English

دکتر حسن فارسیجانی:

لزوم توجه دولت سیزدهم به موضوع دولت در کلاس جهانی/ برگزاری کنگره بین المللی چشم انداز مدیریت کلاس جهانی در ایران به طور سالانه

رییس دومین کنگره بین المللی چشم انداز مدیریت کلاس جهانی در ایران گفت: با توجه به اهمیت موضوع دولت در کلاس جهانی امید است دولت به این موضوع توجه بیشتری کرده و با برنامه ای منسجم در جهت رسیدن به اهداف خود گام بردارد.

لزوم توجه دولت سیزدهم به موضوع دولت در کلاس جهانی/ برگزاری کنگره بین المللی چشم انداز مدیریت کلاس جهانی در ایران به طور سالانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، کنگره بین المللی چشم انداز مدیریت کلاس جهانی در ایران پس از چند سال وقفه در خرداد سال 1401 برگزار خواهد شد. این کنگره که به صورت حضوری و آنلاین توسط سازمان مدیریت صنعتی و به ریاست حسن فارسیجانی از اساتید و صاحب نظران در زمینه تولید و مدیریت در کلاس جهانی برگزار می شود.

رییس دومین کنگره بین المللی چشم انداز مدیریت کلاس جهانی در ایران به خبرنگار موج گفت: اولین  کنگره در سال 1396 با موفقیت برگزار شد و پس از آن به دلیل شیوع ویروس کرونا و شرایط بحرانی به وجود آمده متوقف گردید و دومین  کنگره با چند سال تاخیر در سال 1401 برگزار می شود و به طور سالانه ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: در اولین کنگره  با مشارکت 142 پژوهشگر حضور سازمان های تولیدی و ایجاد پنل های تخصصی آنها باعث برگزاری فعال و پویای این کنگره شد.

فارسیجانی در ادامه با تشریح ابعاد اساسی مدیریت کلاس جهانی پرداخت و گفت: مدیریت کلاس جهانی دارای سه بعد اساسی است: کالا در کلاس جهانی، خدمات در کلاس جهانی و پروژه در کلاس جهانی. هر کدام از این ابعاد دارای فعالیت هایی هستند به طور مثال در بخش تولید فعالیت هایی مانند: طراحی در کلاس جهانی، کیفیت در کلاس جهانی، اندازه گیری عملکرد در کلاس جهانی و ... و همچنین در بخش خدمات: برنامه ریزی استراتژیک در کلاس جهانی، کارآفرینی در کلاس جهانی، منابع انسانی در کلاس جهانی و ... را می توان نام برد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اهمیت پیاده سازی مدیریت کلاس جهانی در کشور گفت: سازمان های امروز در گذر از یک تغییرات انقلاب گونه از عصر صنعتی به عصر اطلاعات هستند. ورود به بازار های جهانی از مسائل مهم کشور به حساب می آید و اهمیت اجرای مدیریت کلاس جهانی در قرن حاضر و حضور در فضای تجارت جهانی، تولید محصول در کلاس جهانی را اجتناب ناپذیر می کند.

وی ادامه داد:مدیریت کلاس جهانی که از آن به عنوان انقلاب مدیریتی و صنعتی قرن بیست و یکم نام می برند بر عامل سرعت، که مهمترین ثروت در عصر جدید است تاکید دارد. 

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر لزوم نگاه دولت به مقوله کلاس جهانی گفت:  مدیریت کلاس جهانی در بخش های مختلف قابل پیاده سازی است و دولت ها نیز از این موضوع مستثنی نیستند. دولتی هوشمند و در  کلاس جهانی است که نه تنها بتواند اهداف مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی و واقع بینانه را به موقع تحقق دهد بلکه بتواند کارایی و اثربخشی را به همراه چابکی در جهت تحقق اهداف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تلفیق کند. 

فارسیجانی در پایان خاطر نشان کرد: در این کنگره سعی بر آن داریم تا ابعاد مختلف مدیریت کلاس جهانی را مورد بررسی قرار دهیم و امید است که دولت نیز با توجه به اهمیت موضوع دولت در کلاس جهانی به این مقوله بپردازد و برنامه ای منسجم در جهت رسیدن به اهداف خود تدوین کرده و برای رسیدن به آن، با استفاده از روش های نوین ارزیابی عملکرد، انحرافات خود از مسیر پیش بینی شده را شناسایی کرده و منطبق بر استراتژی های خود گام بردارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه