English

"کارشناسان، کارکنان، آتش نشانان خرس قهوه ای گرفتار شده در شمیرانات را نجات دادند"

ماموران و کارشناسان حفاظت محیط زیست استان تهران شامگاه گذشته یک خرس قهوه ای بالغ را بدون هیچ گونه جراحت و عمل بیهوشی از استخر آبی شهرستان میگون شهرستان رودبار قصران نجات دادند.

"کارشناسان، کارکنان، آتش نشانان خرس قهوه ای گرفتار شده در شمیرانات را نجات دادند"

به گزارش خبرگزاری موج، یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شمیرانات گزارش داد شامگاه گذشته یک قلاده خرس قهوه ای بالغ در استخر آب کشاورزی شهرستان میگون شهرستان رودبار قصران گرفتار شد. عوامل و کارشناسان حفاظت محیط زیست استان با امکانات فنی و تجهیزات لازم بلافاصله به محل اعزام شدند.

علیرضا مزینانی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه با تلاش ماموران و همکاری پرسنل آتش نشانی این شهرستان این خرس بدون جراحت و عمل بیهوشی نجات یافت. کارشناسان این اداره کل سلامت این حیوان را تحت نظر قرار داده و پس از خروج از این استخر با نردبان فلزی به زیستگاه طبیعی خود بازگردانده شد.

مزینانی افزود: گونه خرس قهوه ای یکی از گونه های حمایت شده و حمایت شده و بیشتر در حداکثر وزن بدن در این فصل است. به احتمال زیاد دلیل حضور این حیوان در این منطقه با توجه به فصل زمستان، تغذیه و آماده شدن برای خواب است.

به منظور جلوگیری از تکرار چنین حوادثی در حاشیه شهرها و روستاهای همجوار با زیستگاه حیات وحش، به شهروندان توصیه شد ضمن حفظ آرامش و رعایت فاصله مناسب و ایمن با حیوان، از هرگونه اقدام خودسرانه خودداری کرده و موضوع را سریعا به نزدیکترین محل اطلاع دهند. پست حفاظت محیط زیست یا ادارات حفاظت محیط زیست و یا از طریق سامانه تلفنی 1540 و واحد نجات حیات وحش استان با شماره تماس 09051605570.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه