English

تداوم رعدوبرق و گردوخاک در مناطق مختلف کشور/ باد در تهران شدید می‌وزد

بنا بر هشدار سازمان هواشناسی، تهران امروز با افزایش ابر، گاهی بارش‌های پراکنده و وزش باد شدید همراه می‌شود و احتمال رگبار و رعدوبرق و گردوخاک هم وجود دارد.

 تداوم رعدوبرق و گردوخاک در مناطق مختلف کشور/ باد در تهران شدید می‌وزد

به گزارش خبرگزاری موج، کارشناس سازمان هواشناسی از افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق در برخی استان‌ها خبر داد و گفت: تهران امروز با افزایش ابر، گاهی بارش‌های پراکنده و وزش باد شدید همراه می‌شود و احتمال رگبار و رعدوبرق و گردوخاک هم وجود دارد.

امین حسین نقشینه به تشریح وضعیت جوی و آب و هوا پرداخت و اعلام‌کرد: امروز برای استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، نقاطی از خراسان رضوی، دامنه‌های جنوبی البرز در شرق تهران و سمنان، مناطقی در نیمه شرقی اصفهان، یزد، نیمه شمالی کرمان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان، افزایش ابر، گاهی رگبار رعدوبرق وزش باد شدید و احتمال ریزش تگرگ پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه امشب در شمال آذربایجان غربی رگبار و رعدوبرق وبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد، افزود: بارش‌ها در خراسان شمالی، گلستان و ارتفاعات البرز شرقی تشدید می‌شود.

نقشینه خاطرنشان‌کرد: فردا در نقاطی از اصفهان، شمال فارس، غرب یزد و کرمان، رشد ابر و رگبار پراکنده در ساعت‌های بعد از ظهر پیش‌بینی شده است.

این کارشناس هواشناسی ادامه‌داد: همچنین با گذر امواج کم دامنه تر از لایه‌های میانی جو از نوار شمالی کشور، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران در ساعات بعد از ظهر رگبار باران رعدوبرق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

وی گفت: فردا شدت بارش‌ها در شمال آذربایجان غربی، شرقی و اردبیل خواهد بود و یکشنبه این وضعیت تداوم خواهد داشت‌.

نقشینه تاکید کرد: شنبه و یکشنبه در نوار شمالی کشور روند افزایش نسبی دما آغاز می‌شود.

کارشناس هواشناسی افزود: دوشنبه در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، مناطقی از سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز در نقاطی از استان‌های البرز، تهران و سمنان ارتفاعات شمال فارس و هرمزگان هم افزایش ابر و بارش‌های پراکنده انتظار می‌رود.

وی ادامه‌داد: شنبه در نقاطی از آذربایجان شرقی و عربی زنجان دامنه‌های شمالی البرز در گیلان و مازندران بارش پراکنده، طی سه روز آینده وزش باد در شرق کشور شدید شده و سبب خیزش گردوخاک می‌شود و امروز دریای خزر و روزهای یکشنبه و دوشنبه دریای عمان مواج و متلاطم خواهد شد.

به گفته نقشینه، تهران امروز با افزایش ابر گاهی بارش‌های پراکنده و وزش باد شدید همراه می‌شود و احتمال رگبار و رعدوبرق و گردوخاک هم وجود دارد.

کارشناس هواشناسی گفت: بیشینه دما امروز پایتخت به ۲۹ درجه خواهد رسید و کمینه دما هم ۱۷ درجه گزارش شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه