English

هفته گرم مرداد ماهی در انتظار کشور است

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی افزایش نسبی دما در کشور طی هفته آینده برای برخی مناطق از جمله نوار شرقی هشدار وقوع طوفان شن پیش بینی می‌شود.

هفته گرم مرداد ماهی در انتظار کشور است

به گزارش خبرگزاری موج، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی 5 روز آینده در اکثر مناطق کشور جو آرام و پایداری همراه با روند افزایش نسبی دما حاکم است.

امروز در ارتفاعات جنوب شرق فارس، شمال و شرق هرمزگان،  جنوب کرمان و ارتفاعات البرز مرکزی به ویژه در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، رگبار پراکنده،گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید روی می‌دهد و در مناطق مستعد همراه با گردوخاک است.

شنبه تا دوشنبه هفته آینده در نوار شرقی کشور به‌ویژه در استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان و دامنه‌های جنوبی البرز در سمنان،‌تهران و مناطقی از مرکز کشور وزش باد شدید روی می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی با تشریح جزئیات تغییرات دمای کشور طی هفته آینده به مردم توصیه کرد بین ساعت 10 تا 16 از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

صادق ضیائیان در خصوص تغییرات دمای کشور طی هفته آینده و احتمال گرم‌تر شدن هوا، اظهار کرد: طی هفته آینده دما در کشور بین یک تا 2 درجه افزایش می‌یابد. این افزایش دما تقریباً تا اواخر هفته آینده ثابت می‌ماند و در برخی مناطق کشور طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه افت قابل توجه دما را خواهیم داشت.

وی با بیان این‌که افزایش دما در این فصل سال غیرنرمال نیست و مطابق با دوره بلندمدت (30 ساله) کشور است، افزود: پیش بینی می‌کنیم هفته آینده در برخی شهرهای استان خوزستان دما به 50 درجه بالای صفر افزایش یابد. در تهران نیز در بدترین حالت حداکثر دما به حدود 39 درجه افزایش می‌یابد، این دما بر اساس اطلاعات ایستگاه مهرآباد است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه