English

۶۰ درصد ظرفیت ثبت نام زائران حج تمتع پر شد

با نام نویسی بیش از ۴۴ هزار نفر در کاروان‌های حج تمتع نزدیک به ۶۰ درصد ظرفیت ثبت نام زائران پر شده است.

۶۰ درصد ظرفیت ثبت نام زائران حج تمتع پر شد

به گزارش خبرگزاری موج، جلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز سه شنبه به ریاست حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب ، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل و اعلام شد با نام نویسی بیش از ۴۴ هزار نفر در کاروان‌های حج تمتع نزدیک به ۶۰ درصد ظرفیت ثبت نام زائران پر شده است.

اکبر رضایی سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت در این جلسه با ارائه گزارشی از روند ثبت نام زائران در استان‌های مختلف اظهار داشت: در صورتی که ظرفیت خالی کاروان‌های حج تمتع آینده تا روز چهارشنبه ۲۱ اسفند ماه توسط دارندگان قبوض ودیعه گذاری تا تاریخ ۳۱ فروردین ماه سال ۱۳۸۶ تکمیل نشود اولویت‌های ذخیره از دارندگان قبوض ودیعه گذاری اعلام خواهد شد.

وی تاکید کرد: جدول پرواز زائران حج پیش رو به مقصد فرودگاه‌های مدینه و جده در حال نهایی شدن است.

در این جلسه سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای فراهم شدن مقدمات سفر زائران ایرانی به سرزمین وحی تصریح کرد: کارگروه ویژه ای تشکیل شود و سناریوی‌های مختلف را در مورد حج آینده با توجه به مشکلی که ویروس کرونا ایجاد کرده است بررسی و راهکار لازم را برای هر وضعیت ارائه کند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: عربستان با توجه به وضعیت کنونی و شیوع ویروس کرونا در برخی کشورها که هوای گرم‌تری دارند، احتمال دارد دستورالعمل‌های جدیدی را برای اعزام زائران اعلام کند لذا ضروری است که برنامه ریزی و تدبیر مناسب صورت گیرد.

این جلسه با گزارش حجت الاسلام سید جواد مظلومی معاون امور بین الملل بعثه مقام معظم رهبری از برنامه ریزی ها و فعالیت‌های این معاونت در موسم حج با توجه به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگزاران حج ادامه یافت.

حجت الاسلام نواب نیز ابراز امیدواری کرد که با مدیریت و هدایت حجت الاسلام والمسلمین مظلومی، معاونت امور بین الملل بعثه نقش فعال‌تر و موثرتری در حج آینده ایفا کند.

در این جلسه علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه معاینات پزشکی زائران حج ۹۹ نیز بعد از تعطیلات نوروز آغاز خواهد شد، گفت: پروتکل‌های سلامت بین ایران و کشورهای عراق و سوریه که تردد زائر و مسافر بین شأن وجود دارد در حال تهیه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه