English

مدنی خبر داد؛

۵۰ درصد طرح‌های اشتغالزایی ستاد اجرایی فرمان امام در مناطق سیل‌زده محقق شد

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام گفت: تا به امروز ۵۰ درصد طرح‌های اشتغالزایی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در مناطق سیل‌زده کشور محقق شده و ۱۸ هزار شغل در این مناطق به بهره‌برداری رسیده است.

۵۰ درصد طرح‌های اشتغالزایی ستاد اجرایی فرمان امام در مناطق سیل‌زده محقق شد

به گزارش خبرگزاری موج، امیرحسین مدنی، مدیرعامل بنیاد برکت ستاد  اجرایی فرمان امام (ره) در جریان سفر به استان گلستان گفت: تا به امروز ۵۰ درصد طرح‌های اشتغالزایی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در مناطق سیل‌زده کشور محقق شده و ۱۸ هزار شغل در این مناطق به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل بنیاد برکت اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان امام تعهد کرده بود که ۱۳ هزار طرح اشتغالزایی منجر به ایجاد ۴۰ هزار شغل را در مناطق سیل‌زده کشور عملیاتی کند که تا به امروز ۶ هزار طرح به بهره‌برداری رسیده و اشتغال برای ۱۸ هزار نفر را به دنبال داشته است.

او با اشاره به طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت در استان گلستان گفت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ایجاد ۳ هزار طرح اشتغالزایی اجتماع‌محور را ظرف مدت دو سال در دستور کار دارد که تا امروز بیش از ۲ هزار طرح برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی شده‌اند و مابقی طرح‌ها نیز در کمتر از مدت پیش‌بینی شده به بهره‌برداری خواهند رسید.

بنیاد برکت (1)

مدنی گفت: مناطق محروم ۱۳ شهرستان استان گلستان تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت قرار دارند و ۱۶ مجری و تحلیل‌گر این بنیاد در استان مشغول به فعالیت هستند.

مدیرعامل بنیاد برکت تصریح کرد: با راه‌اندازی ۳ هزار طرح اشتغالزایی اجتماع‌محور در استان گلستان، بیش از ۱۰ هزار فرصت شغلی به وجود می‌آید. مدنی اعتبار پیش‌بینی شده برای عملیاتی کردن این تعداد طرح اشتغالزایی را ۲۷۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به کرانه‌ای بودن استان گلستان، توسعه رسته‌های شغلی مرتبط با آبزیان و تکمیل زنجیره تولید در این حوزه در دستور کار است. او با اشاره به بازدید از دو طرح اشتغالزایی اجتماع‌محور در استان گلستان گفت: در این کارگاه‌های چرم دوزی و ترمه بافی به ترتیب ۱۴ و ۱۶ نفر مشغول به کار شده‌اند.

مدنی در تشریح اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان‌های سیل‌زده کشور خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی از لحظه وقوع سیل در استان‌های گلستان، مازندران، خراسان شمالی، خوزستان و لرستان در مناطق سیل‌زده حضور پیدا کرد و مشغول به خدمت‌رسانی شد. این ستاد در بخش حمایتی اقدام به توزیع ۳۰ هزار پک لوازم خانگی، ۱۰ هزار راس دام و ۴۰ هزار بسته لوازم‌التحریر در استان‌های سیل‌زده کرده است و ایجاد بیش از ۱۳ هزار طرح اشتغا ل‌زایی را در این مناطق از طریق بنیاد برکت در دستور کار دارد.

مدیرعامل بنیاد برکت ادامه داد: در مناطق تحت تاثیر سیل در استان گلستان نیز تا به امروز ۴ هزار پک لوازم خانگی و ۳ هزار راس دام توزیع شده است.

او تصریح کرد: ستاد اجرایی فرمان امام تا به امروز در حوزه‌های حمایتی مانند توزیع لوازم خانگی و دام سبک در مناطق سیل‌زده کشور ۲۵۰۰ میلیارد ریال هزینه کرده و ۵۵۰۰ میلیارد ریال را نیز به بحث اشتغالزایی در این مناطق اختصاص داده است.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اظهار امیدواری کرد که ظرف یک سال و نیم آینده تمام تعهدات این بنیاد در حوزه اشتغال‌زایی در مناطق سیل‌زده کشور محقق شود.

گفتنی است، دیدار با هادی حق‌شناس استاندار گلستان و آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان از دیگر برنامه‌های سفر مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به استان گلستان بود. در این دیدار، استاندار گلستان و نماینده، ولی فقیه در این استان، ضمن تقدیر از اقدامات بنیاد برکت، بر همکاری همه دستگاه‌های اجرایی با بنیاد تاکید کردند.

مدنی همچنین در جریان سفر خود به گلستان با تسهیل‌گران بنیاد برکت در این استان دیدار و گفتگو کرد.

مدنی در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان گلستان گفت: در حال حاضر مجموعه‌ای را برای پرورش نیرو‌های انقلابی اقتصادی در کشور نداریم. از درون شما تسهیل‌گران، مدیران انقلابی متولد خواهند شد.

مدیرعامل بنیاد برکت با تاکید بر اهمیت کار تسهیل‌گران این بنیاد، خطاب به آن‌ها عنوان کرد: تکیه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب بر جوانان و نیروسازی برای انقلاب است. با توجه به شناختی که شما از مشکلات مناطق محروم دارید و تلاش‌هایی که برای رفع این معضلات و کاستی‌ها به خرج می‌دهید حتماً آینده روشن و کارآمدی در انتظارتان است. مدنی یادآور شد: تسهیل‌گران با توجه به اهمیت فعالیت‌شان باید در نوع مواجهه با مردم حساسیت‌ها را لحاظ کنند و خطوط قرمز را در نظر بگیرند.

او در پایان از تسهیل‌گران خواست تا با تمرکز بر مزیت‌های هر منطقه در حوزه ایجاد فرصت‌های کسب و کار، بالاترین میزان بهره‌وری را رقم بزنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی