English

معاون وزیر بهداشت:

عموم مردم از طرح پزشکی خانواده اطلاع کافی ندارند / برای سرطان و فشارخون برنامه‌ها داریم

معاون بهداشت وزارت بهداشت و درمان و علوم پزشکی با بیان اینکه در حال حاضر عموم مردم از طرح پزشکی خانواده اطلاع کافی ندارند، گفت: همه وظیفه داریم این طرح را در تمامی مجموعه‌ها و آحاد مختلف جامعه به درستی معرفی و تبیین کنیم.

عموم مردم از طرح پزشکی خانواده اطلاع کافی ندارند / برای سرطان و فشارخون برنامه‌ها داریم

به گزارش خبرگزاری موج، دکتر حسین فرشیدی در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور در در مشهد اظهار کرد:  در راستای عمل به فرامین مقام معظم رهبری  با تمام توان در بحث پزشکی خانواده کار خواهد شد و در همین خصوص شیوه‌ نامه اجرای این برنامه بزرگ ملی در قالب یک کتابچه آماده شده و در اختیار تمامی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عموم مردم از طرح پزشکی خانواده اطلاع کافی ندارند، خاطرنشان کرد: همه وظیفه داریم این طرح را در تمامی مجموعه‌ها و آحاد مختلف جامعه به درستی معرفی و تبیین کنیم و با توجه به تاکید ویژه رئیس جمهور و پیگیری مستمر وزیر بهداشت، می‌خواهیم به‌ گونه‌ای عمل کنیم که کارنامه‌ای درخشان در حوزه سلامت داشته باشیم.

فرشیدی گفت: از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی برنامه‌ های متعددی در حوزه سلامت اجرا شده که به‌ طور مثال می‌ توان به مقابله با فلج اطفال، مراقبت‌ های سلامت، عدالت و تعالی سلامت اشاره کرد و برنامه پیش‌ رو هم اجرای طرح پزشکی خانواده خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها در موضوعات کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان و کنترل عوامل بیماری زا مانند قندخون، فشارخون، دیابت بوده است و در تمامی این حوزه‌ ها شاهد موفقیت های بزرگی بوده ایم.

دکتر فرشیدی تصریح کرد: برای بیماری‌هایی همچون سرطان و فشارخون برنامه‌های زیادی در حوزه پیشگیری داریم.

وی تاکید کرد: برنامه تحول دولت مردمی و توسعه طرح عدالت و تعالی سلامت به‌ طور ویژه در دستور کار قرار گرفته است؛ این برنامه با اهداف ارتقای سطح سلامت جامعه و توجه بیش از پیش به موضوعات پیشگیری، خود مراقبتی فعال و اصلاح سبک زندگی اجرا می شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: طرح‌ های بهداشتی زیادی در دهه مبارک فجر امسال افتتاح شد اما هنوز کافی نیست و باید حداقل به اندازه دو برابر طرح های افتتاح شده، پروژه جدید بهداشتی را بسازیم و به بهره‌برداری برسانیم که هماهنگی هایی با معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، انجام شده است.

دکتر فرشیدی با بیان اینکه آموزش‌های لازم برای اجرای سراسری پزشکی خانواده به تمامی فعالان حوزه بهداشت ارائه شده است، خاطرنشان کرد: فراگیران این آموزش‌ها، بهورزان، مراقبان سلامت، ماماها، کارشناسان تغذیه و سلامت محیط و کار، پزشکان و دیگر گروه‌های فعال در حوزه بهداشت هستند و می‌خواهیم با این آموزش‌ها گامی بلند در توسعه سلامت جامعه و کاهش چشمگیر مرگ‌ و میرها در حوزه‌های مختلف برداریم.

 

بیشتر بخوانید:

عین اللهی ، معاون درمان وزارت بهداشت را مسئول بررسی مسمومیت دانش‌آموزان قمی کرد

سازمان بهداشت جهانی از ایران برای ارائه خدمات سلامت به اتباع خارجی حمایت کند

مشاغل پزشکی مکلف به استفاده از پایانه فروشگاهی شدند

سیستم بهداشتی ایران در شرایط ژئوپولتیک کنونی پیشرفت چشمگیری داشته است

۱۸ درصد کل بیمارستان‌های کشور خصوصی هستند/افراد غیر پزشک می توانند بیمارستان تاسیس کنند

امید به زندگی به ۷۵.۷ سال رسیده است/ سیگار عامل ۱۳ درصد مرگ‌ومیرهاست

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه