English

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی:

رسالت سنگین معلمان، تربیت دانش‌آموز در تراز جمهوری اسلامی است

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی رسالت سنگین معلمان را، تربیت دانش‌آموز در تراز جمهوری اسلامی دانست.

رسالت سنگین معلمان، تربیت دانش‌آموز در تراز جمهوری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری موج، احمد محمود زاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در دیدار نمایندگان مؤسسین مدارس غیردولتی کشور که در سالن شهید حججی برگزار شد، پس از شنیدن مسائل و مشکلات و پیشنهادهای آنها، افزود: منزلت و معیشت معلمان در مدارس غیردولتی باید رعایت شود، مؤسسان مدارس غیردولتی هرچه برای معلم در حوزه آموزش، بهسازی، رفاه و حوزه مالی، برنامه‌ریزی داشته باشند، معلمان این مدارس انگیزه بیشتری برای تلاش و خدمت‌رسانی به دانش آموزان پیدا می‌کنند و رضایتمندی معلمان، باعث تربیت بهتر دانش‌آموز انقلابی و جهادی خواهد شد.

وی ایجاد امیدواری و شور و اشتیاق در بین معلمان مدارس غیردولتی را یکی وظایف مؤسسین برشمرد و ادامه داد: این کار به ارتقای اثربخشی معلمان کمک می‌کند و بر پیشرفت تعلیم و تربیت کشور نیز مؤثر است لذا باید قدردان معلمانی که با حضور خود در مناطق محروم و مرزی، موجب پویایی تعلیم و تربیت را فراهم کرده‌اند، باشیم.

محمودزاده تصریح کرد: معلم به‌عنوان عنصر مهم و نقش‌آفرین، تأثیرگذارترین نقش را در تحقق اهداف سند تحول بنیادین و کیفیت‌بخشی به‌نظام تعلیم و تربیت دارد، لذا باید ضعف‌های موجود در پرداخت حقوق معلمان غیردولتی رفع شود، زیرا احترام به حقوق معلمان و توجه معیشت و منزلت آنان یکی از عوامل انگیزشی است.

وی رسالت سنگین معلمان را، تربیت دانش‌آموز در تراز جمهوری اسلامی دانست و ادامه داد: نظام تعلیم و تربیت به تنهایی قادر به تحقق اهدافش نیست، بنابراین ضروری است تا آحاد مردم ازجمله؛ ذی‌نفعان، نهادهای انقلابی، مذهبی و دستگاه‌های دولتی آموزش‌وپرورش را در مسیر رسیدن به اهدافش کمک کنند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی افزود: این امر مهم وظیفه دستگاه آموزش‌وپرورش است و معلمان مدارس سکان‌داران این وظیفه خطیرند، لذا نباید انتظار داشته باشیم معلمانی که معیشت مطلوبی ندارند مأموریت خطیر مذکور را به‌خوبی محقق سازند و دانش‌آموزانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنند.

وی گفت: تلاش شود آموزش‌های ضمن خدمت به‌گونه‌ای برگزار شود که در ارتقای کیفیت آموزشی مدارس غیردولتی مؤثر باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه