English

بارش برف و باران در راه تهران

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، بارش برف و باران در استان از بعدازظهرامروز تا ظهر سه شنبه (۲۹ و ۳۰ آذرماه) پیش‌بینی می‌شود همچنین کاهش دما طی فرداشب دور از انتظار نیست.

بارش برف و باران در راه تهران

به گزارش خبرگزاری موج، بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران امروز (۲۹ آذرماه) آسمانی قسمتی ابری و در مناطق پرتردد شهری همراه با غبار محلی است .

 از بعدازظهر تا ظهر سه شنبه (۳۰آذرماه) با نفوذ سامانه بارشی، افزایش ابرناکی و بارش باران و در بخش‌های شمالی استان مه و بارش باران وبرف گاهی همراه با وزش باد شدید و در ارتفاعات با کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

 در روزهای چهارشنبه (۱دی ماه) و پنج شنبه (۲دی ماه) وضعیت جوی استان تهران کمی ابری تا نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد و در بعضی ساعات با احتمال غبار محلی پیش‌بینی می‌شود.

 در روز جمعه (۳دی ماه) با نفوذ سامانه بارشی دیگر در سطح استان در بعضی ساعات بارش باران و برف و وزش باد مورد انتظار است.

از لحاظ دمایی امروز (۲۹ آذرماه) افزایش دما و فردا شب کاهش محسوس دما پیش بینی می شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیروزکوه (امین آباد) با دمای ۶- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران نیز فردا (۳۰آذرماه) نیمه ابری و مه رقیق همراه با گاهی بارش باران و وزش باد و در اواسط روز کاهش ابر با بیشترین و کمترین دمای ۱۲ و۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

آسمان پایتخت پس فردا (۱ دی‌ماه) صاف و تا قسمتی ابری وگاهی وزش باد خواهد بود و دمای هوا در گرم‌ترین و سردترین زمان به ۱۲و ۲ درجه سانتیگراد می‌رسد.

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار نارنجی رنگ آورده است: دوشنبه عصر(۲۹آذر) بارش متوسط وگاهی شدید باران و برف،گاهی همراه با مه و در مناطق مرتفع تر کولاک برف در بخش‌های شمالی استان تهران و به‌ویژه ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی، لغزندگی معابر و جاده‌ها و کاهش دید افقی، احتمال آبگرفتگی موقت بعضی معابر، وقوع مه و کولاک برف در دامن‌ها و ارتفاعات شمالی و محدودیت تردد در جاده‌های کوهستانی دور از انتظار نیست بنابراین سازمان هواشناسی احتیاط در تردد درون‌شهری و جاده‌ای به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، همراه داشتن زنجیر چرخ و امکانات ایمنی در گذر از بخش‌های کوهستانی، خودداری از توقف و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات و مدیریت بهینه مصرف انرژی، پرهیز از پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک و آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای پیشگیری از خسارات احتمالی را توصیه می‌کند.

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی