English

توقیف ۷۲ ساعته «۱۸ هزار»خودرو در پایتخت به دلیل ارتکاب همزمان دو تخلف

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور جانشین پلیس راهور تهران بزرگ از توقیف ۷۲ ساعته۱۸ هزار خودرو به دلیل ارتکاب همزمان دو تخلف حادثه‌ساز خبر داد.

توقیف ۷۲ ساعته «۱۸ هزار»خودرو در پایتخت به دلیل ارتکاب همزمان دو تخلف

به گزارش خبرگزاری موج، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور جانشین پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه تلویزیونی «شهر امن» در خصوص انجام حرکات مارپیچ و خطرناک توسط برخی رانندگان و چگونگی ‌برخورد پلیس با این تخلفات اظهار داشت: پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با استفاده از ظرفیت دوربین‌های نظارت تصویری اقدام به رصد معابرکرده و اشرافیت کامل بر حرکات مارپیچ و مخاطره آمیزی دارد که برخی رانندگان به واسطه خلوتی معابر انجام می دهند.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ درباره نحوه اقدام پلیس در مواجهه با هنجارشکنان و افرادی که حرکات مخاطره آمیز انجام می دهند گفت: علاوه بر نظارت پلیس از طریق دوربین های کنترل ترافیک که در  تمام ساعات شبانه روز معابر را رصد می‌کنند ، تماس‌های شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی 110 نیز بررسی شده و تماس هایی که فوریت دارند را عملیاتی کرده و تیم های پلیس راهور فاتب به موقع در محل حضور پیدا می کنند واقدامات لازم را انجام می دهند .

وی در پاسخ به این سوال که برخی با گذاشتن قرار در فضای مجازی و انجام حرکات نمایشی و مارپیچ به این کار مبادرت می‌کنند گفت: علاوه بر همه موارد ذکر شده و نظارت های تصویری، از طریق پلیس فتا  این موارد رصد شده و قرار آنها را بی قرار می کنیم و کسانی که بخواهند به این حرکات مبادرت کنند پایان کار آنهاست؛ چرا که ضمن توقیف و اعزام خودروی متخلفان به پارکینگ، آنها به مراجع قضایی معرفی می شوند.

سرهنگ موسوی پور ادامه داد: ماده 618 قانون مجازات اسلامی به صراحت اخلال در نظم و سلب آسایش عمومی مردم را ذکر کرده و این حرکات شامل این ماده قانونی می‌شود.

وی افزود: در 9 ماهه اخیر بیش از 300 دستگاه از این دست خودروهای متخلف شناسایی شده و به مراجع قضایی نیز معرفی شده ‌اند.

سرهنگ موسوی پور تصریح کرد: تخلفات دیگری نیز در بزرگراه‌ها مانند سرعت های بالا انجام می شود و تمام نگرانی های ما بعد از اتمام ترافیک افزایش سرعت خودروها در معابر بزرگراهی است.

وی گفت : تبصره 2 ماده 10 قانون مجازات اسلامی ارتکاب دو تخلف همزمان را اعلام کرده که شامل 72 ساعت توقیف خودرو می شود که در 9 ماهه امسال بیش از 18 هزار خودرو را به همین دلیل و دو تخلف همزمان حادثه ساز توقیف شده اند.

موسوی پور بیان داشت : پلیس اجازه نخواهد داد تعداد معدودی از رانندگان متخلف باعث سلب آسایش شهروندان شوند.

وی گفت : در پلیس راهور تهران بزرگ،قرارگاه کنترل سرعت تشکیل شده که  قانون‌گذار آن‌را به سه بخش تقسیم کرده است که سرعت مجاز  تا 30 کیلومتر و 30 کیلومتر تا 50 کیلومتر است و سومی آن بالای 50 کیلومتر است که رانندگانی که سرعت غیر مجاز آنها با توجه به این سه بخش از حد مجاز توسط دوربین ها ثبت شود صبح روز بعد شناسایی و با آنها تماس گرفته شده و تخلف آنها گوشزد می شود که قبل از شروع بیماری کرونا هفته‌ای یکبار برای این رانندگان کلاس آموزشی برگزار می‌شد که در صورت تکرار تخلف به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی از شهروندان خواست در صورت رویت خودروهایی که سرعت مجاز را رعایت نمی کنند با مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس گرفته تا قبل از بروز هر حادثه ای پلیس راهور اقدامات خود را در خصوص توقف این خودروها انجام دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی