English

ترویج برنامه های سلامت محور ویژه مردان منطقه ۳ تهران

برنامه های سلامت محور به منظور ارتقاء و بهبود سلامت مردان در اماکن عمومی منطقه 3 در حال اجرا است.

ترویج برنامه های سلامت محور ویژه مردان منطقه 3 تهران

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 3، محمود افراخته معاون امور اجتماعی و فرهنگی با اعلام این خبر گفت: خدمات سلامت محور در قالب غربالگری و ارائه آموزش های خود مراقبتی با شعار"مردان هم به مراقبت نیاز دارند" در سرای محلات، میادین میوه و تره بار و بوستان ها انجام می شود.  

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 3 افزود: خدمات مشاوره پزشکی، بیماریابی در زمینه های قلبی، عروقی و دیابت، مشاوره سرطان‌های پروستات و دستگاه گوارشی توسط پزشکان متخصص، ارائه خدمات مشاوره، روانشناختی و پاسخگویی به سوالات مراجعان در حوزه سلامت روان مردان از جمله خدماتی است که در غرفه های پیش بینی شده به شهروندان ارائه می شود. 

افراخته ابراز داشت: آگاهی بخشی عمومی و حساس سازی مردان برای مراقبت از سلامت خود، پیشگیری از بروز بیماریهای غیرواگیر، ترویج ضرورت تشخیص زودرس بیماریهای مزمن، اصلاح سبک زندگی، ارتقای سلامت مردان و افزایش امید به زندگی در خانواده از اهداف این طرح است.

سازمان جهانی بهداشت پنج عامل خطر اصلی ابتلا به بیماریهای غیر واگیر از جمله: فشار خون،کلسترول، اضافه وزن مصرف دخانیات و مشروبات الکلی را از بین ده عامل خطر معرفی کرد که در صورت اجتناب از عوامل خطر 9 درصدموارد بیماریهای قلبی، انواع سکته ها و دیابت نوع دوم 19درصدانواع سرطان قابل پیشگیری خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه