English

دستور کار جلسه امروز شورای عالی حفاظت فنی

در جلسه امروز شورای عالی حفاظت فنی، دستور کار بررسی مشاغل سخت و زیان آور آتش نشانان بررسی شد.

دستور کار جلسه امروز شورای عالی حفاظت فنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، یکصد و چهل و نهمین جلسه شورای عالی حفاظت فنی امروز با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و اعضای شورای عالی  با دستور کار بررسی مشاغل سخت و زیان آور آتش نشانان در سالن کنفرانس وزات تعاون برگزار شد.  

در این مراسم دکتر محمد شریعتمداری با تسلیت ایام فاطمیه و گرامی‌داشت یاد شهدای آتش نشان گفت: بر اساس ماده ۸۶ و ۸۷ قانون کار شورای عالی حفاظت فنی دارای مسئولیت سنگینی برای حفاظت از نیروی انسانی است. 

حاتم شاکرمی، معاون وزارت کار  با تسلیت ایام فاطمیه ، گفت:چگونگی بررسی مشاغل سخت و زیان آور برای آتش نشانان اولین دستور کار این جلسه است.

نحوه بررسی سخت و زیان آور برای مشاغل به دو طریق صورت می‌گیرد و اولین روش این است که سخت و زیان آور برای مشاغلی در نظر گرفته می شود، اما با اقدامات ایمنی و تدابیری که کارفرما انجام می‌دهد، از میزان سخت و زیان آوری شغل کاسته می‌شود و از شمول این قانون خارج می‌شوند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه ادامه داد: مشاغل دیگری داریم که ماهیت سخت و زیان آور دارند و با تدابیر فنی و حفاظتی کارفرما سخت و زیان آوری خود را از دست نمی‌دهند اما در مورد شغل آتش نشانی ابهاماتی وجود دارد.

شاکرمی گفت: ابهامات از آن جهت به وجود آمد که در استان‌ها رویه واحدی در این زمینه انجام نمی‌شود و در برخی استانها متوسط آلایندگی را در نظر می‌گیرند و بر اساس آن شغل را سخت و زیان آور تلقی می‌کنند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه گفت: بر این اساس هیئت دولت بررسی موضوع سخت و زیان آوری شغل آتش نشانی را به شورای حفاظت فنی سپرد تا در این مورد با بررسی‌های لازم مشخص شود که آتش نشانی در گروه الف یا در گروه ب قرار می‌گیرد.

گفتنی است که درحال حاضر مباحث فنی در خصوص دستور کار جلسه توسط اعضا در جریان است که اخبارتکمیلی توسط خبرگزاری موج اطلاع رسانی خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه