English

ورود سازمان بازرسی کل کشور به فروش بلیت سفر اربعین

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور از ورود این سازمان به طرح فروش بلیت سفر اربعین خبر داد.

ورود سازمان بازرسی کل کشور به فروش بلیت سفر اربعین

به گزارش خبرگزاری موج، پیرو اظهارات رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جلسه شورای‌عالی قوه قضاییه روز دوشنبه مبنی بر نظارت این سازمان بر فروش بلیت سفر اربعین ، روز گذشته جلسه‌ای با حضور معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی این سازمان، سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری، مدیر کل تعزیرات استان تهران، سرپرست دادسرا و فرمانده پلیس فرودگاه و مدیران شرکت‌های هواپیمایی (ایرلاین‌ها) در محل سازمان هواپیمایی کشوری تشکیل شد.

غلام‌عباس ترکی معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور درباره محتوای جلسه گفت: سازمان بازرسی عملکرد و نحوه انجام وظایف دستگاه‌های مسئول در هماهنگی پرواز‌های سفر اربعین را با دقت نظارت، پیگیری و مورد مطالبه قرار می‌دهد.

وی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری، مطابق قانون، مسئولیت نظارت بر عملکرد شرکت‌های هواپیمایی، آژانس‌های فروش بلیط و سامانه‌های اینترنتی رزو بلیط را بر عهده دارد و باید ضمن نظارت مستمر با هرگونه تخلف در فروش و عرضه بلیت سفر اربعین به طور قاطع برخورد و تخلفات را به دستگاه‌های مسئول گزارش کند.

ترکی ضمن اشاره به ورود سازمان بازرسی کل کشور و انجام اقدامات نظارتی در راستای تعیین سقف قیمت و حضور در ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی؛ از تشکیل کمیته ویژه نظارت و پیگیری تخلفات و جرائم مرتبط با عرضه بلیت هواپیما با مسئولیت سازمان هواپیمایی کشوری و همکاری سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و دادسرای فرودگاه خبر داد.

ترکی افزود: با فراخوان همه مسئولان مربوط در جلسه ویژه‌ای که در همین رابطه تشکیل شد، مسئولیت دستگاه‌های مربوطه در خصوص نظارت بر عملکرد ایرلاین‌ها، آژانس‌های هواپیمایی و سامانه‌های ذخیره بلیت مشخص و کمیته ویژه‌ای برای رصد و پایش عرضه بلیت تشکیل شده است که نماینده بازرسی امور راه و شهرسازی این سازمان ضمن حضور در این کمیته نظارت لازم را به عمل خواهد آورد.

وفق مصوبات جلسه مذکور، تعداد شرکت‌های هواپیمایی مسئول حمل ونقل هوایی در ایام اربعین حسینی به ۱۲ شرکت افزایش یافت.

همچنین برخی از تصمیم‌های جلسه به شرح ذیل مصوب و ابلاغ شده است:

۱- نظارت مستمر سازمان هواپیمایی کشوری بر عملکرد ایرلاین‌ها در راستای عرضه بلیت دو سره به متقاضیان بدون محدودیت‌های اجباری

۲-لغو کلیه پرواز‌های چارتری در ایام اربعین و معرفی شرکت‌های هوایی متخلف به سازمان تعزیرات حکومتی

۳-انجام بازدید‌های میدانی نمایندگان اعضای کمیته نظارت در قالب گشت‌های تعزیرات طی ایام اربعین از عملکرد آژانس‌های هواپیمایی و سامانه‌های رزرو بلیت و ارسال گزارش‌های تخلفاتی به سازمان تعزیرات حکومتی

۴- ایجاد محرومیت‌های شدید برای شرکت‌های هواپیمایی متخلف از سوی سازمان هواپیمایی علاوه بر مجازات‌های قضایی و تعزیراتی

۵- اطلاع‌رسانی عمومی صحیح به زوار محترم در خصوص برنامه زمانی فروش بلیت، قیمت مصوب و مراجع رسیدگی کننده به شکایات مردمی

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه