English

دبیر ستاد حقوق بشر در جریان دیدگاه‌ها و درخواست‌های زندانیان قرار گرفت

دبیر ستاد حقوق بشر در اولین روز سال ۱۴۰۰ از زندان اوین بازدید کرد و در جریان دیدگاه‌ها و درخواست‌های زندانیان قرار گرفت.

 دبیر ستاد حقوق بشر در جریان دیدگاه‌ها و درخواست‌های زندانیان قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد حقوق بشر، علی باقری کنی دبیر ستاد حقوق بشر ایران و معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه، در نخستین روز سال جدید اززندان اوین بازدید و با تعدادی از زندانیان گفت‌وگو کرد و در جریان دیدگاه‌ها و درخواست‌های آنها قرار گرفت.

وی با اشاره به بازدیدش از این زندان در توییتی در فضای مجازی نوشت: «با آرزوی سالی پر از خیر و برکت برای ایرانیان عزیز، روز اول سال هزار و چهارصد به دیدار از زندان اوین سپری شد؛

با تعداد زیادی از متهمان و محکومان صحبت کردم و دیدگاه‌ها و درخواست‌هایشان را شنیدم.»

دبیر ستاد حقوق بشر پیشتر در جریان بازدید از ندامتگاه زنان با بیان اینکه نخبگان جامعه، به ویژه حوزویان و دانشگاهیان، مسئولیتی بزرگ در قبال بازاجتماعی نمودن زندانیان دارند، تاکید کرده بود: تعامل با زندانی و شرایط نگهداری وی نباید بر اساس جرم او تنظیم شود؛ ملاک و معیار باید "بازگشت فرد به هنجارهای زندگی معمول جامعه" یا به عبارت دیگر باز اجتماعی شدن او باشد.

باقری کنی همچنین "هدف از آفرینش انسان را طی کردن مسیر تکامل دانسته" و تصریح کرد: هدف از مجازات حبس، محدود و محصور کردن فردی است که به دلایلی از مسیر تکامل منحرف شده و یا عاملی برای انحراف سایرین است تا آن شخص با دریافت کمک و راهنمایی لازم به مسیر درست بازگردد و هر زمان که این هدف به درستی محقق شود، زندانی باید به آغوش جامعه بازگردانده شود.

معاون بین‌الملل قوه قضائیه در بازدید از زندان تهران بزرگ نیز با اشاره به دو رسالت اصلی حکومت دینی یعنی اجرای عدالت و زمینه‌سازی برای تکامل و تعالی آحاد مردم، یادآور شد: شاخص "زندانبانی تراز" باید این باشد که خانواده زندانی غیر از دوری و فراق از فرد زندانی هیچ نگرانی و دغدغه‌ای درباره سلامت، آسایش، رفاه و نشاط وی در زندان نداشته باشد.

دبیر ستاد حقوق بشر طی سال گذشته، از چهار ندامتگاه بازدید کرد که پس از بازدیدهای مفصل و گپ و گفت با متهمان، بسیاری از پرونده‌ها مورد رسیدگی و حل و فصل قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی