English

ورود سامانه بارشی جدید به کشور / پیش بینی وضعیت آب و هوای چند روز آینده

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: امروز (۱۷ اسفندماه) با ورود سامانه بارشی در شمال غرب و غرب کشور مناطقی از دامنه‌های زاگرس مرکزی، جنوب غرب کشور بارش باران و وزش باد شدید موقتی، کاهش دما و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف خواهیم داشت.

ورود سامانه بارشی جدید به کشور / پیش بینی وضعیت آب و هوای چند روز آینده

به گزارش خبرگزاری موج، صادق ضیاییان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در خصوص وضعیت آب و هوای کشور در چند روز آینده گفت: امروز (۱۷ اسفندماه) با ورود سامانه بارشی در شمال غرب و غرب کشور مناطقی از دامنه‌های زاگرس مرکزی، جنوب غرب کشور بارش باران و وزش باد شدید موقتی، کاهش دما و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف خواهیم داشت همچنین در مرکز کشور و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی نیز بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان این‌که این سامانه بارشی فردا (۱۸ اسفندماه) در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و بخش‌هایی از مرکز کشور فعال خواهد بود، تصریح کرد: از بعدازظهر با حرکت شرق سو و به شکل ضعیف‌تر در دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال استان‌های فارس، کرمان، جنوب استان‌های اصفهان و یزد و ارتفاعات جنوب شرق کشور سبب بارش پراکنده می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: فعالیت این سامانه بارشی روز دوشنبه (۱۹ اسفندماه) در جنوب شرق کشور به‌ویژه در بخش‌های مرکزی و جنوبی استان کرمان، شمال هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان است و موجب رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید و در برخی نقاط سبب وزش باد و خیزش گرد و خاک می‌شود.

ضیاییان با بیان این‌که در اواخر وقت روز دوشنبه این سامانه بارشی از جنوب شرق کشور خارج می‌شود، اظهار کرد: طی امروز (۱۷ اسفندماه) در غرب و جنوب غرب کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد که در بعضی ساعات می‌تواند خیزش گرد و خاک در این مناطق را به دنبال داشته باشد.

به گفته ضیائیان از روز سه‌شنبه (۲۰ اسفندماه) تا اواخر هفته با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت نیمه غربی کشور پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۱۸ اسفندماه) نیمه ابری تا ابری در اواخر وقت کاهش ابر با حداقل دمای ۸ درجه سانتیگراد و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه (۱۹ اسفندماه) نیز صاف همراه با مه صبحگاهی و در بعضی ساعات وزش باد با حداقل دمای ۵ درجه سانتیگراد و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی