English

محسن هاشمی:

افراط و تفریط در هیچ کاری درست نیست

رئیس شورای شهر تهران گفت: نمی‌توان به دوچرخه به عنوان یک پدیده حمل و نقل انبوه نگاه کنیم و بیشتر باید نگاه محیط زیستی به آن داشت؛ در هیچ کاری افراط و تفریط درست نیست و ما باید این موضوع را یک مد حمل و نقل در نظر بگیریم.

افراط و تفریط در هیچ کاری درست نیست

به گزارش خبرگزاری موج، محسن هاشمی ،  رئیس شورای شهر تهران در حاشیه جلسه شورای شهر امروز  (16 تیر) درباره گزارش تفریغ بودجه 96 گفت: امروز گزارش تفریغ بودجه سال 96 پایان یافت و وظایفی برای شهرداری و شورا معین شد تا به آ‌ن عمل کنند. 

وی افزود: حدود 40 بند درمورد تفریغ بودجه مطرح و تصویب شد و در رسیدگی بودجه سال‌های دیگر رعایت خواهد شد. 

هاشمی با اشاره به انتخاب مهدی وحدت‌کار به عنوان عضو هیات مدیره ناظر بر تاکسیرانان در جلسه شورای شهر امروز، گفت: بر همین اساس هیات مدیره کار خود را به صورت قانونی انجام می‌دهد. 

رئیس شورای شهر تهران در ادامه به موضوع اختلاف نظرهای مطرح شده در جلسه امروز درمورد باغ بودن و باغ نبودن برخی پلاک ثبتی‌ها گفت: این اختلاف‌نظرها همیشه وجود داشته و گاهی هم این موضوعات اختلافی به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود و مجمع برای اینکه مرجعی برای حمل همه اختلافات در نظر بگیرد شورای شهر را در نظر گرفته تا تشخیص دهد ملک باغ است یا نیست؛ بنابراین شورای شهر حرف آخر را می‌زند.

هاشمی درمورد توسعه مد حمل‌ ونقل دوچرخه خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورهای جهان به موضوع توسعه دوچرخه توجه شده و نتیجه نیز حاصل شده است به طور مثال کشور چین که در گذشته به صورت کمونیستی اداره می‌شد دوچرخه یک عنصر موثر در حرکت بود و در کشور هلند نیز زیرساخت‌های شهری را به  صورتی تهیه کردند که افراد می‌توانند با دوچرخه به محل کار خود رفت و آمد کنند. 

وی تصریح کرد: به نظر من دوچرخه در تهران به ویژه در مناطق جنوب شهر که مسطح  است می‌تواند یک وسیله تردد گسترش یابد ولی در مناطق مثل شمال شهر که دارای شیب است تنها در سرپایینی استفاده از دوچرخه آسان بوده و در مسیرهای سربالایی دشوار است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: به طور کلی نمی‌توان به دوچرخه به عنوان یک پدیده حمل و نقل انبوه نگاه کرد و بیشتر باید نگاه محیط زیستی به آن داشت؛ در هیچ کاری افراط و تفریط درست نیست و ما باید این موضوع را یک مد حمل و نقل در نظر بگیریم. 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما از دوچرخه برای تردد استفاده می‌کنید به حالت مزاح گفت: استفاده از دوچرخه کار سختی است و من از سه چرخه استفاده می‌کنم. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه