English

حجت نظری در تذکری خطاب به شهردار مطرح کرد:

انتقاد عضو شورای شهر به نحوه تبدیل وضعیت و جذب در شهرداری / به برخی ها زنگ می زنند که در بیا و در آزمون استخدامی شهرداری شرکت کن!

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از شیوه جذب و تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری گفت: شنیده‌هایی به گوش می‌رسد که با برخی ایثارگران خارج از حوزه شهری تماس‌هایی برقرار و پیشنهاد شده که در آزمون دستیاری شرکت کنند!

انتقاد عضو شورای شهر به نحوه تبدیل وضعیت و جذب در شهرداری / به برخی ها زنگ می زنند که در بیا و در آزمون استخدامی شهرداری شرکت کن!

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، حجت نظری در در مورد شیوه جذب و تبدیل وضعیت برخی از نیروهای شهرداری تهران گفت: متاسفانه به‌رغم تذکرهای مکرر و متعدد اینجانب، همچنان دسترسی به سامانه جامع منابع انسانی در اختیار اینجانب و تعدادی دیگر از اعضای شورای شهر قرار نگرفته و از این رو امکان آنکه از صحت و سقم ادعاهای مدیران شهرداری تهران درمورد عدم جذب نیروی جدید اطمینان داشته باشیم، وجود ندارد. 

وی با ذکر اینکه موضوع بعدی عدم رعایت قانون در روند مربوط به جذب دستیاران است گفت: فرآیند جذب این افراد از ابتدا دارای حاشیه‌های جدی بود که مورد تذکر اعضا نیز قرار گرفت و همچنان هم لیستی از این افراد منتشر نشده تا شورا به طورکامل در جریان آنچه که رخ داده قرار بگیرد و مطمئن شود که خدای ناکرده حقی از کسی ضایع نشده باشد. همچنین یکی از نگرانی‌های کارکنان شهرداری میزان دریافتی دستیاران است که به رغم سابقه کم کاری نسبت به شمار زیادی از کارکنان، دریافتی بسیار بیشتری دارند که این تبعیض قابل توجه است.

نظری در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اشاره کرد و افزود: این ماده قانون شامل شهرداری تهران هم می‌شود بنابر این قانون شهرداری تهران باید ۲۵ درصد از نیازهای استخدامی تامین نیروی مورد نیاز خود اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی و شرکتی را از بین ایثارگران جذب کند، اما به‌رغم وضوح این قانون، در فراخوان جذب دستیاری مدیران این بخش مغفول مانده و گزینه‌ای برای ابراز ایثارگری وجود نداشته است. بدیهی است آنچه که در عمل رخ داده تخطی از قانون و تخلف بوده و متخلفین به اجرای این قانون باید به هیات تخلفات اداری معرفی شوند.

وی با انتقاد از اینکه به نظر می رسد شهرداری تهران قصد ندارد که در راستای برنامه تبدیل وضعیت نیروهای خود به رسمی ( برای حدود ۲۰۰۰ نیرو) و تصویب یکی از تبصره‌های بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، درخصوص تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر که هرگونه رابطه استخدامی اعم از روزمزد، کارگری، شرکتی یا کار معین دارند اقدام کند گفت: در عوض، شنیده‌هایی به گوش می‌رسد که با برخی ایثارگران خارج از حوزه شهری تماس‌هایی برقرار و پیشنهاد شده که در آزمون دستیاری شرکت کنند. این بر خلاف نص صریح قانون، مصالح شهرداری و تبعیض علیه کارکنان شهرداری است، لذا به شهردارتهران تذکر می‌دهم نسبت به رعایت مر قانون و صیانت از حقوق کارکنان شهرداری تهران توجه کافی داشته باشد.

نظری همچنین در ادامه این سخنان ضمن هشدار به نهادهای نظارتی در مورد شهرداری تهران، گفت: باید حواسمان به نفوذ جریان نفاق میان برخی از مدیران شهرداری در حال گسترش باشد. همان افرادی که پشت درهای بسته با گروهی می‌نشینند به دلخواه  مدیران شهری حرف می‌زنند و پشت در بسته دیگر با گروهی دیگر نشسته و حرفی دیگر و کاملا متفاوت می‌زنند!

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه