English

جزئیات عملیات بازداشت سارقان مسلح

رئیس پلیس تهران جزئیات بازداشت سارقان مسلحی که یک زندانی را از بیمارستان امام خمینی (ره) فراری دادند، تشریح کرد.

جزئیات عملیات بازداشت سارقان مسلح

به گزارش خبرگزاری موج، سردار حسین رحیمی  جزئیات عملیات بازداشت سارقان مسلح که یک زندانی را در تاریخ 9 آبان 97 از بیمارستان امام خمینی (ره) فراری دادند، اظهار کرد: ظهر نهم آبان نگهبانان زندان، زندانیان بیمار را برای درمان به بیمارستان منتقل کردند. این گروه بسیار خشن بودند و اقدامات جنایتکارنه فراوانی را مرتکب شدند، چند مورد درگیری با پلیس در تهران و سایر شهرستانها داشتند، اغلب اقدام این افراد مسلحانه بود، کمتر از یک ماه پیش نیز همکاران با اطلاع از دو سرقت فقره منزل، در میرداماد در محل حادثه حاضر شده که این سارقان با درگیری مسلحانه با پلیس، موفق به فرار شدند.

وی افزود: دستگیری این افراد به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت، تیمهای متعددی برای کنترل این سارقان به سراسر کشور منتقل شدند و کمتر از 20 روز پیش یکی از آنها بازداشت شد، مابقی نیز در رصد پلیس بودند تا اینکه نقطه دقیق آنها چند روز قبل شناسایی شد و بامداد سوم بهمن در یک عملیات غافلگیرانه پنج مرد و پنج زن بازداشت شدند.

رحیمی با بیان اینکه این زنان به عنوان طعمه مورد استفاده قرار می‌گرفتند، گفت: در مجموع در این عملیاتها 6 مرد و پنج زن بازداشت، پنج قبضه سلاح کلت جنگی که یکی از آنها متعلق به مامور بدرقه زندان بود، کشف شد، در حین عملیات یکی از مجرمان قصد تیراندازی به پلیس را داشت که اجازه عکس‌العمل به وی داده نشد و از ناحیه پا مصدوم شد.

رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه این افراد به 300 فقره سرقت منزل در تهران، البرز، اصفهان و لرستان اعتراف کردند، تصریح کرد: این سارقان برای اقدامات بعدی آماده می‌شدند و حتی در فضای مجازی برای مسئولان نظام کری می‌‌خواندند.

رحیمی در پاسخ به سوالی مبنی بر شناسنامه‌دار بودن این سارقان گفت: این سارقان اکثراً سابقه‌دار و تحت رصد پلیس بودند؛ در یک ماه گذشته سه گروه که قصد سرقت مسلحانه از بانک و صرافی داشتند، قبل از هرگونه اقدام بازداشت شدند. وی با بیان اینکه میانگین سنی افراد حدود 30 سال است، گفت:  سه دستگاه خودور نیز از این افراد کشف شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به سوالی مبنی بر اهمیت رسیدگی به پرونده‌ها گفت: سرقت برای پلیس درجه‌بندی ندارد البته سرقت های مسلحانه و به عنف به طور ویژه اهمیت دارد اما رسیدگی به تمام سرقت ها حتی سرقت های خرد در دستور کار پلیس است، اصلاً برای پلیس نوع جرم فرقی نمی‌کند اما جرایم مسلحانه بیشتر پلیس را نگران می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه