English

صبح جمعه با حضور شهردار تهران ؛

۱۱۰۰ اصله درخت چنار در خیابان ولیعصر غرس می شود

با حضور شهر دار تهران صبح امروز 1100 اصله درخت چنار در راستای طرح احیای فضای سبز خیابان ولیعصر(عج) در طول این خیابان غرس خواهد شد.

1100 اصله درخت چنار در خیابان ولیعصر غرس می شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، صبح امروز جمعه 3اسفند ماه با حضور پیروز حناچی شهردار تهران فاز دوم طرح ساماندهی واحیای درختان چنار خیابان ولیعصر آغاز شد و در این نوبت 1100 اصله درخت چنار 8 تا 12 ساله به شیوه "رت بال" در خیابان ولی‌عصر، کاشته خواهد شد.

در این عملیات که ساعت ها به طول خواهد انجامید، ابتدا جانمایی جهت کاشت و همچنین حذف تنه و ریشه های آلوده صورت میگیرد و سپس گودال هایی به ابعاد ۱.۵*۱.۵*۱.۵ متر خاکبرداری شده و خاک و اندام های گیاهی آلوده به خارج از پروژه منتقل می شوند و پس از ضدعفونی دیواره های محل کاشت، با تهیه خاک زراعی مرغوب و مورد تائید، خاکریزی و کاشت صورت می گیرد.

گفتنی است تهیه درختان پس از بازدید و تائید متخصصین و مشاورین از نهالستانهای خارج از شهر تهران که از نظر سلامتی مورد تائید باشند صورت می گیرد و کلیه اقدامات تخصصی از قبیل دقت در روش های روت بال، رعایت نکات لازم در حمل و جابجایی و همچنین علامت گذاری جهت قبله درخت و تیمارهای لازم قبل از کاشت نیز به نحو مطلوب مورد بررسی قرار می گیرد.

حناچی

چندی پیش پیروز حناچی شهر دار تهران در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:

درختان چنار، هویت تهران و مایه‌ی زیبایی بلندترین خیابان مشجر کشور هستند.در پاسخ به دغدغه‌ی همشهریان عزیز درباره‌ی احیاء و ساماندهی این میراث طبیعی و فرهنگی شهر، طی اسفندماه جاری، ۱۱۰۰ اصله درخت چنار درطول خیابان ولیعصر (عج) غرس خواهیم کرد.

شایان ذکر است که این تعداد نهال چنار در خیابان ولی‌عصر، حدفاصل چهارراه‌ امام خمینی (ره) تا میدان راه‌آهن، تا حد فاصل سه راه شهید بهشتی تا چهارراه شهید چمران کاشته خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه