English

معاون فرهنگی دانشگاه تهران خبر داد؛

اول بهمن، دهمین همایش ملی ترویج اخلاق حرفه‌ای و مسوولیت پذیری اجتماعی

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران گفت:در این همایش اولین جایزه و نشان مسئولیت پذیری اجتماعی بین دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران رونمایی می شود.

اول بهمن، دهمین همایش ملی ترویج اخلاق حرفه‌ای و مسوولیت پذیری اجتماعی
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در  دومین همایش بین المللی و دهمین همایش ملی ترویج اخلاق حرفه‌ای و مسوولیت پذیری اجتماعی گفت: اول بهمن ماه ۱۴۰۲ با حضور رییس مجلس شورای اسلامی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی این همایش برگزار می‌شود. 

مهدی شهبازی  با تشریح محورهای این همایش افزود: در این همایش اولین جایزه و نشان مسئولیت پذیری اجتماعی بین دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران رونمایی می شود.

وی تاکید کرد: موسسات و دستگاه های مختلفی دولتی و غیر دولتی در برگزاری این رویداد نقش دارند. تلاش ما این است در سال آینده شعار اهدای وقت و تخصص را در میزهای تخصصی صرفا به خدمت رسانی ها بهداشتی اکتفا نکنیم؛ چرا که‌۴۷۰ هزار نفر در حوزه بهداشت فعالیت کرده اند؛ بنابراین باید بتوانیم در حوزه های مختلف این خدمت رسانی را داشته باشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران یادآور شد: این دانشگاه به عنوان نماد آموزش عالی کشور و پیشرو علم در کشور با اجماع نظرات نخبگان در داخل دانشگاه طی ۲ سال با توجه به تثبیت خود در کشور از موضوعات کمی نمایه ها و جایگاه های علمی خاص که دانشگاه های دیگر دنبال آن هستند، عبور کرده و فراتر رفته است.

شهبازی ادامه داد: دانشگاه های برتر جهان هم در فرایندهای اجتماعی با درنظر گرفتن معیارهای کمی عبور کرده اند و به دنبال تاثیرگذاری و تمدن سازی و مسئولیت پذیری اجتماعی هستند. رویکرد دانشگاه تهران در دوره جدید با در نظر گرفتن معیارهای کیفی جهادگونه به علم است و رویکرد دوم اشتغال آفرینی فارغ التحصیلان است که نسبت به آن مسئولیت داریم.

وی با بیان اینکه کلید واژه سوم دانشگاه تهران مسئولیت پذیری اجتماعی است و دانشگاه قوی دانشگاهی است که در قبال جامعه خود مسئولیت پذیر باشد، افزود: این دانشگاه در قالب برنامه تحولی رویکرد مسئله محوری را در تمام حوزه های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی در قالب مهارت محوری دنبال می کند. همچنین نیاز محور بودن تحقیقات، ارتباط با جامعه با شکل گیری کانون ها و انجمن های مختلف با پیگیری اولویت های خاص را در نظر دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران یادآور شد: در حوزه های تخصصی ستاد مسئولیت پذیری اجتماعی با مخفف سماد تشکیل شده است تا موضوعات را پیگیری کند، نهادینه کردن فرهنگ رسالت دیگر حوزه فرهنگ در دانشگاه تهران است؛ چرا که هم اکنون الگوی کاملی در حوزه رسیدگی به امور فرهنگی است.

 

اول بهمن، دهمین همایش ملی ترویج اخلاق حرفه‌ای و مسوولیت پذیری اجتماعی

 

دانشگاه تهران ؛ پیشرو برای حمایت از دانشجویان کشور

در ادامه، فاطمه یزدیان مشاور رییس دانشگاه تهران در امور زنان و خانواده در مورد این همایش اظهار داشت: همایش بین المللی ترویج اخلاق حرفه ای و مسئولیت پذیری اجتماعی مقدمه ای بر فعالیت های بزرگی است که در این دانشگاه رقم خواهیم زد.

وی افزود: هدف ما از برگزاری همایش بین المللی ترویج اخلاق حرفه ای و مسئولیت پذیری اجتماعی ایجاد شبکه سازی و ارتباط بین کنشکران و سازمان ها و نهاد ها است تا با همراهی آنها بهتر در این مسیر گام برداریم و دانشگاه تهران  پیشرو برای حمایت از دانشجویان در سراسر کشور قرار دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه