English

سردار نوریان:

طرح عملیات مقابله با احتکار کنندگان به صورت جهادی و شبانه روزی انجام شده است

سخنگوی ناجا گفت: جهت اطلاع در طول ده روز گذشته، با اجرای طرح عملیات مقابله با احتکار کنندگان که به صورت جهادی و شبانه روزی انجام شده است همکاران بنده موفق به کشف انواع اقلام و تجهیزات بهداشتی احتکار شدند.

طرح عملیات مقابله با احتکار کنندگان به صورت جهادی و شبانه روزی انجام شده است

به گزارش خبرگزاری موج،  سردار احمد نوریان ، سخنگوی ناجا با تشریح اقدامات انجام شده ناجا در خصوص مقابله و مبارزه با ویروس کرونا گفت: سلامت و امنیت دو نعمت بزرگ و درهم تنیده و وابسته به یکدیگر است به طوری که ارتقاء هرکدام باعث ارتقاء دیگری و نقصان و کاستی در هرکدام، این دو نعمت را تحت الشعاع قرار می دهد.

وی ادامه داد: مردم ما به این اهمیت واقف هستند با شهادت سردار رشید اسلام سپهبد حاج "قاسم سلیمانی" به نحوی نعمت وجود امنیت بی نظیر در جامعه حس شد و یک بار دیگر حماسه جانفشانی رزمندگان اسلام و صلابت و اقتدار نظام در سطح منطقه و جهان در معرض چشم جهانیان قرار گرفت.

سخنگوی ناجا تصریح کرد: شیوع بیماری کرونا در کشورهای مختلف و مشاهده آثار آن در کشور نیز شرایطی را بوجود آورد که اولویت نعمت سلامت جدی تر از هر زمان لمس می شود؛ با ورود این ویروس، حوزه سلامت جامعه به شکلی مورد تهدید قرار گرفت اما ایثار و فداکاری جامعه پزشکی ایران اسلامی صحنه تهدید را به سرعت تغییر داد.

وی عنوان کرد: بحمدالله امروز با برنامه ریزی منسجمی که با محوریت وزارت بهداشت و درمان و همکاری همه دستگاه ها، سازمان ها به ویژه نیروهای مسلح هر روز اشراف نظام در مهار و کنترل این «ویروس منحوس» افزایش می یابد؛ مرور حوادث مختلف در کشور نشان می دهد که مردم ما و مسئولان متعهد و دلسوز آن هیچگاه چه در حوزه امنیت و چه در حوزه سلامت خط مقدم را خالی نکرده و با ایثار و از خودگذشتگی و اقدام جهادی ابتکار عمل را در دست می گیرند.

سردار نوریان گفت: همانطور که مردم عزیز می دانند در زمان اعلام ورود ویروس کرونا ، نیروی انتظامی مشغول اجرای ماموریت امنیت انتخابات مجلس بود که به لطف الهی بدون هیچگونه مشکل انتظامی و امنیتی این انتخابات برگزار و به پایان رسید.

وی تصریح کرد: در همان مقطع، قرارگاه مقابله با ویروس کرونا با تدبیر فرمانده محترم نیروی انتظامی همپای سیاست های ابلاغی کشور در حوزه بهداشت و درمان با هدف حفظ و برقراری نظم و امنیت به ویژه حفظ آرامش روانی جامعه که تاثیر بسزایی در بهبودی و روند پیشگیری و درمان مبتلایان دارد، تشکیل شد.

سخنگوی ناجا با بیان اینکه بر حسب اهمیت ماموریت پلیس فتا در اولویت قرار گرفت، گفت: به واسط اینکه حفظ امنیت روانی جامعه و احساس امنیت بسیار مهم است و تجربه ثابت کرده که امروزه فضای مجازی با اولویت شبکه های اجتماعی، میدان تاخت و تاز دشمنان و بستری برای تخریب اذهان و القاء یاس و ناامیدی به ویژه در حوادث و رویدادها قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: شهروندان عزیز آگاه باشند که بررسی ها و تحلیل های دقیق و فنی کارشناسان پلیس فتا حاکی از آن است که اتاق عملیات مجازی معاندان و بدخواهان مردم حتی در شرایطی که بسیاری از کشورها در سراسر دنیا و ایران درگیر مهار و کنترل تهدیدات و خطرات بیماری کرونا هستند با اخبار جعلی، سیاه نمایی، شایعه پراکنی، سلامت و آرامش روانی شهروندان نگران و در معرض استرس و فشارهای روحی را هدف قرار داده تا به زعم خودشان از این شرایط ویژه و آب گل آلود ماهی  بگیرند و با دروغ پراکنی و عملیات روانی نا رضایتی و احساس ناامنی را در جامعه تشدید کنند.

سردار نوریان تصریح کرد: رصدها نشان می دهد بسیاری از ویدئوها، اخبار، تصاویر و پیام های صوتی جعلی و غیر واقعی با هدف عملیات روانی در پی ایجاد هراس، رعب و وحشت و اصطلاحا "توی دل مردم را خالی کردن" و بدبینی و نارضایتی در مردم و تضعیف خدمات جامعه پزشکی کشور و تلخ کردن زحمات و تلاش های این عزیزان همچنین اعمال فشارهای روانی به جامعه به قصد سودجویی های اقتصادی هستند.

وی ادامه داد: بررسی کارشناسان خبره در حوزه ادله دیجیتال پلیس فتا، جعلی و غیر موثق بودن بسیاری از تصاویر، فایل های صوتی و مطالب انتشار یافته اثبات کرده است که یا فیلم های تقطیع شده و بعضا نیز تصاویر مربوط به کشورهای دیگر بوده و یا مربوط به رویدادهای سال های گذشته است.

سخنگوی ناجا در ادامه تصریح کرد: از نظر قانونگذار انتشار محتواهای این گونه اخبار غیر واقع که باعث ایجاد نگرانی و تشویش در اذهان عمومی شود با استناد به ماده 18 قانون جرایم رایانه ای مصوب 1388 و ماده 749 قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و قطعا پلیس نیز برحسب وظیفه برای شناسایی و برخورد با افراد مغرض تمام تلاش خود را خواهد کرد.

وی گفت: تاکنون با مانیتورینگ و رصد فضای مجازی و رسانه های اجتماعی، 262 مورد عمل مجرمانه شناسایی شده است که در 69 مورد آن اقدام قضائی شامل احضار، دستگیری و امثالهم صورت گرفته است در مواردی به افراد تذکر و هشدار داده شده ضمن اینکه در 101 مورد نیز پرونده قضائی تشکیل و در دست اقدام است.

سخنگوی ناجا عنوان کرد: همانطور که متخصصان و کارشناسان حوزه درمان تاکید دارند با توجه به تاثیر منفی استرس و اضطراب در بهداشت روانی و سیستم ایمنی بدن از هموطنان عزیز تقاضا داریم اطلاعات مربوط به ویروس کرونا را صرفا از سایت ها و خبرگزاری های رسمی و رسانه های معتبر داخلی و در راس از صدا و سیما دریافت کنند و هیچ کس حتی به قصد شوخی و سرگرمی هم به خود اجازه ندهد با نشر اطلاعات خلاف واقع، خانواده ها به ویژه کودک و سالمندان را نگران و مضطرب کند؛ در همین جا لازم است که بگویم از صدا و سیما و رسانه های متعدد و دلسوز که در خصوص بسیاری از شایعات و اخبار روشنگری کرده و به کشف حقایق پرداخته اند تقدیر و تشکر شود.

وی تصریح کرد: اولویت بعدی حوزه جرائم اقتصادی با محوریت احتکار کالاهای ضروری مورد نیاز جامعه بود که اجرای طرح عملیات مقابله با احتکار کنندگان کالا به ویژه تجهیزات بهداشتی و درمانی در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

سردار نوریان گفت: رصد هوشمندانه بازار و مراکز توزیع نشان می دهد که متاسفانه سودجویانی با استفاده از شگردهای خاص اقلام و تجهیزات بهداشتی مورد نیاز در شرایط موجود را انبار کرده و سلامت مردم را اسباب درآمدزایی و ثروت اندوزی از راه احتکار و گرانفروشی کرده اند؛ کارآگاهان خبره پلیس امنیت اقتصادی با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت ناجا و فرمانده مرزبانی و فرمانده انتظامی استان ها با اشراف بر عملکرد مراکز تولید و توزیع تجهیزات بهداشتی در داخل کشور و همچنین کنترل مرزها، گمرکات و مبادی خروجی و شناسایی شبکه های تامین و توزیع این اقلام عرصه را بر احتکارکنندگان و سودجویان تنگ کرده و انبارها و محموله های احتکار شده را یکی پس از دیگری کشف و با بستن راه های سواستفاده، مجرمان را به سزای عملشان می رسانند.

سخنگوی ناجا ادامه داد: جهت اطلاع در طول ده روز گذشته، با اجرای طرح عملیات مقابله با احتکار کنندگان که به صورت جهادی و شبانه روزی انجام شده است همکاران بنده موفق به کشف انواع اقلام و تجهیزات بهداشتی احتکار شده شامل بیش از 8 میلیون و 14 هزار عدد ماسک، 68 میلیون دستکش با توجه به کشفیات روز گذشته تهران بزرگ، بیش از 10 تن مایع ضد عفونی کننده و سایر کالاهای مکشوفه که به دلیل احتکار و توزیع خارج از چرخه قانونی توقیف شده اند، همچنین 740 مورد بازدید از انبارها و مراکز تولید و توزیع، تشکیل 115 پرونده جرایم اقتصادی، دستگیری 157 متهم و معرفی به مراجع قضائی بخشی از عملکرد پلیس امنیت اقتصادی طی این مدت است.

وی ادامه داد: اقلام کشف شده با دستور مقام قضائی به نمایندگان مراجع ذیربط برای توزیع در بازار و بین هموطنان تحویل شده و امید است با نظارت و اشراف دستگاه های مسئول بر چرخه تولید و توزیع به زودی شاهد مهار، کنترل و کاهش قیمت اقلام و تجهیزات بهداشتی در کشور باشیم در ضمن بیشترین کشفیات لوازم بهداشتی مربوط به استان های تهران، اصفهان و آذربایجان غربی، البرز و کرمانشاه است.

سردار نوریان تاکید کرد: لازم است هموطنان عزیز توجه داشته باشند که پلیس بر اساس قانون مجوز توزیع اقلام کشف شده را نداشته و باید تحویل مراجع ذی صلاح دهد.

سخنگوی ناجا گفت: مرکز فوریت های پلیس 110 آماده دریافت هرگونه اخبار مربوط به احتکار و دپوی تجهیزات پزشکی و کالای بهداشتی به صورت شبانه روزی در سراسر کشور است.

وی همچنین تصریح کرد: عملیات ضدعفونی و سم زدایی فضاهای شهری و استان های کشور از 11 اسفندماه سال جاری  با درخواست وزارت بهداشت توسط یگان ویژه ناجا آغاز شده و در طول روزهای گذشته نزدیک به 100 دستگاه خودروی آب پاش اقدام به ضدعفونی و گندزدایی از معابر اصلی و پر تردد شهری استان های درگیر کرده است.

سردار نوریان ادامه داد: در همین راستا پایانه مسافربری برون شهری، ایستگاه ها و پایانه مسافربری مترو و اتوبوس های درون شهری و اماکن عمومی با استفاده از مواد ضدعفونی، پاکسازی شده است و در روزهای آینده نیز این عملیات ادامه خواهد داشت.

سخنگوی ناجا تصریح کرد: در داخل سازمان پلیس نیز معاونت بهداشت، امداد و درمان ناجا دستورالعمل خودمراقبتی و رعایت اصول بهداشتی برای کارکنان ابلاغ کرده و در مراکز پلیس بویژه پادگان های آموزشی دقیقا اصول بهداشتی نظارت و اجرا می شود و تاکنون نیز بحمدالله مشکل خاصی بوجود نیامده است.

سردار نوریان گفت: جهت استحضار مردم شریف ایران اسلامی، مقابله با ویروس کرونا با ابلاغ فرمانده محترم نیروی انتظامی جزء اصلی ترین اولویت های ماموریتی تمام رده های پلیس در سراسر کشور است.

وی ادامه داد: مجموعه پلیس خدمتگذار با تمام ظرفیت خود نهایت همکاری را با ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد داشت تا انشاالله این ویروس منحوس را  شکست داده و نگرانی موجود را برطرف و آرامش فراگیر را به قدرت الهی و تحت توجهات حضرت ولی عصر (عج) و سکان داری رهبر حکیم و عزیز ملت، امام خامنه ای عزیز (مدظله العالی)  به کشور بازگرداند.

سخنگوی ناجا در پایان خاطر نشان کرد: در این راستا مرکز اطلاع رسانی پلیس نیز تلاش خواهد کرد فعالیت های بخش های مختلف، به ویژه عملکرد پلیس های تخصصی را مستمرا به سمع و نظر ملت ایران برساند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی