English

معاون وزیر دادگستری:

۱۱۳۶ محکوم افغان به افغانستان در یک سال گذشته استرداد شده است

رئیس کمیته انتقال محکومان وزارت دادگستری ابراز داشت: در راستای سفر دادستان کل هیأت حاکمه افغانستان به تهران، طی یکسال گذشته ۱۱۳۶ زندانی افغانی برای ادامه دوران محکومیت خود به زندان‌های افغانستان منتقل شدند و از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۳۰۱۵ محکوم افغان در مرزهای مشترک تحویل مقامات افغانستانی شده‌اند.

۱۱۳۶ محکوم افغان به افغانستان در یک سال گذشته استرداد شده است
به گزارش خبرگزاری موج

، عسکر جلالیان معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری کشورمان در دیدار با  سرپرست سفارت افغانستان در تهران  با اشاره به روابط دیرینه و اشتراکات تاریخی و فرهنگی دو ملت ایران و افغانستان اظهار کرد: موافقت‌نامه‌های انتقال محکومین، استرداد مجرمین و معاضدت قضایی در امور مدنی و کیفری بین دو کشور منعقد شده که نمونه بارزی از اهتمام و تلاش برای توسعه روابط حقوقی و قضایی میان ایران و افغانستان است.

رییس کمیته انتقال محکومان وزارت دادگستری افزود: اراده ما گسترش همکاری‌ها براساس احترام متقابل است، بر این اساس و در راستای سفر دادستان کل هیأت حاکمه افغانستان به تهران، طی یکسال گذشته ۱۱۳۶ زندانی افغانی برای ادامه دوران محکومیت خود به زندان‌های افغانستان منتقل شده‌ و از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۳۰۱۵ محکوم افغانی در مرزهای مشترک تحویل مقامات افغانستانی شده‌اند. بدیهی است گستری همکاری‌ها به سایر حوزه‌ها مانند استرداد مجرمین اقدامی ضروری و لازم برای حفظ و ارتقای امنیت دو کشور خواهد بود.

فضل محمد حقانی سرپرست سفارت افغانستان در تهران نیز در این دیدار از همکاری شایسته وزارت دادگستری کشورمان برای اجرای موافقت‌نامه‌ انتقال محکومین و انتقال زندانیان افغانی به کشورشان تشکر کرد و با تأکید بر اهمیت اشتراکات مذهبی، تاریخی، فرهنگی دو کشور، خواهان تداوم و توسعه همکاری‎‌های حقوقی و قضایی میان تهران و کابل شد.

طرفین در این دیدار در خصوص موضوعات مختلفی از جمله موضوع مهاجرین افغانی، مشکلات حقوقی و قضایی اتباع افغانستانی در ایران، انتقال تجارب دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران و هم‌چنین راه‌های توسعه مناسبات حقوقی و قضایی دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه