English

حاجی بابایی با اشاره به مصوبه مجلس:

مدارس با این اعتباراتی که در نظر گرفته شده، به هیچ وجه نمی‌توانند پول آب و برق و گاز بدهند

رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس ابراز کرد: مدارس با این اعتباراتی که در نظر گرفته شده، به هیچ وجه نمی‌توانند پول آب و برق و گاز بدهند اما با اجرای قانون جدید بعد از این نمی‌شنویم مدرسه‌ای بابت نپرداختن قبوض آب و برق و گاز تعطیل شده است.

مدارس با این اعتباراتی که در نظر گرفته شده، به هیچ وجه نمی‌توانند پول آب و برق و گاز بدهند

به گزارش خبرگزاری موج، حمیدرضا حاجی بابایی رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره به رایگان شدن هزینه آب، برق و گاز مدارس دولتی در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه ۹۸ گفت : مهمترین هزینه مدارس، موضوع قبوض آب، برق و گاز آنها است؛ به ویژه در هنرستان‌ها که پول برق آنها رقم بالایی می‌شد و بقیه هزینه‌ها آنچنان نیست لذا با توجه به اینکه سرانه مدارس وضعیت خوبی ندارد، این مصوبه مجلس کمک بسیار بزرگی به مدارس خواهد کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: مدارس در شرایط فعلی و با این اعتباراتی که در نظر گرفته شده، به هیچ وجه نمی‌توانند پول آب و برق و گاز بدهند؛ بنابراین تنها راه آن است که این هزینه رایگان باشد.

مدارس سقف الگوی مصرف را رعایت کنند

رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس از دولت خواست از هم‌اکنون پیگیری و شرایط را برای اجرای قانون آماده کنند تا برای سال آینده هیچ مدرسه‌ای نخواهد هزینه آب، برق و گاز خود را در سقف الگوی مصرف بپردازد.

وی درباره برخی انتقادات در خصوص عبارت "الگوی مصرف" و اینکه چنین قانونی موجب هدر رفت انرژی می‌شود، افزود: ابهامی در عبارت "الگوی مصرف" نیست؛ مصرف هم باید از سوی مدارس رعایت شود زیرا در غیر این صورت شاهد افزایش استفاده خواهیم بود.

تأخیر 6 ماهه در اجرای قانون برای سال 97

حاجی بابایی درباره نحوه اجرای این قانون در سال 97 توضیح داد: این قانون شش ماه دیر انجام شد و متاسفانه دولت در ابلاغ بخشنامه و دستورالعمل این امر به سراسر کشور تأخیر داشت و زمانی که مجلس متوجه شد و پیگیری کرد، به وسط سال رسیده بودیم.

رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس تاکید کرد: بعد از این نمی‌شنویم مدرسه‌ای بابت نپرداختن قبوض آب و برق و گاز تعطیل شود؛ اگرچه تا پیش از این نیز دستگاه‌ها همکاری می‌کردند و موارد زیاد نبود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه