English

تعیین تکلیف ۶۰ پرونده معوق در دادسرای ناحیه ۸ تهران

معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۸ تهران از تعیین تکلیف ۶۰ پرونده معوق و مسن خبر داد.

تعیین تکلیف ۶۰ پرونده معوق در دادسرای ناحیه ۸ تهران

به گزارش خبرگزاری موج، عباس فرزادنیا، معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۸ تهران در تشریح رئوس عملکرد آن دادسرا در سال ۱۳۹۹، از رشد چشمگیر شاخص‌های عملکرد حوزه تحت مدیریت خود در زمینه کاهش اطاله دادرسی، مدیریت پرونده‌های قضایی، مقابله با آسیب‌های اجتماعی و حفظ حقوق عامه خبر داد و گفت: آمار پرونده‌های وارده به این دادسرا تا پایان بهمن سال ۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۸ به میزان ۳۲ درصد کاهش یافته است.

به گفته سرپرست دادسرای ناحیه ۸، در بهمن ماه سال گذشته با تشکیل دو کمیته رفع اطاله دادرسی، تعداد ۶۰ پرونده معوق و مسن در آن دادسرا بررسی و تعیین تکلیف شده است.

وی اضافه کرد: در راستای تقویت عملکرد دادسرا در حوزه دفاع از کیفرخواست و اعتراض به آراء، در بهمن ماه سال گذشته ۱۱ مورد اعتراض به آراء محاکم ثبت شد و ۱۶ فقره دفاع از کیفرخواست در محاکم صورت پذیرفت.

فرزادنیا، یکی از راه‌های مهم کاهش ورودی دادسرا‌ها را طبق بخشنامه رئیس قوه قضاییه استفاده از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف و عدم ارجاع پرونده‌های مربوط به جرایم قابل گذشت به دادسرا عنوان کرد و افزود: در همین راستا علاوه بر فعالیت شعبه صلحی ۳۰۱۹ شورای حل اختلاف از ابتدای تیرماه سال گذشته، شعب دوم و سوم صلحی مجتمع شماره ۳۰ شورای حل اختلاف هم از ابتدای اسفندماه در دادسرا مستقر و واحد‌های اداری مورد نیاز تجهیز شده است.

وی با توضیح طرح‌های نظارت بر ضابطان قضایی برای حفظ نظم و امنیت اجتماعی گفت: ضابطان قضایی موظف شدند به منظور پیشگیری از وقوع جرم و برخورد با مظاهر فساد، ضمن تعامل با نواحی و حوزه‌های مقاومت بسیج و استفاده از اطلاعات و توان نیروی انسانی موجود، نسبت به تدوین طرح‌های جداگانه جهت برخورد قاطع با اراذل و اوباش و کسانی که آسایش و آرامش عمومی جامعه را سلب می‌نمایند؛ اقدام کنند.

معاون دادستان تهران افزود: در همین راستا پلیس راهور حوزه قضایی مکلف شد با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه به منظور کاهش حوادث رانندگی از طریق تجهیز و نصب دوربین نسبت به شناسایی نقاط پرخطر خیابان‌ها اقدام و نتیجه را به دادسرا اعلام کند.

سرپرست دادسرای ناحیه ۸ گفت: مراجع انتظامی مکلف شدند برای مقابله با سرقت، پیگیری لازم را جهت ایجاد نگهبان محله در کلیه اماکن جرم خیز و مناطق آلوده با همکاری شرکت‎‌های حفاظتی و انتظامی به عمل آورند.

این مقام قضایی با اشاره به اهمیت ارتباط مستقیم با مردم و آسیب شناسی بخش‌های قضایی و اداری دادسرا، اظهار کرد: در این راستا ملاقات‌های مردمی در تمام روز‌های هفته صورت می‌پذیرد و پرونده‌های متقاضیان بلااستثناء از شعب اخذ و مطالعه و ارشادات لازم به عمل می‌آید.

به گفته فرزادنیا جلوگیری از ورود کارچاق کن‌ها و دلال‌ها به دادسرا، بازدید شبانه از کلانتری ها، پایگاه‌های پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فاتب، پلیس آگاهی و بازداشتگاه‌های مربوطه، تعامل با دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی به منظور پیشگیری از وقوع جرایم و مقابله با ترک فعل‎‌ها در حوزه تخریب و تصرف عدوانی اراضی ملی از دیگر اقدامات مهم دادسرای ناحیه ۸ در دو ماه اخیر بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی