English

سند ازدواج تک برگ می‌شود

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد از الکترونیکی شدن سند ازدواج و صدور سند تک برگ به جای سند دفترچه‌ای خبر داد.

سند ازدواج تک برگ می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد از الکترونیکی شدن سند ازدواج و صدور سند تک برگ به جای سند دفترچه‌ای خبر داد و از این پس و بعد از ثبت ازدواج در دفاتر، فایل یا لینک حاوی محتوای سند ازدواج در اختیار زوجین قرار می‌گیرد.

سید صادق سعادتیان؛ معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امروز اعلام کرد که از این به بعد برای ثبت ازدواج، سند الکترونیک صادر می‌شود.

وی گفت: برای سراسر کشور ابلاغ کردیم که از امروز دفترچه‌های ازدواج سنتی و نوشتاری سنتی به سند نوشتاری الکترونیکی و سند تک برگ تبدیل می‌شود و خروجی هرگونه واقعه ازدواج که در کشور ثبت می‌شود سند الکترونیک است.

وی با بیان اینکه سند ازدواج دیگر شکل و شمایل سند قبلی و دفترچه‌ای را ندارد، گفت: چاپ دفترچه‌های قدیمی پرهزینه بود و نیز مشکلاتی در چاپ آن در چاپخانه دولتی و پخش آن به سراسر کشور وجود داشت که روند قبلی منتفی شد و از این به بعد سند ازدواج به صورت تک‌برگ صادر خواهد شد.

سعادتیان ادامه داد: گاهی اشتباه در نگارش‌ها به خصوص در موضوع صداق یا حتی دست بردن به بخش صداق و نیز جعل در اسناد اتفاق می‌افتاد که مردم از آن گله‌مند بودند که با صدور سند الکترونیکی و تک برگ امکان جعل را در اسناد ازدواج جدید به حداقل ممکن رسیده است و امکان جعل در حوزه دفاتر ازدواج و نکاحیه‌ها به صفر رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه