English

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

نظام بانکی کشور منابع سرگردان مردم را به‌ سمت تولید هدایت کند/ بانکداری اسلامی بر رشد تولید و سرمایه‌گذاری تأکید دارد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نظام بانکی می‌تواند همسو با مؤلفه‌های بانکداری اسلامی، منابع سرگردان مردم را برای رشد تولید و کاهش تورّم در کشور هدایت کند.

نظام بانکی کشور منابع سرگردان مردم را به‌ سمت تولید هدایت کند/ بانکداری اسلامی بر رشد تولید و سرمایه‌گذاری تأکید دارد
به گزارش خبرگزاری موج

به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» در آیین رونمایی از اولین انتشار اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری خاص، با گرامیداشت یاد شهدای محور مقاومت فلسطین و مظلومین غزه اظهار امیدواری کرد: به فضل الهی پیروزی نهایی مردم فلسطین بر رژیم صهیونیستی رقم خواهد خورد.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصادی و سفارش مستمر به اهمیت توسعه تولید داخلی، گفت: نرخ رشد منفی اقتصادی دهه اخیر از یکسو و همچنین فشارهای تحریمی و ظالمانه بر اقتصاد کشور ناشی از حاکمیت نظام سلطه بر اقتصاد بین‌الملل از سوی دیگر، ضرورت اتکای علمی و عملی بر ظرفیت‌های داخلی کشور و بهره‌گیری از منابع غنی و استعدادهای سرشار مادی و معنوی کشور را صدچندان می‌کند.

مرتضوی افزود: ایجاد پویایی و بهبود شاخص‌های کلان اقتصادی مستلزم حرکت متوازن، پرشتاب و هدفمند توسط تمامی بخش‌های اقتصادی جامعه و همراهی بخش خصوصی و دولتی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان ساخت: تأکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی برای شکوفایی ظرفیت‌های داخلی و کاهش اثرگذاری فشارهای خارجی بر اقتصاد کشور است.

وی با بیان اینکه در گذشته اقتصاد ما شرطی و وابسته به تحولات و اقدامات خارجی بود، گفت: کشوری که دارای ظرفیت‌های اقتصادی بی‌شمار، معادن، نفت، گاز و اقتصاد دانش‌بنیان است نباید وابسته به سیاست‌های خارجی باشد.

مرتضوی انتشار اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری خاص را بستری خلاقانه و نوآورانه توسط بانک رفاه کارگران عنوان کرد و افزود: ترویج بانکداری اسلامی، هدایت منابع سرگردان مردم به‌سوی تولید و کاهش تورّم از ثمرات این طرح است.

وزیر رفاه با تأکید بر اینکه نقش نظام بانکی کشور به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اهرم‌های توسعه اقتصادی کشور، بسیار کلیدی و بی‌بدیل است، بیان کرد: بانک و بانکداری قلب تپنده هر اقتصاد و جاری‌کننده خون در رگ‌های اقتصاد جامعه است که باید این مهم در کشور منطبق با موازین اسلام بتواند به‌عنوان پایه و اساس اقتصاد اسلامی نقش مؤثری را در تعاملات آحاد جامعه ایفا نماید.

وی گفت: افزایش قدرت سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی و امکان تأمین مالی مبالغ کلان و مدت‌دار جهت توسعه و بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌ها نیز در این طرح رقم می‌خورد.

اولین انتشار اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری(خاص) بابت تأمین مالی پروژه‌های کلان دو شرکت تدبیر کالای جم و پارت گوال گیتی(فعال در حوزه تولید دارو و صنعت فولاد) برای نخستین‌بار در شبکه بانکی و با مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران توسط بانک رفاه کارگران صورت گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه