English

در جریان آغاز پروژه های کوچک مقیاس شهری انجام شد:

رونمایی از اولین پاتوق های محله ای پایتخت

امروز با حضور اعضای شورای شهر تهران اولین پاتوق های محلی پایتخت افتتاح ش

رونمایی از اولین پاتوق های محله ای پایتخت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، امروز در جریان آغاز پروژه های کوچک مقیاس منطقه ۱۳ تهران که با حضور اعضای شورای شهر تهران برگزار شد؛ از اولین پاتوق های محله ای تهران نیز رونمایی شد. 

در این پروژه های بهسازی خرد مقیاس مشارکتی شامل پاتوق های قنات، عابدینی و کوچه حلیمی جمعا به مساحت ٧۴٠ متر مربع با کاربری فضای سبز و تفریحی ،زیباسازی _هویت آفرینی به بهره برداری رسید.

پاتوق محله زاهد گیلانی نیز به مساحت ۴۵٠ متر مربع با کاربری فضای سبز و تفریحی از دیگر پروژه های افتتاحی منطقه۱۳ بود.

مرتضی رحمان زاده؛ شهردار منطقه ۱۳ تهران درباره پروژه های این منطقه در گفت و گو با با ذکر اینکه ایجاد پاتوق ها در این منطقه بر اساس سیاست های شورای تهران و شهردار بوده است گفت : در گذشته این منطقه به خاطر شرایط نامناسبی که در برخی از محله های قدیمی و فرسوده وجود داشته شاهد مهاجرت های جدی از آن بودیم بطوریکه براساس بررسی های انجام شده جمعیت این منطقه از حدود ۳۰۰ هزار نفر به حدود ۲۵۰ هزار نفر رسیده است.

رحمان زاده با اشاره به ایجاد پاتوق های محلی در این منطقه، اظهار داشت: پاتوق هایی که امروز افتتاح شدند پیش از این زمین ها یا خرابه هایی بودند که به محل تجمع معتادان بدل شده بودند و به عنوان نقاط پرخطر شناخته می شدند و همین، باعث نگرانی خانواده ها شده بود اما با افتتاح این پاتوق های محلی؛ حالا خانواده ها می توانند در این پاتوق ها که از چند میز و صندلی و تعدادی وسایل بازی کودکان تشکیل شده؛ دورهم جمع شوند و به گپ و گفتگو بپردازند. هم  خانواده های ساکن، نگران بودند اما اکنون با مشارکت شهروندان پاتوق ها ایجاد و امنیت برقرار شده است.تاکید کرد: مدیریت شهری منطقه باید تدبیری بیندیشند که شهروندان مهاجرت نکنند .

وی با تاکید براینکه تمام تلاش ما این است که محله های قدیمی منطقه را به محیط هایی امن و دوست داشتنی و زیست پذیر برای زندگی شهروندان این منطقه کنیم گفت: احیای بافت های فرسوده و ایجاد این پاتوق های محلی از جمله طرح هایی است که در این راستا اجرا شده اند و در ادامه نیز تلاش خواهیم کرد تا در آینده نزدیک شرایطی را فراهم کنیم که مردم به فکر مهاجرت از منطقه نباشند.

به گفته وی قرار است براساس زمانبدی صورت گرفته، به تدریج حدود 12 پاتوق محله ای در این منطقه احداث شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه