English

وزش باد شدید و خیزش گرد و غبار در غرب کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: از اواخر وقت دوشنبه ( ۱۴شهریور) با نفوذ هوای مرطوب و خنک از شمال غرب کشور،‌ در استان اردبیل و سواحل دریای خزر تا روزهای پایانی هفته آینده شاهد بارش باران و کاهش محسوس دما خواهیم بود.

وزش باد شدید و خیزش گرد و غبار در غرب کشور

به گزارش خبرگزاری موج، صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی پنج روز آینده در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم و در شرق و شمال شرق کشور به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید پدیده غالب خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به اینکه تا آخر هفته در نیمه شمالی کشور افزایش نسبی دما رخ می‌دهد، اظهار کرد: طی دو روز آینده به‌ویژه در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب در ارتفاعات جنوب شرق سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شرق هرمزگان افزایش ابر و رگبار پراکنده دور از انتظار نیست.

وی افزود: طی سه روز آینده در برخی مناطق استان خوزستان و جنوب ایلام در بعضی ساعات گرد و غبار رقیق رخ خواهد داد.

ضیائیان تاکید کرد: از اواخر وقت دوشنبه ( ۱۴شهریور) با نفوذ هوای مرطوب و خنک از شمال غرب کشور،‌ در استان اردبیل و سواحل دریای خزر تا روزهای پایانی هفته آینده شاهد بارش باران و کاهش محسوس دما خواهیم بود.

وی درخصوص وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده، تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۱۱ شهریور) صاف در بعضی ساعات وزش باد و در اواخر وقت غبار رقیق با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای۳۵ درجه سانتیگراد و طی ‌شنبه (۱۲ شهریور) صاف و در بعضی ساعت‌ها وزش باد و در بعد از ظهر کمی ابری با احتمال افزایش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در خاتمه گفت: طی امروز و فردا (۱۰ و ۱۱ شهریور) اهواز با دمای ۴۷ و۴۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۶ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه