English

وزیر آموزش و پرورش :

تاخیر در پرداخت حقوق معلمان به دلیل محاسبه رتبه بندی بود/ برخی همه چیز را فقط بزرگ می‌کنند

وزیر آموزش و پرورش با بیان این مطلب که برخی اختلافات کم را می‌بینند اما اصل اجرای رتبه بندی را نمی‌بیند، گفت: تأخیر در پرداخت حقوق اسفند فرهنگیان به دلیل اختلاف در محاسبه رتبه بندی معلمان بود .

تاخیر در پرداخت حقوق معلمان به دلیل محاسبه رتبه بندی بود/ برخی همه چیز را فقط بزرگ می‌کنند

به گزارش خبرگزاری موج، یوسف نوری در خصوص تأخیر در پرداخت حقوق فرهنگیان گفت: تأخیر در پرداخت حقوق اسفند فرهنگیان به دلیل اختلاف در محاسبه رتبه بندی معلمان بود زیرا در مبنای محاسبه اختلاف به وجود آمد که بخشی از آن به قانون و بخشی از آن به کمبود اعتبار مربوط بود.

وی با اشاره به اینکه از چهارشنبه هفته گذشته بحث تأخیر در واریز حقوق را مطرح کردیم؛ در هیئت دولت هم رئیس جمهور دستور اکید داشتند که این مشکل حل شود در طول این مدت به توافق نرسیدیم و لذا برای حقوق اسفند در واریز اختلال به وجود آمد.

نوری افزود: با دستور رئیس جمهور و همه عزیزانی که در دولت و بانک مرکزی پیگیری کردند. ان شالله پرداخت معوقات انجام شده و حقوقشان پرداخت شود.

وی با اشاره به رتبه بندی فرهنگیان گفت: قانون رتبه بندی پس از ۱۱ سال اجرا شد علی‌رغم محدودیت‌ها این کار صورت گرفت. البته رئیس‌جمهور و پیگیری جدی ایشان بود که باعث شد ما بتوانیم قانون بودجه بندی را اجرایی کنیم. در حال حاضر در قانون رتبه بندی، همکاران رتبه اولیه را مستمر دریافت می‌کنند. برای کامل شدن رتبه بندی هم همکاران من تلاش بسیار زیادی می‌کنند.

با رتبه بندی رقابت در نظام آموزشی ایجاد می‌شود

نوری با بیان اینکه رتبه بندی برای ۸۳۰ هزار شاغل و حدود صد هزار نفر بازنشسته صادر شده است؛ گفت: این اقدام خیلی اهمیت دارد زیرا افراد در رتبه بندی شایستگی‌ها را شناسایی کردند و امتیازات را بر اساس آن بارگذاری کردند و هیئت ممیزه انتخاب شده از میان همکاران فرهنگی، ممیزی را انجام داده و رتبه همکاران را استخراج کردند.

وی ادامه داد: استاد معلمان زیادی داریم. دانشجو معلمان زیادی داریم و این یکی از امتیازات بسیار خوب است که هم فرد می‌داند برای ارتقای رتبه خود و دریافت رتبه بعدی چه شایستگی‌هایی باید داشته باشد و در راستای این شایستگی‌ها باید چه اقداماتی کند و از طرفی هم شایستگی‌های فرد افزایش پیدا می‌کند و رقابتی در نظام تعلیم و تربیت ایجاد می‌شود این کار بسیار قوی است.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰۰ هزار نفر رتبه‌بندی شدند؛ گفت: این قدم بسیار مهمی دارد و ثبت یک رویداد در گستردگی یک میلیون نفر است و پیچیدگی‌هایی داشت کار جدید که مشکلاتی دارد خودشان خواهد رسید و ما هم پیگیر هستیم پرداختی‌ها خوبی انجام شده است که باید به تدریج پیش ببریم

نوری با بیان اینکه برخی فقط نقاط ضعف کوچک در رتبه بندی را می‌بینند؛ می‌بینند؛ گفت: متأسفانه برخی از افراد نقاط روشن را نمی‌بینند در برخی از رتبه‌ها اختلاف احکام با اعتراض معلم چندان زیاد نیست برخی این اختلافات کم را می‌بینند اما اصل اجرای رتبه بندی را نمی‌بیند و تنها نقاط ضعف کمی که موجود است را پررنگ می‌کنند.

نوری در مورد پرداخت حقوق نیروی‌های خرید خدمات گفت: حقوق بخشی از نیروهای خرید خدمات پرداخت شده است. قول داده شده که بعد از پرداخت حقوق فرهنگیان معوقات همه نیروهای خرید خدماتی هم پرداخت می‌شود که برای اوایل سال آینده خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه