English

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران در گفتگو با خبرگزاری موج:

لزوم جذب ۳۰۰ افسر زبده نیروی انتظامی در یگان حفاظت شهرداری/ بوستان ها باید نرده کشی شود

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران گفت: قرار است به منظور تقویت امنیت بوستان ها، پارک ها و اماکن تحت اختیار شهرداری تهران 300 نفر از ماموران زبده نیروی انتظامی با موافقت فراجا جذب یگان حفاظت شهرداری تهران شوند.

لزوم جذب 300 افسر زبده نیروی انتظامی در یگان حفاظت شهرداری/ بوستان ها باید نرده کشی شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، طی چند سال اخیر بوستان های پایتخت محل تردد و اسکان خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر شده است به نحوی که در ساعات خاصی از روز تردد از این بوستان ها با وحشتی توام با حس نا امنی روبه رو است.یعنی عملا با حضور این معتادان متجاهر، امکان ورزش صبحگاهی و پیاده روی در این بوستان ها نه تنها برای بانوان بلکه برای هیچکدام از شهروندان تهرانی فراهم نیست.

اما با وجود مشاهده این نا امنی ها، متاسفانه در معدود بوستان هایی از شهر شاهد حضور ماموران نیروی انتظامی هستیم.

 

اقراریان: امنیت بوستان ها در اولیت نیروی انتظامی نیست

در پی واکاوی این موضوع، مهدی اقراریان عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرگزاری موج بیان کرد: تامین امنیت در بوستان ها به عهده نیروی انتظامی است اما به دلیل تنوع در ماموریت ها و کمبود نیروی انسانی، ماموریت های پلیس اولویت بندی می‌شود و گشت های نیروی انتظامی فرصت چندانی نمی کنند به موضوع تامین امنیت در بوستان ها و پارک های محله ورود کنند.

وی در ادامه از ارائه یک بسته پیشنهادی به شهرداری تهران در قالب ایجاد پلیس شهری در پایتخت خبر داد و گفت: اگر مانند بسیاری از کشورهای اروپایی این قبیل ماموریت ها در چارچوب قوانین و مقررات و استانداردهای پلیس به پلیس شهری واگذار شود تامین امنیت شهروندان بیش از گذشته تامین خواهد شد.

اما در همین راستا علیرضا زاکانی شهردار تهران در گفتگو با خبرگزاری موج نسبت به طرح پلیس شهری ابراز بی اطلاعی کرده و افزود: مسئول امنیت تهران با نیروی انتظامی است نه ما. اما اگر به کمک ما نیاز باشد شهرداری تهران تمام قد و با افتخار آماده است.

اما با توجه به عدم حصول نتیجه و متضرر شدن شهروندان از این نا امنی ها، خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج در گفتگو با سرهنگ سید هادی موسوی فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران خواستار ریشه یابی و ارائه راهکار های موجود برای حل هرچه سریعتر این آسیب اجتماعی شد.

 

بیشتر بخوانید:

اقراریان: امنیت بوستان ها در اولویت پلیس نیست!/ احتمال ایجاد پلیس شهری در پایتخت

ابراز بی اطلاعی شهردار تهران از طرح "پلیس شهری" / مسئولیت امنیت شهر با نیروی انتظامی است

 

احتمال جذب 300 مامور زبده نیروی انتظامی در یگان حفاظت شهرداری تهران

 

سرهنگ موسوی در این گفتگو با بیان اینکه تا ابراز بی اطلاعی نسبت به طرح ایجاد پلیس شهری گفت: شاید منظور مهدی اقراریان از این طرح تقویت یگان حفاظت شهرداری تهران است، چراکه اخیر مقرر شده تعدادی از افسران آموزش دیده نیروی انتظامی با هدف تقویت به یگان ملحق شوند.

وی در ادامه بیان کرد: با هدف تقویت امنیت بوستان ها، پارک ها و اماکن تحت اختیار شهرداری تهران درخواستی به فراجا ارسال شده است تا در صورت موافقت، یگان حفاظت شهرداری تهران حدود 300 نفر از افسران آموزش دیده نیروی انتظامی را با تقبل تمام هزینه های موجود جذب نموده تا یگان بتواند ماموریت های متقبل شده را به نحو شایسته اجرایی کند.

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران با بیان اینکه همواره موضوع تامین امنیت بوستان های سطح شهر دغدغه من و همکاران نیروی انتظامی است تصریح کرد: با حضور سردار رادان در فرماندهی انتظامی فراجا برنامه های خوبی در همین راستا تدوین شده است و در تلاشیم تا بتوانیم در کنار یکدیگر اتفاقات مثبتی را رقم بزنیم.

سرهنگ موسوی با اشاره به اینکه موضوع آسیب های اجتماعی ناشی از حضور معتادان متجاهر مشترکا مرتبط به نیروی انتظامی و شهرداری است افزود: امیدواریم هرچه سریعتر با تقویت یگان حفاظت شهرداری تهران معضل عدم امنیت در بوستان ها پایتخت حل و فصل شود.

وی ادامه داد: زمانی که در بخش بازرسی سازمان مشغول به فعالیت بودم همواره گلایه و دغدغه اکثر شهروندان تهرانی که به سامانه 197 گزارش می شد بحث عدم امنیت مورد نظر در سطح بوستان ها و پارک های سراسر شهر است و ما موظفیم هرچه سریعتر وارد عمل شویم.
 

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران یکی از علل اصلی عدم امنیت در بوستان های پایتخت را نداشتن حائل و نرده کشی مناسب دور مجموعه عنوان کرد و افزود: قطعا در این خصوص باید مدیریت شهری به جمع بندی برسد اما بنده نیز موافق این نرده کشی مانند نمونه ای که در پارک شهر اجرایی شده هستم چراکه کنترل پارک ها سخت است و این اتفاق می تواند در ایجاد امنیت بوستان ها مثمر ثمر باشد.

به گزارش خبرگزاری موج، حال باید دید با نرده کشی بوستان ها امنیت شهروندان تامین می شود؟ چراکه در بوستان شهر نیز با وجود نرده کشی های صورت گرفته آسیب و بزه در حال وقوع است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه