English

آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث پایانه مترو دولت آباد

مدیر عامل شرکت متروتهران گفت: عملیات اجرایی پروژه احداث پایانه مترویی دولت آباد در خط 6 بزودی آغاز می‌شود.

آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث پایانه مترو دولت آباد

به گزارش خبرگزاری موج، علی امام مدیر عامل شرکت متروتهران درباره پروژه احداث پایانه دولت آباد اظهارداشت: پایانه دولت آباد به عنوان یک دپوی عملیاتی برای قطارهای شبکه مترو، ظرفیت پارک شبانه 58 رام قطاررا داشته و بهره برداری از آن در دو فاز پیش بینی شده است.

مدیر عامل شرکت مترو، اهداف کارکردی پایانه دولت آباد را در مواردی همچون نگهداری واگن ها و انجام تعمیرات پیشگیرانه در 5 سطح، امکان شستشوی مکانیزه قطارها، مرمت قطارهای آسیب دیده، ایجاد فضایی برای توقف انواع کشنده های ریلی و جاده ای مرتبط با نگهداری خط و امداد و نجات، فراهم آمدن سالن وکارگاه تعمیرات الکتریکی و مکانیکی برای تجهیزات ثابت نصب شده در خط 6 و در نهایت مرکزفرمان پشتیبان خط 6 (به عنوان پشتیبان مرکز فرمان خیابان کالج ) برشمرد.

امام  با اشاره به اینکه ساخت این پایانه  43 هکتاری نه تنها به کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در خط 6 کمک می کند بلکه محلی برای تعمیرات اساسی چند خط دیگر شبکه مترو تهران نیز خواهد بود، گفت: احداث پایانه دولت آباد یکی از نیازهای اصلی خط 6 است که با بهره برداری از آن، وضعیت تردد قطارها در این خط به استانداردهای لازم نزدیک‌تر خواهد شد.

 پایانه دولت آباد در منطقه 20 و درضلع جنوبی بزرگراه آزادگان (در مجاورت بزرگراه امام علی(ع) )واقع شده ومقدمات لازم برای شروع عملیات اجرایی آن فراهم شده است. این پایانه دارای دو پارکینگ، ساختمان های تعمیرات سبک و نیمه سنگین وهمچنین تعمیرات اساسی ناوگان، مرکز کنترل، خط تست ، سالن ماشین امداد ، سالن تراش چرخ، سالن شستشو، سالن رنگ ،انبار مرکزی و بخش های متعدد دیگر خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه