English

وزیر آموزش و پرورش:

باید معلمان را با علوم، فنون و یافته‌های روز آشنا کنیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از کارهای مهم ما، توانمندسازی معلمان است باید معلمان را با علوم، فنون و یافته‌های روز آشنا کنیم و برای این کار، گروه‌های آموزشی باید فعال باشند.

باید معلمان را با علوم، فنون و یافته‌های روز آشنا کنیم

به گزارش خبرگزاری موج، رضامراد صحرایی اظهار کرد: یکی از وظایف آموزش و پرورش این است که به بچه‌ها یادآوری کنیم، این انقلاب از ما چه می‌خواهد. دانش آموزان ما باید متدین و متعهد همچنین با کتاب مانوس باشند.

وی افزود: موضوع توجه به کتاب و کتابخوانی و گنجاندن آن در برنامه درسی برای ما مهم است؛ معلم یک راهنماست که به دانش آموز خط می‌دهد. هیچ نظام آموزشی پیدا نمی‌شود که کتاب را حذف کند.

صحرایی بیان کرد: زندگی بچه‌ها باید داستان داشته باشد، بچه‌ها باید با زندگی خود رشد پیدا کنند، اما بچه‌های این عصر قصه و داستان ندارند، لذا موضوع تربیت و هویت در تمام ابعاد بسیار مهم است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: بچه‌ها باید سالم رشد کنند و در شاخص‌های توسعه هم این امر مورد تاکید است. معاونت ابتدایی باید حتی برای بوفه مدارس هم برنامه داشته باشد. دانش آموزان باید زندگی در مدرسه را یاد بگیرند اگر معلمان زندگی را به بچه‌ها آموزش ندهند به راحتی زندگی دیگری که مورد تایید ما نیست از سوی کودکان جایگزین می‌شود.

وی ادامه داد: باید از کودکی زندگی کردن و سبک زندگی را به بچه‌ها یاد دهیم، کدام کتاب اکنون احترام به والدین را عملا درس می‌دهد؟ راستگویی، صداقت و مسئولیت پذیری باید به دانش آموزان آموزش داده شود.

صحرایی با بیان بخش‌هایی از برنامه خود به مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: معتقدم صاحب وزارت آموزش و پرورش، کارشناسان آن هستند، بنده هم افتخار دارم که در این وزارت یک کارشناس باشم تا برای دوستانم یک همکار و برای دانش آموزان یک پدر باشم.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در برنامه خود، توجه به مدارس عشایری، مدارس شبانه روزی و افزایش کیفیت در مدارس دولتی را  مطرح کرده‌ام. آیین‌نامه اجرایی مدارس را باید اجرا کنیم، زیرا بهترین محمل برای بردن سند تحول بنیادین به کف مدرسه است.

وی بیان کرد: باید عاملی را که باعث عدم اجرای آیین نامه مدارس می‌شود، شناسایی و رفع کنیم و متناسب با برنامه تقدیمی به مجلس برای تحقق آن، برنامه بنویسیم.

صحرایی افزود: امروز یکی از بزرگترین چالش‌های آموزش و پرورش، چالش گسستگی درون سازمانی است. باید معاونت ابتدایی در درون خود متحد باشد تا تحول و تغییر خوب را سرعت ببخشد. یکی از مهم‌ترین راه‌های داشتن انگیزه، دیدن نتیجه سریع است، لذا باید باهم تیم‌ شویم اگر باهم نباشیم اثر کمی خواهیم گذاشت.

صحرایی گفت: آن چیزی که آموزش و پرورش را قوی می‌کند و آن را به صدر می‌برد، نگاه مسئولان نیست بلکه قدرت ماست. باید خود را قوی و تقویت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مدیریت فعال بیان کرد: یکی از اشکالات ما این است که نومعلم را به مکان سخت می‌فرستیم، نومعلم باید در مدرسه کنار دیگر معلمان کار کند باید بسته‌های آموزشی آماده‌ای برای سرباز معلمان داشته باشیم.

وی عنوان کرد: یکی از کارهای مهم ما، توانمندسازی معلمان است باید معلمان را با علوم، فنون و یافته‌های روز آشنا کنیم و برای این کار، گروه‌های آموزشی باید فعال باشند.

صحرایی گفت: باید حمایت از سایر دستگاه‌ها در دستور کار اداره کل آموزی عشایر قرار بگیرد. معلمان کوچ‌رو باید شناسایی شوند و آنان را به تصویر بکشیم؛ معتقدم برای بزرگ‌تر و قوی‌تر کردن ایران هیچ معجزه‌ای لازم نیست، کافی است مدارس، معلمان و مدیران را قوی کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه