English

اماکن اضطراری برای اسکان موقت وجود دارد/ لزوم تجهیز اورژانس به پهپاد در شرایط بحران

استاندار تهران از لزوم تجهیز هلال احمر و اورژانس به پهپاد در شرایط بحرانی خبر داد و گفت: در چنین لحظاتی پروازهای هلیکوپتری در بسیاری از مناطق دشوار است.

اماکن اضطراری برای اسکان موقت وجود دارد/ لزوم تجهیز اورژانس به پهپاد در شرایط بحران

به گزارش خبرگزاری موج، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در ارتباط زنده اینترنتی گفت: شب گذشته پیش لرزه‌ای با شدت 2.9 دهم ریشتر در تهران به وقوع پیوست و زلزله دوم با شدت بیشتری شهر تهران را تحت تأثیر خود قرار داد؛ از بدو وقوع زلزله تیم‌های امدادی وارد کار شدند و بلافاصله اکیپ‌های امداد و نجات به روستاهای محل وقوع زلزله که اطراف گسل مشا بودند، اعزام شدند.

استاندار تهران گفت: خوشبختانه خسارات مالی و جانی نداشتیم، 2 نفر به دلیل فرار و اضطراب ناشی از زلزله جان باختند، 2600 نفر در تیم اورژانس و 6 اکیپ هلال احمر به شهرستان دماوند اعزام شدند و با آماده بودن همه دستگاه‌ها از جمله شهرداری و آتش‌نشانی، شرایط خوبی را مهیا کردند؛ ضمن اینکه تمام مصدومان درمان شده‌اند و تنها دو نفر در بیمارستان بستری هستند.

بندپی گفت: پس از زلزله تهران بیش از 40 پس لرزه را داشتیم، تیم‌هایی که موظف به امداد و نجات و خدمت‌رسانی هستند از آمادگی لازم برخوردارند، اماکن اضطراری برای اسکان موقت وجود دارد، مخازن آب ذخیره و انبارهای هلال احمر آماده هستند و شب گذشته 17 مرکز رو باز تهران برای اسکان موقت درهایشان باز شد منتهی در تهران با توجه به ویژگی‌هایی که دارد باید اقدامات ویژه‌تری را در دراز مدت در نظر بگیریم.

وی گفت: در شرایط بحران باید از امدادهای پهپادی برای هلال احمر و اورژانس در نظر بگیریم و در چنین لحظاتی پروازهای هلیکوپتری شاید دشوار باشد نرم افزار شهروند آگاه و شهر آماده برای آگاه سازی مردم و حفاظت مردم در مقابله با چنین پدیده‌هایی آماده باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی