English

بازدید مونسان از جشنواره صنایع دستی فجر

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از نمایشگاه آثارسومین جشنواره صنایع‌دستی فجر در خانه هنرمندان ایران بازدید کرد.

بازدید مونسان از جشنواره صنایع دستی فجر

به گزارش خبرگزاری موج، علی‌اصغر مونسان از آثار منتخب این نمایشگاه که در خانه هنرمندان ایران به‌نمایش درآمده است بازدید کرد. دراین بازدید که «پویا محمودیان» معاون صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی ، صنایع‌دستی و گردشگری و مجید رجبی‌معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران حضور داشتند، «پویا محمودیان» در خصوص این جشنواره و آثار به‌ نمایش‌ درآمده به معاون رئیس‌جمهوری توضیحاتی را ارائه داد.

«علی‌اصغر مونسان» پس از بازدید ازاین نمایشگاه درجمع خبرنگاران ضمن تاکید براهمیت صنایع دستی و جایگاه صنایع دستی ایران درعرصه بین المللی گفت: درابتدا باید ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک بگویم. یکی از برکات این انقلاب برگزاری جشنواره های هنری فجراست. امسال نیز شاهد برگزاری سومین دوره جشنواره صنایع دستی هستیم.

او افزود: آثاری که به این جشنواره راه پیدا کرده اند٬ از سطح هنری بالایی برخوردار هستند و جای بسی خوشحالی است که طراحی های بیشتراین آثارامروزی شده تا آثار بهتر بتوانند نظر بازار را به خود جلب کنند. در سال های اخیر با تلاش هایی که انجام شده توانسته ایم در حوزه صادرات صنایع دستی بسیار موفق عمل کنیم و امیدوارم که این روند تداوم پیدا کند.

 رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری درباره قیمت گذاری صنایع دستی گفت: براساس کار کارشناسی که انجام شده است٬ شیوه قیمت گذاری صنایع دستی بسیار خوب بوده است. یکی از اتفاقات خوبی که در حوزه صنایع دستی رقم خورده٬ ممنوعیت واردات صنایع دستی به کشور است. امیدواریم که در حوزه صنایع دستی درعرصه بین المللی همچنان موفق عمل کنیم و بتوانیم در بازار جهانی جایگاه منحصر به فرد و یکه ای داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به مشکلاتی که هنرمندان صنایع دستی برای تامین مواد اولیه خود دارند٬ گفت: ما در تلاش هستیم که با تامین منابع مالی مواد اولیه مناسب را دراختیار هنرمندان قرار دهیم.

او درباره بیمه هنرمندان صنایع دستی گفت: خوشبختانه بیمه صنعتگران خانواده صنایع دستی کشور که متوقف شده بود، بار دیگرازسر گرفته شده است. با توجه به تصویب قانون حمایت از صنعتگران، هنرمندان و استادکاران حوزه صنایع دستی در دی ماه ۹۶ که درآن دولت مکلف شده در راه بیمه صنعتگران و هنرمندان تلاش کند، ما امیدوارهستیم که روند ازسرگیری بیمه ادامه پیدا کند.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دراین بازدید برحمایت همه‌جانبه از هنرمندان صنایع‌دستی تأکید کرد.

او در بخشی از صحبت های خود با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره صنایع‌ دستی فجر که در آن آثار صنایع دستی فاخر به نمایش درآمده اند به ضرورت برگزاری نمایشگاه صنایع دستی کاربردی تاکید کرد.

در سومین نمایشگاه «جشنواره صنایع‌دستی فجر» ۱۷۱ اثر در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است. در روز ۱۷ بهمن ماه طی مراسمی که در سالن شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود٬ از برگزیدگان سومین جشنواره صنایع‌دستی فجر تقدیر خواهد شد.

سومین نمایشگاه «جشنواره صنایع دستی فجر» تا ۲۳ بهمن ماه در گالری‌های بهار، تابستان و نامی خانه هنرمندان ایران دایر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه