English

امدادرسانی به بیش از ۵۱ هزار نفر در ۲۹ استان کشور

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: امدادگران هلال‌ احمر در پنج روز گذشته به بیش از ۵۱ هزار آسیب‌ دیده در این حوادث امدادرسانی کرده‌ اند.

امدادرسانی به بیش از ۵۱ هزار نفر در ۲۹ استان کشور

به گزارش خبرگزاری موج، مهدی ولی‌پور گفت: از روز ۲۴ دی تا ساعت ۷ صبح امروز ۲۹ دی‌ماه، ۳۱ استان کشور، متأثر از برف و کولاک و سیل و آب‌گرفتگی شدند که ۱۹۳ شهرستان در ۲۹ استان (تمام استان‌های کشور به جز سمنان و گلستان) به خدمات امدادی نیازمند بودند.

وی گفت: تعداد کل عملیات مرتبط با تغییرات شرایط جوی ۳۷۴ مورد بوده که از این تعداد، ۲۵۶ مورد مربوط به حوادث برف و کولاک، ۸۷ مورد سیل و آب‌گرفتگی و ۳۱ مورد مربوط به حوادث کوهستان بوده است.

ولی‌پور افزود: با تلاش خستگی‌ناپذیر امدادگران، در این مدت در مجموع به ۵۱ هزار و ۳۵۰ آسیب‌دیده از حوادث جوی امدادرسانی شده و ۶۳۰۳ نفر اسکان اضطراری داده شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: در بازه زمانی یاد شده، ۹۶۹ تیم شامل ۳۵۶۶ امدادگر و نجاتگر هلال‌احمر به متأثران از حوادث جوی در ۴۴۱ منطقه شامل ۳۹ شهر، ۱۶۱ روستا، ۲۰ منطقه عشایر نشین و ۲۲۱ محور کوهستانی خدمت‌رسانی کرده و به ۱۹ نفر خدمات درمان سرپایی ارائه کردند. همچنین ۸۸ نفر به مناطق امن و ۵۹ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند. متأسفانه هفت نفر از هموطنان نیز بر اثر سیل و آب گرفتگی و برف و کولاک (۲ نفر ریگان، یک نفر قلعه گنج، یک نفر کهنوج، ۲ نفر بندرعباس، یک نفر البرز) جان خود را از دست داده و ۶ نفر هم مفقود شده‌اند.

ولی‌پور خاطرنشان کرد: در عملیات امدادرسانی به متأثران از حوادث جوی در این مدت، از ۲۰۰ واحد مسکونی تخلیه آب انجام و ۱۷۹۰ خودرو نیز از برف رهاسازی شد.

وی افزود: در حوادث پنج روز گذشته ۸۶۰ دستگاه چادر، ۸۰۸۶ تخته پتو، ۲۴۲۹ تخته موکت، ۲۱ هزار و ۶۳۳ کیلوگرم نایلون، ۲۷۹ شعله والور، ۱۹۹۹ بسته بسته غذایی، ۴۱۹ بطری آب معدنی، ۲۱۱۵ قوطی کنسروجات، ۹۳۵ قرص نان، ۹۳ کیلوگرم خرما، ۵۲۴ کیلوگرم برنج، ۴۴۱ عدد بیسکوئیت و ۲۶۱ کیلوگرم قند و شکر میان حادثه‌دیدگان توزیع شده است.

به گفته رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر، امدادرسانی در ۸۱ شهرستان در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، خراسان جنوبی، قزوین، فارس، کردستان، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان ادامه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه