هستید، که در این صورت هم ترازو یا باسکول دامی نیاز شما را برطرف می‌کند. اما اگر به دنبال ترازویی برای کمک به اندازه‌گیری مواد لازم در پخت شیرینی در خانه خود هستید، یعنی به دنبال ترازوی آشپزخانه می‌گردید و اگر به دنبال ترازویی برای اندازه‌گیری وزن خود هستید، پس ترازوی خانگی انتخاب شماست.

برند ترازو

آیا برند خاصی مورد نظر شماست؟ در بسیاری موارد در خرید ترازو برند خاصی مورد نظر شما نیست، بلکه بیشتر به نوع و قابلیت‌های ترازو توجه دارید، اما گاهی هم برند ترازو از پیش برای شما مشخص است. در هر دو مورد می‌توانید به جست‌وجو در بین نمونه‌های مناسب بپردازید و بهترین مدل را انتخاب و خریداری کنید. اگر برند ترازو برای شما نامشخص است، اما نوع و ویژگی‌های ترازو را می‌دانید، می‌توانید از بین نمونه‌های نزدیک به قابلیت‌های مورد نظرتان، بهترین انتخاب را داشته باشید؛ و اگر در برند خاصی در پی انتخاب ترازو هستید، باز هم می‌توانید نمونه مطابق با ویژگی‌های مورد نظر خود را بیابید.

ظرفیت و دقت ترازو

بیشترین وزنی که ترازوی مورد نظر شما باید تحمل کند چقدر است؟ هم‌زمان که نوع و کاربرد ترازو را مشخص می‌کنید، ظرفیت آن هم تا حدودی معلوم می‌شود، اما مشخص کردن دقیق آن با دانستن حوزه کاری شما معلوم می‌گردد. به عنوان مثال اگر ترازوی گرمی مورد نظر شماست، ظرفیت آن از چند گرم شروع می‌شود و تا چند کیلوگرم پایان می‌یابد. ترازوی آزمایشگاهی هم شبیه ترازوی گرمی است و ظرفیتی مشابه آن دارد. ظرفیت ترازوی فروشگاهی مورد نظر شما می‌تواند از کمتر از 30 کیلوگرم شروع شود و به 70 کیلوگرم برسد و باز هم نیاز شماست که ظرفیت آن را مشخص می‌کند. اما اگر شما در پی خرید ترازوی صنعتی هستید، به ظرفیت در کنار کیفیت آن دقت می‌کنید و دنبال ظرفیتی از ترازوی مورد نظرتان با درجه حفاظتی بالا هستید. شاید هم در جست‌وجوی ترازوی قد و وزن برای باشگاه یا کلینیک پزشکی خود هستید که ظرفیتی خاص مورد نظر شماست. اگر هم در پی خرید ترازوصندلی یا ترازوی نوزاد هستید که ظرفیت این ترازوها هم به‌صورت حدودی مشخص است. ظرفیت ترازوی ویلچری نیز با در نظر گرفتن وزن حدودی بدن انسان به اضافه ویلچر ساخته شده است. بیشترین قدرت تحمل وزن ترازوی دامی یا دام‌کش هم با توجه به نوع دام یا حیوان مورد نظر تعیین می‌شود. 

نمایشگر ترازو

نمایشگر ترازو تا چه اندازه برای شما اهمیت دارد؟ شاید نمایشگر مورد نظر شما از نوع LED باشد. شاید هم LED یا LCD بودن نمایشگر خیلی برای شما مهم نباشد، و به توانائی‌هایی مثل نور پس‌زمینه و لمسی بودن نمایشگر بیشتر توجه داشته باشید.

چاپگر ترازو

آیا ترازوی چاپگردار مورد نظر شماست؟ پس در این صورت پس از مشخص کردن آنچه تاکنون گفته شد، از بین نمونه‌های ترازوی مورد نظر خود به دنبال ترازویی بگردید که نمایشگر آن دارای چاپگر باشد. یک توانایی دیگر هم در این مورد به یاری شما می‌آید که قابلیت اتصال ترازو به چاپگر خارجی است. داشتن این دو ویژگی خیال شما را برای داشتن ترازوی چاپگردار مناسب، آسوده می‌سازد.

توانائی‌های ترازو

توانائی‌های مورد نظر شما در خرید ترازو چیست؟ شاید شما در پی خرید ترازویی هستید تا به راحتی بتوانید آن را به ابزار دیگر متصل کنید، و در این راستا توانایی ارتباط با رایانه، وصل شدن به اینترنت، و قابلیت اتصال به دستگاه‌های مختلفی مانند کارت‌خوان و بارکدخوان و صندوق پول مورد نظر شماست، که در این صورت هم می‌توانید ترازوی دیجیتال مورد نظر خود را از بین نمونه‌های مختلف بیایید.

منبع انرژی ترازو

ترازوی مورد نظر شما بهتر است از چه منبعی انرژی خود را تامین کند؟ اگر ترازوی مورد نظر شما انرژی مورد نیاز خود را فقط از برق یا فقط از باتری می‌گیرد، یا اگر تامین انرژی آن با هر دو نوع انرژی برق و باتری امکان‌پذیر است، در هر صورت می‌توانید نمونه مورد نظر خود را در بین انواع ترازو پیدا کنید.

قیمت ترازو

آیا محدودیتی در مقدار بودجه اختصاص داده شده به خرید ترازو دارید؟ قیمتی که برای خرید یک ترازو در نظر گرفته‌اید هم یکی از مهم‌ترین موارد مشخص کننده توانایی شما در خرید نمونه مناسب ترازو با قابلیت‌های مورد نظر شماست.

گارانتی و خدمات پس از فروش ترازو

به احتمال خرابی ترازو و وجود اشکال فنی در آن فکر کرده‌اید؟ پس انتخاب ترازویی با گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش واقعی یاری‌رسان شماست.

مشاوره ترازو

آیا همه آنچه برای خرید یک ترازو لازم است را می‌دانید؟ اگر نمی‌دانید و با نمونه‌های مختلف ترازوها از هر برندی آشنا نیستید، مشاوره با کارشناسان فروش شرکت بهترین راه برای انتخاب مناسب‌ترین ترازو برای شماست.

برای خرید انواع ترازو به سایت فروشگاه تجهیزات مراجعه کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه