English

تداوم بارش باران در نوار شمالی کشور

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم بارش در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل و شمال آذربایجان‌های غربی و شرقی خبر داد.

تداوم بارش باران در نوار شمالی کشور

به گزارش خبرگزاری موج، صادق ضیائیان با اشاره به اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی، امروز (دوشنبه، ۵ مهرماه) در ارتفاعات خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ابرناکی و بارش پراکنده گاهی وزش باد شدید رخ می‌دهد اظهار کرد: به تدریج در ساعات بعدازظهر با نفوذ جریانات مرطوب به سواحل غربی دریای خزر در شرق اردبیل و گیلان افزایش ابر و بارش باران آغاز می‌شود.

وی افزود: طی روزهای سه‌شنبه و چهار شنبه( ۶ و ۷ مهرماه) علاوه بر غرب سواحل دریای خزر و اردبیل،  در برخی مناطق استان مازندران و شمال آذربایجان شرقی نیز بارش پراکنده همراه با وزش باد انتظار می‌رود.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه در روزهای پنج‌شنبه و جمعه( ۸ و ۹ مهرماه) ضمن تقویت سامانه بارشی، در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل و شمال آذربایجان‌های غربی و شرقی بارش ادامه خواهد داشت گفت: شدت بارش در روز پنج‌شنبه در گیلان، نوار شرقی اردبیل و جمعه در گیلان، مازندران و شرق و شمال اردبیل رخ خواهد داد و دریای خزر مواج است.

ضیائیان افزود: همچنین طی ساعات بعدازظهر دوشنبه و سه شنبه در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. طی دو روز آینده وزش باد شدید در نوار شرقی کشور بویژه در زابل ادامه خواهد داشت.

به گفته وی در روزهای پنجشنبه و جمعه سامانه بارشی که بر روی اقیانوس هند شکل گرفته به سواحل دریای عمان و جنوب سیستان و بلوچستان نزدیک شده و در این نواحی سبب افزایش ابر، وزش باد شدید و رگبار و رعدوبرق و مواج شدن دریا می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، دما و وضعیت جوی پایتخت را طی سه روز آتی نیز اعلام کرد و گفت: دمای هوای تهران در روز جاری، در کمترین و بیشترین حالت خود بین ۱۷ و ۲۷ درجه سانتیگراد، فردا سه‌شنبه بین  ۱۹ و  ۳۰ درجه سانتیگراد و پس‌فردا، چهارشنبه بین ۱۹ و ۳۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان تهران در این سه روز صاف است و گاهی اوقات با وزش باد همراه خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه