English

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشوربا بی سابقه خواندن آمار هفت ماهه سال جاری گفت:

تثبیت اراضی انجام گرفته در این مدت برابر کل چهل ساله اخیر بوده است

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه در هفت ماهه سال جاری میزان تثبیت اراضی در نظام کاداستر بیش از ۲۴ میلیون هکتار است، گفت: این رقم برابر با عملکرد چهل ساله این دو سازمان در امر اجرای طرح کاداستر بوده ، امیدواریم که در سال ۱۴۰۰، بتوانیم خاتمه اجرای طرح کاداستر در اراضی ملی و منابع طبیعی را اعلام و جشن بگیریم.

تثبیت اراضی انجام گرفته در این مدت برابر کل چهل ساله اخیر بوده است

به گزارش خبرگزاری موج، ذبیح الله خداییان، رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در همایش مشترک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزدارى که با حضور مسعود منصور رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزدارى، معاونان، مدیران ستادى و استانى هر دو سازمان با موضوع بررسى عملکرد استان‌ها در خصوص تثبیت امور اراضى ملى برگزار شد با اهمیت اجرای قاطع طرح کاداستر گفت : خوشبختانه نهضتی در این زمینه به راه افتاده که  به خصوص در اراضی ملی و منابع طبیعی و اراضی دولتی می توانیم ثمراتش را به خوبی مشاهده می‌کنیم.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه با بیان آماری در این زمینه و در طول هفت ماهه سال جاری گفت: براساس آمار موجود ، میزان تثبیت اراضی در نظام کاداستر در طول هفت ماهه گذشته بیش از ۲۴ میلیون هکتار بوده که این رقم برابر با عملکرد چهل ساله این دو سازمان در امر اجرای طرح کاداستر است. 

وی با ذکر اینکه اگر اجرای این طرح با همین آهنگ پیش برود، می توان امیدوار بود که زودتر از برنامه از پیش طراحی شده به هدف این سازمان که تثبیت کل اراضی  ملی و منابع طبیعی و اراضی دولتی است خواهیم رسید.گفت : امیدواریم که در سال ۱۴۰۰ سال بتوانیم خاتمه اجرای طرح کاداستر در اراضی ملی و منابع طبیعی را اعلام و جشن بگیریم. باشد و تعدادی از استان‌ها در سال جاری این امر را به اتمام خواهند رساند.

خداییان با بیان اینکه تعدادی از استان‌ها در سال جاری به این رکورد دست پیدا خواهند کرد خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اقدامات مثمر ثمر و خوبی که در این مسیر انجام شده این است که تثبیت اراضی ملی و منابع طبیعی را به طور هماهنگ در کل کشور ادامه می‌دهیم؛ یعنی اینگونه نیست که مثلا در اجرای این طرح فقط استان‌های کویری در دستور کار باشند.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اعلام اینکه استان‌های جنگلی و شمالی مانند گلستان، گیلان و مازندران و استان‌های ساحلی جنوبی جز استان‌هایی هستند که جزء پیشتازان تثبیت اراضی ملی و منابع طبیعی محسوب می شوند گفت : در همین راستا امیدوارم امسال کار تثبیت تمامی اراضی "جنگلی" به پایان برسد ؛ چرا که این اقدام و اتمام آن می تواند مانع از تجاوز به اراضی جنگلی شود.

خداییان کسب این دستاوردها را نتیجه تعامل خوب سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزدارى در تمامی استان ها دانسته و گفت : در این مسیر ارتباط تنگاتنگی بین مسئولان دو سامان برقرار شده است که در استان ها نیز ادامه دارد بطوریکه به طور مرتب جلسات هفتگی و ماهانه را داریم و همین موجب شده که ضعف هر یک از ادارات توسط اداره دیگر پوشش داده شود و کار‌ها سرعت بیشتری به خود بگیرد. 

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید بر اینکه هدف گذاری سازمان جنگل‌ها و مراتع برای سال ۹۹ تثبیت حدود ۳۸ میلیون هکتار بوده است گفت: معتقدم با توجه به قرارداد‌هایی که سازمان ثبت اسناد و املاک در استان‌ها با شرکت‌های مشاور منعقد کرده، باید این هدفگذاری را به بیش از ۷۴ میلیون هکتار افزایش دهیم؛ چرا که آن هدف گذاری که سازمان جنگل‌ها داشته با توجه به امکانات آن سازمان بوده .ولی حالا که تمامی امکانات دو سازمان بسیج شده باید رشد بیشتری را در این مسیر شاهد باشیم.

وی اذعان کرد: اکنون که ما در حال کمک کردن برای نقشه برداری و تثبیت این اراضی هستیم حتما باید هدف گذاری به دو برابر افزایش پیدا کند. 

خداییان بیان کرد: آنچه که برای ما مهم است این است که اولا تثبیت صحیح صورت گیرد و ثانیا بعد از آن ، پیگیری ها منجر به صدور سند مالکیت کاداستری تک برگ شود . مستلزم این رویه نیز این است که به محض اینکه تثبیت صورت گرفت، سند مالکیت صادر شود تا دیگر مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به دلیل برخی از جانمایی‌هایی که صورت گرفته اما تثبیت نشده، گفت: علت تثبیت نشدن این قطعه ها، مشکلاتی است که آن نقشه‌ها دارند . برای همین حتما این موضوع نیز در دستور کار دو سازمان قرار گیرد. به عبارتی باید پس از اصلاح هندسی و رفع مشکلات و ایرادات جانمایی‌ها نسبت به تثبیت اقدام شود تا در استان‌ها میزان جانمایی بیشتر از میزان تثبیت نباشد.

وی با تاکید برلزوم  الکترونیکی شدن استعلامات در اولین فرصت ممکن گفت : سازمان جنگل‌ها هم اگر هر چه سریعتر زیرساخت های تحقق این موضوع را فراهم کنند و به سامانه‌های ما وصل شوند، هم از تردد مردم بین دفاتر و ادارات منابع طبیعی جلوگیری می‌شود، هم به کار سرعت داده می‌شود و هم از جعل استعلامات و پاسخ‌های آن جلوگیری به عمل می‌آید.

براساس گزارش خبرنگار موج، در پایان مراسم از عملکرد مدیران کل ثبت اسناد و املاک سه استان هرمزگان، آذربایجان غربی و خراسان شمالی در حوزه تثبت اراضی ملی تقدیر شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه