English

۲۵ سپتامبر، روز جهانی رویا/ یک برنده همان رویا پردازی است که هیچ گاه تسلیم نمی شود

امروز روز جهانی رویاست در واقع امروز روزی که باید موانع را کنار بگذاریم، به طوری که بتوانیم با رویاهایی برای خودمان و یکدیگر به جلو حرکت کنیم.

۲۵ سپتامبر، روز جهانی رویا/ یک برنده همان رویا پردازی است که هیچ گاه تسلیم نمی شود

به گزارش خبرگزاری موج، روز ۲۵ سپتامبر به عنوان روز جهانی رویا است این روز که در سال 2012 توسط استاد توسعه و اجرای ایده ها، در دانشگاه کلومبیا نامگذاری شد در واقع راهی برای کمک به انسان ها، برای رسیدن به رویاها و ساختن جهانی به بهترین جای ممکن برای زندگی بشر است.

رویا داشتن شاید یکی از ضروریات زندگی توی دنیای امروز است در واقع امروز روزی که باید موانع را کنار بگذاریم، به طوری که بتوانیم با رویاهایی برای خودمان و یکدیگر به جلو حرکت کنیم. رویا داشتن را در زندگی جدی بگیرید. اگر فردی رویای بزرگی نداشته باشد، نمی‌تواند از فرصت‌های زندگی بهره لازم را ببرد و بی‌شک زندگی‌اش چیز بزرگی کم خواهد داشت. 

ما باید به عنوان یک جامعه جهانی تکامل یابیم و بدانیم که این روز تنها در مورد دنبال کردن رویاهای ما نیست؛ بلکه دیدن رویاها به عنوان نوآوری و هم سو شدن با آنهاست. همانطور که ما با رویاهای مان رو به جلو حرکت می کنیم، آن چه که بسیار اهمیت دارد این است که ما آنها را در راه نفع جهان پیاده سازی کنیم. یک برنده همان رویا پردازی است که هیچ گاه تسلیم نمی شود. ما باید هنر الهام گرفتن و آوردن ایده ها به واقعیت را از طریق عمل به آنها یاد بگیریم.

روز جهانی رویا1

* چگونه رویاها و آرزوهای خود را به حقیقت تبدیل کنیم؟

همه ما در زندگی آرزوهای مخصوص به خود را داریم؛ آرزوی داشتن ثروت، موقعیت شغلی مناسب، خانواده شاد و هزاران آرزوی دیگر در واقع رویا و آرزو یکی از مهمترین افکاری هست که هر شخصی در زندگی باید داشته باشد، چرا که شخصی که آرزو و رویایی ندارد، بیشتر شبیه به یک مرده است و زندگی خود را با افسردگی طی خواهد کرد.

شما لایق بهترین‌ها هستید و باید بتوانید از زمان و انرژی خودتان به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. رویاهای بزرگ داشته باشید. برخی افراد به دلیل محیطی که در آن بزرگ شده‌اند، رویا ندارند. برخی دیگر به دلیل طرز فکر اشتباه دچار چین وضعیتی هستند. شاید بهتر بود در کودکی به ما یاد می‌دادند رویا داشته باشیم.

تبدیل آرزو به هدف

اولین قدم برای رسیدن به آرزوها، به هدف تبدیل کردن آنهاست. آرزو داشتن و رویا پردازی به خودی نمی تواند باعث رسیدن به آن شود، بلکه این تبدیل کردن آرزو به هدف است که می تواند شما را به رسیدن به آن یاری کند، اما برای تبدیل کردن آرزو به هدف ممکن است بسیاری از افکار منفی به ذهن شما برسد که قطعا هر شخصی در زندگی آنها را تجربه کرده است. اما همینطور که از اسم این گونه افکار مشخص است، این افکار تنها منفی هستند و وظیفه آنها انتقال انرژی منفی به شماست و می توان آنها را با تفکر پشت سر گذاشت!

افکار منفی خود را دور بریزید و یا برای آنها راه حل پیدا کنید.کاغذی بردارید و اهداف خود که قبل از این آرزوی شما بوده‌اند را بر روی آن بنویسید. یکی از آنها را انتخاب کنید و یک دایره رسم کنید و آن را داخل آن بنویسید. حال تصور کنید که با رسیدن به هدف خود چه چیزهایی به دست خواهید آورد. هدف شما چه تغییری در زندگی‌تان ایجاد می کند. 

اتصال اهداف به یکدیگر

اهداف خود را اولویت بندی کنید و آنها را از کوچک ترین به بزرگترین متصل کنید. هدف انتخاب شده را با دایره هایی به اهداف دیگر متصل کنید که بعد از رسیدن به هدف فعلی، قصد دارید به آنها برسید. سعی کنید اهداف خود را کوچک کنید، یعنی هدف اصلی را که در ذهن دارید در نظر بگیرید و پیش نیاز های رسیدن به آن را بسنجید. این کار را به صورت ذهنی هم می توانید انجام دهید و آوردن آنها روی کاغذ فقط انگیزه شما را بیشتر خواهد کرد.

برنامه ریزی و شروع

سپس باید برنامه ریزی کنید و پیش بروید. برای رسیدن به آنها هر چه قدر که نیاز است تلاس کنید. گاهی رسیدن به بعضی از هدف ها به زمان و صبر نیاز دارد، گاهی شکست خواهید خورد، گاهی در تنگنا و مشکلاتی قرار خواهید گرفت و خسته می‌شوید، اما فقط باید تصور کنید که اگر به هدف خود برسید وضعیت شما چگونه می‌شود؟ این موضوع را هم در نظر داشته باشید که در موقعیت فعلی شاید کسی شما را قبول نداشته باشد، حتی نزدیک ترین فرد زندگی و بسیاری از افراد شما را نا امید و سرزنش کنند، اما به سخنان آنها توجه نکنید و همین حرف ها را یک انگیزه برای خود کنید تا بتوانید با رسیدن به هدف مورد نظر، به این افراد بفهمانید که من توانستم!

همه می‌توانند رویا داشته باشند. رویا داشتن و دنبال کردن رویاها نه جنسیت می‌شناسد و نه سن و سال. فرقی نمی‌کند چند سال سن دارید، زن هستید یا مرد، فرقی نمی‌کند در کدام قسمت کره‌ی خاکی متولد شده باشید، شما می‌توانید و باید رویا داشته باشید. 

رویاهای شما هر چه باشد، زمان و انرژی شما صرف رسیدن به آن می‌شود. پس دقت کنید که رویاهای شما چقدر اهمیت دارند. رویاهای شما هویت واقعی شما را شکل می‌دهند. ما شبیه به آرزوهایمان و چیزهایی که دوست داریم می‌شویم. کشش درونی خودتان نسبت به موضوعات مختلف را دست کم نگیرید. 

اگر می‌خواهید انرژی تازه‌ای در رگ‌های شما جاری شود، باید رویای بزرگ خودتان را دنبال کنید. وقتی با تمام وجود هدفی را دنبال می‌‌کنید، سرحال‌تر خواهید بود و روحیه‌ی بهتری خواهید داشت. نترسید و با قدرت به پیش بروید. تحولی مثبت در زندگیتان ایجاد کنید. در واقع به روش‌های مختلفی می‌توانید زندگی خودتان را متحول کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه