English

جوابیه اتاق بازرگانی به خبر آلمانی ها برای اتاق ایران و آلمان در تهران تصمیم می گیرند!

انتخابات اتاق بازرگانی ایران و آلمان در کمال آرامش در حال برگزاری است

روابط عمومی اتاق بازرگانی در خصوص خبر ( پشت پرده انتخابات اتاق ایران و آلمان چیست؟ / آلمانی ها برای اتاق ایران و آلمان در تهران تصمیم می گیرند!؟) جوابیه ای صادر کرد.

انتخابات اتاق بازرگانی ایران و آلمان در کمال آرامش در حال برگزاری است

به گزارش خبرگزاری موج، روابط عمومی اتاق بازرگانی در خصوص خبر ( پشت پرده انتخابات اتاق ایران و آلمان چیست؟ / آلمانی ها برای اتاق ایران و آلمان در تهران تصمیم می گیرند!؟) جوابیه ای صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

با وجودی که بحران بیماری کرونا هر روز هموطنان زیادی را مبتلا کرده و باعث از بین رفتن هر روزه جان عزیزان ما می شود، گروهی که خود را دلسوزان اقتصاد و بازرگانی کشور می دانند تلاش دارند با نشر مطالب خلاف واقع، کاری کنند تا انتخابات اتاق بازرگانی ایران و آلمان که مطابق اساسنامه باید در 25 آبانماه سال جاری برگزار شود، به نتیجه نرسد. 

این انتخابات قرار است مطابق دستور ستاد مقابله با کرونا به صورت الکترونیک برگزار شود و بدیهی است در صورت عدم برگزاری الکترونیک انتخابات هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران و آلمان، یا باید به صورت حضوری انتخابات برگزار شود که با وجود دستور مسئولان محترم ستاد ملی مقابله با کرونا، این امر مقدور نیست و در صورتی که انتخابات برگزار نشود، مجبور به تعویق انتخابات تا فرصت مناسب و احیانا پس از بحران کرونا هستیم که این مهم نیز باعث ایجاد ضرر و زیان فراوانی به صنایع کشور و روابط اقتصادی بین بخش خصوصی ایران و آلمان خواهد بود.

از سوی دیگر در گزارشی که توسط خبرگزاری وزین موج منتشر شده است عنوان شده که «اگر اتاق ایران و آلمان پشت هر سرمایه گذار ایرانی نباشد نمی تواند هیچ تجهیزاتی را از آلمان وارد کند و این حکایت از این دارد که در شرایط کنونی به دلیل ضعف دیپلماسی دولتی عده ای از فعالان بخش خصوصی سواستفاده کرده اند و فضای انحصاری به وجود آورده اند» این مطلب نیز کاملا خلاف واقع بوده است چون انتشار عملکرد هیات رئیسه دوره فعلی اتاق بازرگانی ایران و آلمان نشان می دهد تجار و بازرگانان و صاحبان صنایع ایران و آلمان در مبادلات و مراودات اقتصادی خود هیچگونه مشکلی نداشته و اگر فعالیتهای کسی با ضوابط و قوانین موجود تلاقی کند، تنها به دلیل رعایت ضوابط و مقررات است که طبیعی است باید تمامی مقررات و ضوابط قانونی در فعالیتهای اقتصادی چه در اینجا و چه در سایر عرصه ها رعایت شود.

متاسفانه برخی از گروههای رقیب که سابقه آنها برای همگان و به خصوص اصحاب صنعت و تجارت ایران و آلمان مشهود و مشخص است سعی دارند با سم پاشی های بیجا و تلاش در القای ناکارامدی هیات رئیسه اتاق، فرصت برای حضور دوباره خود در هیات رئیسه فراهم کنند. هرچند هر یک از اعضا حق دارند با اعلام برنامه های خود و جلب آرای اعضا، به هیات رئیسه راه یابند ولی بدیهی است اقدامات خلاف اخلاق و سمپاشی های مغرضانه و گزارشهای خلاف واقعی که برخی از نامزدهای رقیب به رسانه ها داده اند باعث شده است ماهیت این اشخاص معدود بیش از گذشته برای اعضای محترم و فهیم اتاق بازرگانی ایران و آلمان مشهود باشد. از اینرو کاملا مشخص است تلاشهای نابجا و تهمتهای ناجوانمردانه ای که توسط این افراد معدود به بازرگانان معتمد اعضا و صاحبان صنایع خوشنام فعال در اتاق بازرگانی ایران و آلمان وارد می شود، راه به جایی نخواهد برد و در نهایت این راه به ترکستان خواهد بود. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه