English

رییس پلیس راهور فراجا:

۵۱ درصد تصادفات در حوزه پیشگیری به وقوع می‌پیوندد

هادیانفر گفت: امسال تردد جاده‌ای ۶ درصد افزایش یافت و ۷/۳ درصد تلفات جاده‌ای ثبت شد اما روند تلفات جاده‌ای در نیمه دوم سال کاهشی است.

۵۱ درصد تصادفات در حوزه پیشگیری به وقوع می‌پیوندد
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج

، سیدکمال هادیانفر رییس پلیس راهور فراجا در نشست هماهنگی طرح‌های ترافیک گفت: اجرای بهینه طرح‌های ترافیکی در اربعین امسال رخ داد که از مرزهای ایران ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر و زائر جابه‌جا شدند.

رییس پلیس راهور ناجا ادامه داد: طرح رزمایش زمستانی از ۱۵ ام آذرماه اجرایی می‌شود. 

وی با بیان اینکه در بیش از ۱۴۰۰ گردنه وجاده های کشور حدود ۱۱۰ گردنه برفگیر در کشور بیشترین مشکلات را دارند از رفع نقاط ضعف  که در سال گذشته در جاده‌ها و گردنه‌های برفگیر رخ داد خبر داد.

هادیانفر بر ارتقای ایمنی راه‌ها و تسهیل بر تردد در جاده‌ها تاکید کرد و افزود: تسهیل در تردد ها و پیش‌بینی‌های لازم برای تسهیل در تردد و ایمنی با پیش‌بینی و تعامل سازمان‌ها و بخش‌های مختلف برای امسال اجرا خواهد شد

وی تصریح کرد: هر جایی که پیش بینی شود تردد مسافران و یا رانندگان خطرآفرین است راه‌ها مسدود می‌شوند و اجازه تردد در مسیرهای خطرآفرین نمی‌دهیم تا شرایط ایمن فراهم شود.

هادیانفر گفت: امسال تردد جاده‌ای ۶ درصد افزایش یافت و ۷/۳ درصد تلفات جاده‌ای ثبت شد اما روند تلفات جاده‌ای در نیمه دوم سال کاهشی است.

به گفته وی، امسال برای ایمنی در سفرهای زمستانی ۷۵ هزار نفر نیروی راهداری، راهور،و تمامی دستگاه‌ها این ماموریت را انجام می‌دهند.

هادیانفر تاکید کرد: در شهرهایی که شرایط کوهستانی دارند از جمله تهران، آمادگی شهرداری‌ها احراز شود و شهرداری‌ها تعامل مناسب با سازمان هواشناسی را داشته باشند.

رییس پلیس راهور بر استفاده وسایل نقلیه از زنجیر چرخ تاکید کرد و افزود: استفاده از کمربند ایمنی الزام قانونی است و برای تمامی تردد کنندگان در جاده‌های برون شهری الزام دارد.

وی تاکید کرد: همه مردم از اطلاعات کنترل ترافیک شهرداری‌ها، وزارت راه و شهرسازی ، صدا و سیما، رسانه‌ها ارزیابی سفر داشته باشند.

وی با اعلام اینکه قوانین موجود چندان بازدارنده نیست گفت: شاهد افزایش تصادفات هستیم و هر دو ساعت یک نفر در جاده‌ها جان خود را از دست می‌دهند. بنابراین با اموزش، فرهنگ‌ سازی و افزایش ایمنی باید میزان تصادفات را کاهش دهیم.

وی افزود: اطلاع‌رسانی به موقع به مردم و اطلاع‌رسانی به موقع سازمان‌ها و نهادهای مرتبط در حوزه های راه و سفرهای جاده‌ای الزامی است.

هادیانفر گفت: رزمایش راهداری زمستانی ۲۰ آذرماه در دانشگاه علوم انتظامی رزمایش زمستانی به شکل نمادین برگزار می‌شود.

به گفته وی، امسال قرار است ۴۸۳ نقطه حادثه خیز رفع خطر شود که تاکنون ۱۸۶ نقطه رفع خطر شده است

هادیانفر بر پیشنهاد مجدد خود به وزارت راه و شهرسازی برای استقرار همزمان نیروهای پلیس، اورژانس، امداد و نجات، هلال‌احمر برای امداد رسانی به موقع تاکید کرد.

سردار حسن مومنی رییس پلیس راه کشور گفت: در سه ماه زمستان افزایش جان باختگان به میزان 770 نفر را داشتیم که 23 درصد از تصادفات سالیانه را شامل می شود. علل عمده تصادف توانایی در کنترل وسایل نقلیه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه