English

اعضای شورای شهر درباره کیفیت برنامه های فرهنگی نوروزگاه ها با موج مطرح کردند

خلاقیت کافی در برنامه های نوروزگاهی وجود نداشت / لزوم برابری برنامه های فرهنگی شمال و جنوب شهر

برنامه های استقبال از بهار در قالب طرح نوروزگاه ها برای دومین سال پیاپی در سطح شهر تهران برگزار می شود. آیا این طرح که برای دومین سال از این دوره از مدیریت شهری برگزار می شود توانسته است نظر اعضای شورای شهر را جلب کند؟ آنچه که در ذیل می خوانید جمع بندی نظرات سه عضو شورای پنجم درباره کیفیت و کمیت این برنامه است.

خلاقیت کافی در برنامه های نوروزگاهی وجود نداشت / لزوم برابری برنامه های فرهنگی شمال و جنوب شهر

حجت نظری عضو گروه فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به کیفیت برنامه‌های فرهنگی اجتماعی نوروزگاه‌ها به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج گفت: یکی از مشکلات عمده برنامه فرهنگی نوروزگاه عدم خلاقیت لازم و کافی در برنامه‌های موسوم به نوروزگاه است. برنامه‌های خوبی در نوروزگاه‌ها برگزارشده است اما این برنامه‌های فرهنگی مطابق انتظار نیست. ناگفته نماند در گذشته نیز برنامه‌هایی به این شکل برگزار شده است و اتفاق تازه‌ای محسوب نمی‌شود. به نظرم نیازمندیم در حوزه فرهنگی شهرداری خلاقیت‌های تازه‌ای شکل بگیرد و سطح کیفی این برنامه ها باید بالاتر رود مسلما به دلیل رای مردم به لیست امید انتظارات فرهنگی بیشتری از ما دارند که باید با تدوین برنامه‌های لازم پاسخگوی آن‌ها باشیم.

زمان‌بندی نوروزگاه مناسب نیست

زهرا نژاد بهرام دیگر عضو شورای شهر نظر دیگری در این رابطه داشته و به خبرنگار موج گفت: به نظر من رویداد نوروزگاه اتفاق خوبی است اما من معتقدم زمان‌بندی این برنامه ها درست نیست. به نظرم باید چند هفته قبل از نوروز حال و هوای سال جدید را به شهر آورد. بنابراین بر این باورم برنامه‌های نوروزگاه های شهرداری تهران  زودتر از سال نو آغاز شود.

عدم توازن در نوروزگاه های شمال و جنوب شهر

حسن خلیل آبادی عضو دیگر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی از منظر دیگری به برنامه‌های نوروزی نگاه کرده و به خبرنگار موج گفت: متاسفانه تفاوت فاحشی بین شمال و جنوب شهر در ارائه خدمات بین شمال و جنوب شهر وجود دارد و برنامه‌های نوروزی و طرح نوروزگاه ها نیز از این قاعده مستثنی نیست. مناطق جنوب و شمال شهر به یک اندازه از برنامه‌های فرهنگی نوروزی بهره مند نمی‌شوند و مناطقی نظیر منطقه 17 و 18 شهرداری کمتر حال و هوای برنامه‌های نوروزی دارند. معمولاً بودجه کمتری به این مناطق تخصیص پیدا می‌کند. علاوه بر مسائل مالی نگاه ساختاری غلط سبب می‌شود، برنامه‌های فرهنگی از جمله نوروزگاه ها در مناطق کمتر برخوردار متوازن و مناسب طراحی و اجرا نشوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه