English

در دیدار رؤسای دانشگاه‌های ایران و روسیه مطرح شد؛

فراهم سازی شرایط مهمان شدن دانشجویان تهران در مسکو

رئیس دانشگاه تهران در جریان سفر به مسکو برای شرکت در اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه، با رئیس دانشگاه دولتی مسکو دیدار و گفت‌وگو کرد.

فراهم سازی شرایط مهمان شدن دانشجویان تهران در مسکو

به گزارش خبرگزاری موج، سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران ، پیش از آغاز اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه، در دیدار با ویکتور سادوونیچی رئیس دانشگاه لومونوسف مسکو، با مرور سابقه همکاری دانشگاه تهران با دانشگاه‌های کشور روسیه، ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های مشترک در حوزه‌های مختلف تبادل استاد و دانشجو و برنامه‌های تحقیقاتی مشترک بین دانشگاه تهران و دانشگاه لومونوسف مسکو ارتقا پیدا کند.

مقیمی با طرح پیشنهادهایی برای برداشتن گام‌های عملی جهت همکاری‌های مشترک بین دو دانشگاه، گفت: یک گام برای گسترش همکاری‌های دو دانشگاه این است که دانشجویان فارسی زبان دانشگاه مسکو و دانشجویان روسی زبان دانشگاه تهران بتوانند به اندازه حداقل یک نیمسال در دانشگاه یکدیگر مهمان شوند.

ویکتور سادوونیچی رئیس دانشگاه لومونوسف مسکو از این پیشنهاد رئیس دانشگاه تهران استقبال کرد و دکتر مقیمی نیز اظهار امیدواری کرد که این برنامه همکاری ظرف چند ماه آینده آغاز شود.

رئیس دانشگاه تهران در این دیدار با تشریح رویکردهای جدید دانشگاه تهران از جمله حرکت به سمت رویکردهای بین‌رشته‌ای و فرارشته‌ای و همچنین تأسیس دانشکده‌های جدید و تقاضامحور، ابراز امیدواری کرد گسترش همکاری‌ها با دانشگاه‌های کشور روسیه بتواند زمینه تبادل تجربه بین مراکز علمی و دانشگاهی دو کشور را فراهم آورد.

سادوونیچی نیز با اشاره به بازدیدهای گذشته خود از دانشگاه تهران، پیشرفت‌های علمی دانشگاه تهران در حوزه‌های مختلف را چشمگیر توصیف کرد.

رؤسای دو دانشگاه در این نشست با یادآوری ضرورت برنامه‌ریزی برای شکل‌گیری همکاری‌های جدی و مؤثر در زمینه‌های مختلف، تاکید کردند که همکاری‌ها از سطح تفاهم‌نامه فراتر رود و تعامل دو دانشگاه به سمت همکاری‌های عملی پیش برود.

سید محمد مرندی معاون بین‌الملل دانشگاه تهران، دکتر علی اسدی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و دکتر مهدی فکور ثقیه معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهران، دکتر مقیمی را در جریان سفر به مسکو برای شرکت در ششمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه همراهی می‌کنند. رئیس پارک علم و فناوری در این سفر با همتای خود در دانشگاه دولتی مسکو دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه