English

خبرگزاری موج گزارش می‌دهد؛

بهره‌برداری از پروژه‌هایی که سال‌ها معطل مانده بود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه مکتب آیت‌الله رئیسی، مکتب محرومیت‌زدایی بود، گفت: باید در راستای ادامه راه این شهید خدمت، این گفتمان را زنده نگه داریم.

بهره‌برداری از پروژه‌هایی که سال‌ها معطل مانده بود
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره خدمات حوزه بهداشت و درمانی که در دولت مردمی سیدابراهیم رئیسی محقق شد، اظهار کرد: بسیاری از کارهای صورت گرفته به‌دلیل ورود مستقیم شخص ایشان به موضوعات بود.

وی به ورود واکسن‌های کرونا در ابتدای دولت ایشان اشاره کرد و گفت: پیش از این دولت، روزانه 50 هزار فرد مبتلا به کرونا به مراکز درمانی مراجعه  می‌کرد که از این تعداد، 20 هزار بستری، 8 هزار بیمار بدحال و 700 فوتی را شاهد بودیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صحبت‌های رهبر معظم انقلاب درباره کنترل کرونا در ابتدای روی کار آمدن این دولت اشاره کرد و افزود: آیت‌الله رئیسی برای تحقق این مهم، شب و روز نمی‌شناختند و شخصا موضوعات مربوط به آن را پیگیری می‌کردند.

آیت الله رئیسی واکسن کرونا

جلوگیری از فوت هزاران بیمار با اقدامات آیت‌الله رئیسی

عین‌اللهی با اشاره به اینکه در حوزه تزریق واکسن کرونا علاوه بر پیگیری‌های دولت، جنبه‌های مردمی نیز اثر گذار بود، خاطرنشان کرد: پیش از این دولت، روزانه 70 هزار واکسن تزریق می‌شد که با تماس‌های و پیگیری‌های شخص آیت‌الله رئیسی، 10 میلیون دوز واکسن وارد کشور شد و تزریق روزانه واکسن به یک میلیون 600 هزار مورد رسید.

وی با اشاره به اینکه سویه اومیکرون بیشتر بچه‌ها را درگیر می‌کرد، تصریح کرد: با توجه به اینکه در کشور تنها 500 تخت ویژه کودکان وجود داشت، ایشان بسیار اسرار داشتند که این تخت‌ها افزایش پیدا کند، با دستور ایشان تعداد تخت‌ها به یک میلیون  رسید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه حضرت آیت‌الله رئیسی ستاد کرونا را شخصا فرماندهی می‌کرد، افزود: برخی در دولت قبل برای تزریق واکسن به کشورهای دیگر می رفتند که بی‌کفایتی را نشان می‌‌داد.

آیت الله رئیسی- بیمارستان فردیس

عین‌اللهی با عنوان اینکه یکی از ویژگی‌های آیت‌الله رئیسی اهمیت به سلامت مردم بود، تصریح کرد: در همین راستا پروژه‌های نیمه‌تمام درمانی که سال‌های سال معطل مانده بود در این دولت به بهره‌برداری رسید.

 وی عنوان کرد: از جمله آنها می‌توان به بیمارستان ولیعصر اراک، بیمارستان حضرت مهدی(عج) و بیمارستان شهید قاسم سلیمانی اشاره کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با عنوان اینکه در این دولت 16 هزار تخت بیمارستانی افتتاح شد و برنامه داشتیم تا پایان کار دولت، 15 تخت دیگر راه‌اندازی کنیم، بیان کرد: سخت‌ترین کار در حوزه عمرانی، کارهای عمرانی درمانی و بیمارستانی است، چراکه در کنار ساختمان، تجهیزات زیادی موردنیاز است که باید تامین شود.

عین‌اللهی به توجه رئیس‌جمهور شهید  به تولیدات داخلی و دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: 6 واکسن در زمان کرونا در داخل کشور تولید شد و  از تولیدات دانش‌بنیان بسیاری در داخل کشور استفاده شد.

وی با اشاره به اینکه مکتب آیت‌الله رئیسی، مکتب محرومیت‌زدایی بود، گفت: باید در راستای ادامه راه این شهید خدمت، این گفتمان را زنده نگه داریم.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مجوز 25 هزار استخدامی برای این وزارتخانه اشاره کرد و افزود: تعرفه پرستاری که در سال 87 مصوب شده بود، در این دولت اجرایی شد.

170594279

عین‌اللهی  با بیان اینکه ایشان علاقه ویژه‌ای به کودکان داشتند، خاطرنشان کرد: بحث سلامت خانواده، درمان رایگان کودکان زیر 7سال، کشت رایگان حلزون و بیمه رایگان 5 دهک پایین جامعه از جمله خدمات ماندگاری بود که به‌دست آیت‌الله رئیسی انجام شد.

وی به توجه ویژه آیت‌الله رئیسی به بحث جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته، جلوی رشد نزولی جمعیت گرفته شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه